باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه هتر ایرانی در خیابان الهیه تهران در مدت زمان کوتاهی پس از افتتاحش توانست به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در بین گردشگران تبدیل شود. در این باغ موزه ماکت هایی از جاذبه های گردشگری ایران وجود دارد. این ماکت ها توسط هنرمندان ایتالیایی برای جشن 2500 ساله شاهنشاهی ساخته شده اند. با تهیه بلیط ارزان هواپیما تهران و بازدید از این باغ موزه شانس این را خواهید داشت که با دیگر جاذبه های گردشگری ایران نیز آشنا شوید.

درباره باغ موزه هنر ایرانی

درباره باغ موزه هنر ایرانی بدانید

تاریخچه این باغ به دوران رضا شاه و سال 1310 بر می گردد. این باغ یک هکتاری متعلق به همسر یکی فرماندهان ارتش، سپهبد امیر احمدی، بوده است. پس از انقلاب اسلامی این باغ به صورت پارکی عمومی در آمد. این باغ در سال 1384 مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت؛ و در نهایت در سال 1386 تحت عنوان باغ موزه هنر ایران آغاز به فعالیت کرد.

آثار هنری موجود در این باغ زیبا را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد؛ بخش اول آن ماکت هایی از جاذبه های شاخص گردشگری کشور هستند. همانطور که گفته شد این ماکت های بتونی  برای جشن های 2500 ساله شاهنشاهی ساخته شدند، و هم اکنون برای نمایش در معرض دید عموم قرار گرفته اند. ماکتهای این مجموعه عبارتند از ماکت های گنبد قابوس، هشت بهشت، عمارت چهل ستون، عمارت شمس العماره، پل تاریخی سی و سه پل، کاروانسرای مهیار، باغ فین کاشان، نقش رستم، برج آزادی تهران، برج میلاد تهران، مجموعه جهاین قره کلیسا و مقبره دانیال نبی. بخش دوم این باغ، آثار حجمی زیبای هنرمندان معاصر کشورمان می باشد.

در این باغ موزه گاهی کارگاههای آموزش تخصصی هنرهای معاصر و صنایع دستی تحت نظر استادان مجرب برگزار می شود، که علاقه مندان می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند و در پایان دوره گواهینامه ی خود را دریافت نمایند.

موقعیت مکانی باغ موزه هنر ایرانی

موقعیت مکانی باغ موزه هنر ایرانی در تهران

باغ هنر ایرانی در محله باغ فردوس، میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، کوچه دکتر حسابی، پلاک 25 واقع شده است. برای رفتن به این باغ موزه بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. زیرا پیدا کردن جای پارک در آن جا کار دشواری خواهد بود. با سوار شدن در خط یک مترو، در ایستگاه تجریش پیاده شوید و با استفاده از تاکسی های خیابان مقصود بیک به این باغ موزه بروید.

رستوران های نزدیک به باغ موزه هنر ایرانی

بهترینرستوران های نزدیک به باغ موزه ایرانی به

کافه رستوران میتا و کافه گالری با فضایی دلپذیر در باغ موزه هنر ایرانی، آماده پذیرایی و سرویس دهی به بازدیدکنندگان می باشند. می توانید پس از گشت وگذار در این باغ بزرگ و زیبا در این کافه  ها خود را به یک نوشیدنی و یا یک وعده غذایی خوشمزه دعوت کنید. رستوران های نون نیز هم در کنار این باغ موزه می تواند انتخاب مناسبی باشد.

هتل های نزدیک به باغ موزه هنر ایرانی

هتل های نزدیک به باغ موزه هنر ایرانی در تهران

هتل استقلال، هتل لاله، هتل اسپیناس، هتل نووتل، هتل آزادی و هتل انقلاب از جمله هتل هایی هستند که می توانید پس از رزرو بلیط هواپیما لارستان به تهران و برای برگشت بلیط هواپیما تهران به لارستان می توانید رزرو کنید. اقامت در این هتل ها خاطره ای خوش از اقامتتان در پایتخت برایتان به یادگار خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *