حمام گله داری

حمام گله داری متعلق به دوره قاجار(1925-1785)است؛ که توسط حاج شیخ احمد گله داری ساخته شده ؛ و با نیت ارائه خدمتی به مردم بندرعباس بنا شده است. در ادامه با ما همراه شوید؛ تا اطلاعات بیشتری راجع به این بنا تاریخی بدست آوریم.

ساختار حمام گله داری

ساختار-حمام-گله-داری بندرعباس

در ساخت این حمام به دلیل آب و هوای رطوبی بندرعباس از سنگ های اسفنجی و سایر سنگ های دریایی به همراه ملات محلی ساروج( مخلوط آهک و خاک رس) استفاده شده است. حمام گله داری شامل یک اتاق تعویض لباس(سربینه)، یک محوطه گرم(گرمخانه) و یک استخر آب گرم(خزینه) می باشد. این بنا همچنین دارای پنج گنبد بزرگ و کوچک است.

معماری حمام گله داری

معماری-حمام-گله-داری بندرعباس

یک هشتی کوچک وجود دارد که رطوبت و دما را در داخل حمام تنظیم می کند. محیط بینه به شکل هشت ضلعی دارای سکوهایی در چهار طرف است؛ که مشتریان یک بار برای تعویض لباس و گذاشتن وسایل خود بر روی آنها نشسته اند. یک استخر هشت ضلعی کوچک در مرکز بینه وجود دارد. سقف حمام گله دارای دارای چراغ های روشنی است؛ که نور و تهویه مطبوع آنرا فراهم می کند.

بازسازی حمام گله داری

بازسازی-حمام-گله-داری بندرعباس

اداره میراث فرهنگی استان هرمزگان این حمام را نوسازی کرد؛ و آن را به عنوان میراث ملی در سال 1374 به ثبت رساند. پس از آن از مجسمه های مومی برای نمایش آئین های حمام کردن در ایران در فضای داخل حمام استفاده کرد. گردشگران و مسافران فراوانی هر ساله با خرید بلیط پرواز بندرعباس به این شهر جنوبی و زیبای کشورمان سفر کرده؛ تا از آثار طبیعی و تاریخی آن بهره مند شوند.

رستوران های نزدیک به حمام گله داری

رستوران-های-نزدیک-به-حمام-گله-داری بندرعباس

پس از بازدید از حمام گله داری برای صرف یک وعده غذای لذیذ و خوشمزه به یکی از رستوران های بنام سطح شهر بروید. از جمله رستوران های خوب و معروف این شهر می توان به فست فود برگران، رستوران گوین، رستوران سامکو، رستوران داریوش، رستوران بورکه و رستوران بادگیران اشاره نمود.

هتل های نزدیک به حمام گله داری

هتل-های-نزدیک-به-حمام-گله-داری بندرعباس

اگر قصد اقامت در نزدیکی حمام تاریخی گله داری را دارید؛ از جمله هتل های نزدیک به این حمام می توان به هتل هما، هتل آتیلار و هتل هرمز اشاره نمود. از طریق تلفن همراهتان به سایتهای هر یک از این هتل ها وارد شوید؛ به آسانی می توانید رزرو اقامت خود را قطعی نمائید. پس از قطعی کردن اقامت نوبت به تهیه بلیط پرواز می رسد؛ شما همچنین می توانید به سایتهای آنلاین فروش بلیط هواپیما مراجعه نموده و نسبت به خرید بلیط هواپیما تهران به بندرعباس و برای برگشت بلیط هواپیما بندر عباس به تهران خود اقدام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *