بازار سنتی تجریش

بازار سنتی تجریش تهران

بازار سنتی تجریش یک بازار قدیمی و رنگارنگ است که پیاده روی در آن به شما حس و حال پیاده روی در تهران قدیم را می بخشد. با اینکه این بازار در طی سال ها مورد بازسازی و مرمت قرارگرفته اند؛ با این حال، بافت قدیمی آن حفظ شده است. میوه ها و سبزیجات رنگارنگ موجود در این بازار توجه هر کسی را به خود جلب می کند. البته در این بازار همه چیز برای خرید پیدا خواهید کرد، اگر قصد رفتن به این بازار را دارید حتماً مقداری پول در جیب خود داشته باشید زیرا از این بازار با دست خالی نخواهید گذاشت! پس از خرید ارزانترین بلیط هواپیما تهران می توانید در این بازار کالاهای بسیار جذاب و سوغاتی های عالی ایرانی برای کسانی هستند که دوستشان دارید، تهیه کنید.

موقعیت مکانی بازار سنتی تجریش

موقعیت مکانی بازار سنتی تجریش تهران

بازار سنتی تجریش در شمال تهران در تفرجگاه شمیران قرار دارد. این بازار در مجاورت میدان تجریش و امامزاده صالح می باشد. موقعیت مکانی عالی آن در دسترسی آسان به آن از هر نقطه از شهر کمک بسیاری کرده است. در نتیجه برای رسیدن به این بازار زیبا مشکلی نخواهید داشت. از دیگر جاذبه هایی نزدیک به این منطقه که می توانید از آن ها دیدن کنید، مجموعه فرهنگی گردشگری سعدآباد، کاخ نیاوران، برج میلاد و پل طبیعت است.

معماری بازار سنتی تجریش

معماری بازار سنتی تجریش تهران

بازار سنتی تجریش حدود 700 متر طول دارد و 400 فروشگاه در داخل دارد. معماری آن تداعی کننده تهران قدیم می باشد. علاوه بر این، طاق های دیدنی و جذاب به همراه نام فروشگاه که بر سر درد مغازه ها حک شده است وجود دارد. مهمتر از همه، فرفورژه های سنتی و کاشی کاری این بازار نیز بسیار باشکوه است.

خرید در بازار سنتی تجریش

خرید در بازار سنتی تجریش تهران

اگر قصد خرید کردن دارید می توانید نیازهای خود را در بازار سنتی تجریش برآورده کنید! تفاوت اصلی این بازار و بازار بزرگ تهران در این است که فروشگاه های آن خرده فروش هستند. اما بازار بزرگ تهران مرکز عمده فروشی تهران است. میوه ها و سبزیجات رنگارنگ، صنایع دستی نفس گیر، نان های تازه سنتی، آجیل و میوه های خشک، انواع چاشنی ها و داروهای گیاهی، جواهرات مصنوعی، انواع پارچه هایی و غیره وجود دارد. علاوه بر این، انواع مغازه های ترشی فروشی و ترشیجات وجود دارند که انواع ترشی های خوشمزه را می فروشند (سبزیجات یا میوه هایی که مدتی در سرکه نگه داشته می شوند و همراه با غذا سرو می شود). همچنین مغازه های کوچک بسیاری وجود دارد که می توانید در حین خرید چیزهایی برای غذا بخورید.

رستوران های نزدیک بازار سنتی تجریش

رستوران هی نزدیک بازار سنتی تجریش تهران

رستوران های بسیار عالی در منطقه وجود دارند؛ اگر به دنبال امتحان کردن غذاهای کبابی هستید پیشنهاد ما به شما کباب سرای شمرون است که به دلیل کیفیت بالای کباب هایی که سرو می شود مشهور است. همچنین می توانید میان وعده ها و وعده های غذایی کافه باغ فردوس نیز امتحان کنید. اگر هم اگر ترجیح می دهید غذای ایتالیایی را میل کنید، به شما رستوران ربلان در پشت بام مرکز خرید تندیس را پیشنهاد می دهیم.

هتل های نزدیک بازار سنتی تجریش

هتل های نزدیک بازار سنتی تجریش در تهران

پس از خرید بلیط هواپیما ارومیه به تهران و بلیط هواپیما تهران به ارومیه هتل هایی که در نزدیکی بازار سنتی تجریش قرار دارند، هتل سپهر (4 ستاره) هتل الماس (3 ستاره) هتل آپارتمان دیپلمات (3 ستاره ) هستند؛ که می توانید برای اقامتی راحت و به یادماندنی یکی از این هتل ها را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *