بقعه دانای علی

هتل های نزدیک به بقعه دانای علی در رشت

رشت مرکز استان گیلان دارای جاذبه تاریخی و طبیعی بیشماری است، که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این جاذبه های به این شهر شمالی ایران سفر می کنند. این شهر همچنین دارای جاذبه های گردشگری مذهبی نیز می باشد. در ادامه با یکی از این مکان های مذهبی به نام بقعه ی دانا علی آشنا خواهید شد.

درباره دانای علی

درباره دانای علی عارفی وارسته

دانای علی حدود 200 سال پیش در محله عینک می زیسته است. ایشان اصالتا زنجانی بوده است، اما از کودکی در رشت زندگی می کرده است و در بزرگسالی به زراعت مشغول بوده است. ایشان با آنکه نه امام زاده و نه سید بوند، اما به علت اخلاق حسنه و نیکویش و دستگیری و یاری نیازمندان بسیار مورد علاقه ی مردم بوده اند. این عارف وارسته دارای توانایی طی الارض بوده است و به گفته ی پیران قوم نمازهای پنجگانه خود را در مکه مکرمه می خوانده است. گفته می شود زمانی که این رازشان برملا شده، برا همیشه از چشم ها ناپدید گشت و برخی نیز فوت او را به همین واقعه نسبت داده اند.

موقعیت مکانی بقعه دانای علی

موقعیت مکانی بقعه دانای علی در رشت

 

بقعه ی دانای علی در محله چُمارسرا و در خیابان طالقانی قرار دارد. پس از خرید بلیط چارتر هواپیما رشت، می توانید به زیارت این شخص با تقوا بروید. در کنار بازدید از این بقعه از دیدن دیگر دیدنی های شهر مثل موزه، میدان شهرداری، دریای خزر، ماسال، لاهیجان و … غافل نشوید.

ساختار بقعه دانای علی

ساختار بقعه دانای علی در رشت

یکی از نکات قابل توجه این آرامگاه این است، که آن درست در وسط خیابان قرار گرفته است، برنامه های شهرداری برای توسعه و تعریض خیابانها نتوانسته است آسیبی به آن وارد کند. درون مقبره بسیار زیبا و ساده طراحی شده است. این سادگی، معنویت خاصی به فضا بخشیده است. تزئینات عمده ی این ارامگاه کاشیکاری های بسیار زیبا می باشد. این بقعه کوچک دارای گنبد کاشی کاری زیبایی می باشد، که طرح گنبد از کلاه درویشی گرفته شده است؛ و با الگو برداری از گنبد شیخ زاهد گیلانی در لاهیجان ساخته شده است. آرامگاه دانای علی همه ساله پذیرای زائران زیادی از سراسر کشور و استان گیلان می باشد.

رستوران های نزدیک بقعه دانای علی

معرفی رستوران های نزدیک بقعه دانای علی

در نزدیکی این آرامگاه دو رستوران سنتی آبشار نصر و سفره خانه سنتی آرام قرار دارد. رستوران شبستان، رستوران حاج حسین، رستوران چهانگیر، غذای گیلکی مریم، رستوران رایمون از دیگر رستوران های این شهر دیدنی می باشد.

هتل های نزدیک به بقعه دانای علی

معرفی هتل های نزدیک به بقعه دانای علی

رشت دارای هتل های لوکس و همچنین هتل های مناسب زیادی است که می توانید با توجه به انتظارات و سلایقتان رزرو کنید. پس از خرید بلیط هواپیما مشهد به رشت و بلیط هواپیما رشت به مشهد می توانید هتل کادوس بزرگ، هتل پردیس، هتل پارک، هتل اردیبهشت و یا هتل آپارتمان صبوری را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *