خانه تاریخی عامری ها

خانه عامری ها یکی از بیشمار خانه تاریخی در کاشان است. این خانه در محله های قدیم این شهر واقع شده؛ و امروزه هم به عنوان یک سایت گردشگری و هم به عنوان هتلی لوکس، مهمانان زیادی را به خود جذب می کند. از هر دو منظر این خانه تصویری واقع بینانه از سبک زندگی خانواده های ثروتمند در قرن 18 را تداعی می کند.

تاریخچه خانه عامری ها

تاریخچه-خانه-عامری-ها کاشان

خانه عامری ها در نیمه دوم قرن 18 در زمان سلطنت سلسله زند ساخته شد. این خانه برای شخص آقای عامری فرماندار کاشان و خانواده وی بنا شده بود. فرماندار با تهیه اسلحه و حفظ امنیت جاده از کرمان به تهران، جایگاه و اعتباری نزد شاه بدست آورد. در اواخر قرن 18 این خانه توسط یک زمین لرزه مهیب ویران شد. و در قرن 19 مانند سایر خانه های شهر بازسازی شد.

تا سال 1999 خانه عامری اوضاع بدی داشت. با صرف چندین میلیون دلار و 15 سال کار خانه بازسازی شد؛ و بخشی از آن به یک هتل 5 ستاره، بخشی از آن به موزه عمومی تبدیل شد. اکنون نیز این خانه توسط میراث فرهنگی  ایران محافظت می شود.

معماری خانه عامری ها

خانه عامری ها یکی از بزرگترین خانه های کاشان است. مساحت کل آن حدود 9000 متر مربع است؛ و شامل 85 اتاق، هفت حیاط و دو حمام می باشد. کلیت خانه های ایرانی در گذشته دارای دو بخش بود؛ عمومی یا بیرونی که برای مهمانان و آقایان استفاده می شد؛ خصوصی یا اندرونی که برای خادمان و بانوان مورد استفاده قرار می گرفت. این خانه همچنین دارای چندین اتاق با سه درب و یک سالن با هفت درب به نام شاه نشین بود. برج های بادی خانه عامری ها در این شهر جزو بلندترین برج ها درمیان خانه های مسکونی بشمار می رود.

ساخت این خانه شامل مصالحی مانند آجر به عنوان ماده اصلی، گل و کاه برای پوشاندن دیوارها، درهای چوبی ضخیم، برج های گچی از نما و سقف، آیینه، کاشی کاری و نقاشی برای دکوراسیون داخلی است. حیاط با حوضچه ها و ایوان ها و باغ ها با انواع مختلف گل و بوته تزئین شده است.

موقعیت مکانی خانه عامری ها

موقعیت-مکانی-خانه-عامری-ها کاشان

خانه عامری ها در مرکز شهر، خیابان علوی و در بافت قدیمی شهر قرار دارد. این خانه با سایر مکان های توریستی مانند خانه بروجردی، خانه عباسی، خانه طباطبایی، موزه اسباب بازی و حمام سلطان امیر احمد احاطه شده است. مسجد آقا بزرگ و بازار کاشان نیز 15 دقیقه از این مکان فاصله دارد. برای بازدید از مکان های تاریخی و بی نظیر کاشان، مسافران فراوانی با خرید بلیط هواپیما کاشان به این شهر سفر می کنند.

هتل های نزدیک خانه عامری ها

هتل-های-نزدیک-خانه-عامری-ها کاشان

هتل 5 ستاره عامری ها در خود خانه عامری ها در فضایی با شکوه قرار دارد. اما مطمئنا این هتل تنها گزینه برای انتخاب شما نیست. اقامتگاه بوم گردی ثنا، هتل دو ستاره صفا، هتل چهار ستاره مهینستان راهب و هتل منوچهری از جمله انتخاب های دیگر پیش روی شما هستند. . برای رزرو هتل و بلیط پرواز به سایتهای معتبر اینترنتی رجوع کرده؛ و نسبت به قطعی کردن اقامت و بلیط هواپیما تهران به کاشان و برای برگشت بلیط هواپیما کاشان به تهران خود و همراهانتان اقدام نمایید.

رستوران های نزدیک خانه عامری ها

رستوران-های-نزدیک-خانه-عامری-ها کاشان

رستوران تالار آیینه، اولین گزینه ای است که در هنگام بازدید از خانه عامری می توان در نظر گرفت. همچنین در مرکز شهر نیز گزینه های خوبی همچون کافه و رستوران عباسی، همچنین برای نوشیدن یک فنجان قهوه بی نظیر کافه بام و کافه شازده گزینه های خوبی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *