جاذبه های گردشگری شهرستان کبودراهنگ

معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان کبودراهنگ

کبودر آهنگ یکی از بزرگترین شهرهای استان همدان است که در شمال غربی آن واقع می باشد. این شهر با قدمتی بیش از 400 سال دارای جاذبه های گردشگری فروانی است. نام شهر از دو واژه ی کبود به معنای آبی و راهنگ به معنای رودخانه گرفته شده است. در زمان رضا شاه پهلوی به علت رودخانه ها و کبوتر های اطراف، این شهر را کبوتر آهنگ می نامیدند. در ادامه با جاذبه های گردشگری این شهر بیشتر آشنا خواهید شد. در صورت تمایل می توانید پس از خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما همدان از جاذبه های زیبای این شهر نیز دیدن کنید.

غار علیصدر

معرفی غار علیصدر

غار علیصدر یکی از برترین جاذبه های گردشگری همدان می باشد که در روستای علیصدر از توابع شهرستان کبودراهنگ واقع شده است. این غار یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین غارهای طبیعی جهان محسوب می شود. این غار از معدود غارهای آبی در جهان است که امکان قایقرانی در آن میسر است. این غار در اثر فرسایش در توده سنگ های آهکی به مرور زمان ایجاد شده است. این غار در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پارک لاله

معرفی پارک لاله

پارک لاله در قسمت جنوب غربی این شهرستان و در انتهای بلوار نیروی هوایی کبودرآهنگ، در مجاورت سالن ورزشی علی بن ابیطالب قرار گرفته است. این پارک دارای فضای سبزی بی نهایت زیبا می باشد. وجود یک حوض دایره ای شکل بزرگ نیز به زیبایی و طراوت این پارک افزوده است. این پارک دارای امکانات رفاهی مانند بوفه، سرویس بهداشتی، جای مناسب برای استراحت و نشستن در پارک لاله می باشد و با توجه با فضاهایی که برای برپایی چادر در آن مهیا شده است، گزینه ی مناسب برای اسکان مسافران و گردشگران می باشد. می توانید پس ازخرید بلیط چارتر هواپیما تهران به همدان و بازدید از این شهرستان از این پار کزیبا نیز دیدن کنید.

پل کوریجان

معری پل کوریجان

این پل در روستای کوریجان از توابع شهرستان کبودراهنگ واقع شده است. پل کوریجان از دسته پل های قوسی است. این پل بر روی یکی از شاخه های رود قره چای ساخته شده است. قدمت ساخت این پل به دوران صفویه برمی گردد. این پل یکبار در زمان قاجار و یک بار، چند سال پیش، توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مرمت و بازسازی شده است. این پل دارای 5 دهانه بزرگ و 4 دهانه کوچک می باشد. پل کوریجان در سال 1379 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

قلعه باشقورتان

معرفی قلعه باشقورتان

قلعه باشقورتان در روستای باشقورتان در بخش شیرین سو از توابع شهرستان کبودراهنگ واقع شده است. این قلعه سنگی مربوط به دوره ی سلجوقیان می باشد، و مورد استفاده ی فرقه ی اسماعیلیان بوده است. این قلعه دارای بنای بسیار مستحکمی است در قدیم کاربرد دژ دفاعی داشته است.

حمام سنگی باشقورتاران

معرفی حمام سنگی باشقورتاران

حمام سنگی باشقورتاران یکی دیگر از جاذبه های دیدنی روستای کهن باشقورتان است. این حمام اواخر دوره ی قاجار ساخته شده است و مساحتی حدود 400 متر مربع دارد. این حمام دارای قسمت سرد و گرم، خزانه و سردینه می باشد. این حمام در سال 1389 هجری شمسی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است و امکان بازدید از این جاذبه ی دیدنی فراهم شده است.

موزه ی فسیل های دریایی

معرفی موزه ی فسیل های دریایی

این موزه ی دیدنی نیز در داخل شهر شیرین سو قرار دارد.این موزه در داخل ساختمان شهرداری این شهر دایر است. فسیل فیل‌های دریایی که در این منطقه کشف شده است مربوط به دوره تاریخی میوسین می باشد و قدمتی حدود 43 ملیون سال پیش دارد.

روستای روعان

معرفی روستای روعان

روستای روعان یکی از روستاهای گردشگری این استان می باشد که در فاصله ی 45 کیلومتری از همدان واقع شده است. اهالی این روستا به کار کشاورزی و دامداری مشغول هستند. این روستای از آب و هوای فوق العاده ای برخوردار است و می توانید لحظات خوشی را در آن سپری کنید.

روستای قباق تپه

معرفی روستای قباق تپه

این روستا در فاصله ی 22 کیلومتری شهرستان کبودراهنگ قرار دارد. این روستا نیز دارای طبیعت زیبایی می باشد. شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و دامداری می باشد و خانم ها به کار رشته بری و فالیبافی و خیاطی مشغول می باشند.

روستای اورقین

معرفی روستای اورقین

این روستا نیز دارای جاذبه های گردشگری طبیعی زیبایی می باشد. مردم این روستا در کنار دامداری و کشاورزی، به کار تولیدات مصنوعات چرمی نیز مشغول می باشند.

روستای آق بلاغ

معرفی روستای آق بلاغ

روستای آق بلاغ نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی این شهرستان است. این روستا در فاصله ی 58 کیلومتری آن واقع شده است. این روستا به خاطر آب و هوای فوق العاده و صنایع دستی زیبایش بسیار مشهور است. پس از بازدید از این روستا می توانید قبل از برگشت و خرید بلیط هواپیما همدان تهران از صنایع دستی این شهر برای سوغات تهیه کنید.

روستای آلان سفلی

معرفی روستای آلان سفلی

این روستا در فاصله ی 59 کیلومتری شهرستان کبودراهنگ واقع شده است. این روستا دارای معماری طبیعی منحصر به فردی می باشد. روستای آلان سفلی دارای خانه های سنتی خشتی یکپارچه است؛ همچنین دارای غار های طبیعی زیبایی می باشد. در این روستا کوهی وجود دارد که شبیه به یک کلاه خود جنگی است و افسانه ای قدیمی در مورد آن وجود دارد؛ که محلی ها می گویند مار چهل دمی در شکاف های آن زندگی می کنند. این افسانه ی محلی باعث شده است که هر سال گردشگران زیادی برای دیدن آن به این روستا سفر کنند. اما در واقعیت آنچه در این کوه زندگی می کند گونه ای قفقازی از راسته سوسماران است.

1 دیدگاه برای ”جاذبه های گردشگری شهرستان کبودراهنگ

  1. دنبال عکسی از خانه یا قلعه امیرنظام کبودرآهنگی بودم که متأسفانه پیدا نکردم

    اگر دارید لطفاً برایم ارسال فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *