بلوار شهید چمران شاه راه شهر علم و ادب

بلوار چمران شیراز

شیراز به دلیل داشتن مکان های دیدنی و گردشگری تاریخی و طبیعی زیبای خود مشهور است . اما همه چیز در مورد این قسم از جاذبه های گردشگری این شهر نیست . در کنار مکانهای بی شماری که ارزش بازدید  مردم  را دارد ؛  یکی از معروفترین و با ارزش ترین دیدنی های آن  بلوار  شهید چمران  می باشد . بیایید در باره این  بلوار بیشتر بدانیم .

درباره بلوار  شهید چمران

درباره بلوار چمران شیراز

این بلوار یکی از بهترین مکان های شیراز است که می توانید در یک شب زیبا در کنار آن پیاده روی کنید. و از گشت و گزار در آن لذت ببرید. بلوار  شهید چمران حدود 5 کیلومتر طول دارد و از مرکز شهر به قسمتهای شمال غربی شیراز می پیوندد.

این بلوار صرفا جهت عبور و مرور طراحی نشده است . می توانید در آن آثار گردشگری ، هنری ، سیاسی و اجتماعی را نیز مشاهده کنید. همچنین این خیابان شباهتی به خیابان ولیعصر نیز  تهران دارد.

جذابیت بلوار چمران

آنچه در مورد بلوار چمران جالب است بوی گل و شکوفه های بهار نارنجی است که در آنجا به مشام می رسد. هنگام شب بسیاری از فروشندگان کالاهای خود را برای فروش به  این بلوار می آورند. با خرید بلیط هواپیما داخلی شیراز می توانید سفری متفاوت به این شهر با قدمت داشته باشید.

همچنین چندین کافه و رستوران هم در آنجا وجود دارد که شما پس از پیاده روی می توانید در آن کا فه ها به استراحت بپردازید و یا  خود را برای صرف نهار و یا شام در یکی از رستوران ها مهمان کنید . همچنین علاوه بر پیاده روی در بین درختان بلند ،  فرصت و امکان دوچرخه سواری نیز در این بلوار وجود دارد.

موقعیت مکانی بلوار چمران

موقعیت مکانی بلوار چمران شیراز

همانطور که در بالا اشاره شد طول این بلوار 5 کیلومتر است و از آن طریق می توانید به مرکز شیراز آمده و از جاذبه های گردشگری همچون دروازه قرآن ، باغ ارم ، باغ عفیف آباد دیدن نمایید.

اگر کمی بیشتر به سمت شرق حرکت کنید جاذبه های گردشگری دیگری همچون باغ نارجستان قوام ، بازار وکیل ، ارگ کریم خان و حرم مطهر شاه چراغ را میبنید.

رستوران های نزدیک بلوار چمران

رستوران های نزدیک بلوار چمران شیراز

همانطور که گفته شد چندین رستوران و کافه در این بلوار وجود دارد که می توان به رستوران سلامت نیایش ، رستوران کاکتوس ، رستوران بهاران و صوفی و  فست فود عصرانه اشاره کرد که پذیرای مسافران و شهروندان می باشند.

هتل های نزدیک بلوار چمران

هتل های نزدیک بلوار چمران شیراز

از جمله هتل های نزدیک این بلوار می توان به هتل الیزه ، هتل چمران گراند ، هتل پارس ، هتل بین المللی ستارگان ، هتل هما و هتل ارم اشاره کرد . که هر کدام از آنها خدمات خاص خود را ارایه می دهند و شما با توجه به هزینه ای که برای اقامت در نظر گرفته اید می توانید یکی از این هتل ها را انتخاب نمایید. با خرید بلیط هواپیما کرمان به شیراز و بلیط هواپیما شیراز به کرمان می توانید برای اقامت خود نیز گزینه هایی را که معرفی شد مد نظر داشته باشید و یا قبل از شروع مسافرت خود یکی از آنها را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *