شهر قدیمی کالیسی(کالیچی)

شهر-قدیمی-کالیسی آنتالیا

قبل از اینکه آنتالیا به یکی از شهرهای تفریحی تابستانی ترکیه تبدیل شود؛ کالیسی مرکز تاریخی این شهر بود. تا زمان معاصر، تقریبا کل شهر در دیواره های آن محدود بود. این شهر دارای ساختارهایی مربوط به دوران جمهوری روم، بیزانس، سلجوقی، عثمانی و ترکیه مدرن است. با این حال بیشتر آن مربوط به اواخر قرن 18 و 19 می باشد. در صورتیکه برخی خانه های سنتی توسط ساکنان ترک اشغال شده است؛ بسیاری از آنها به بوتیک هتل ها، رستوران ها و مغازه های فروش صنایع دستی و سایر هنر های محلی تبدیل شده اند.

چگونه به کالیسی سفر کنیم؟

چگونه-به-کالیسی-آنتالیا سفر-کنیم؟

شما به راحتی با گرفتن تاکسی و یا پیاده میتوانید به میدان اصلی شهر، برج ساعت معروف آنتالیا که در زمان سلطان عبدالحمید دوم ساخته شده است؛ رفته و به آسانی کالیسی یا کالیچی را پیدا کنید. همچنین با دیدن مجسمه پادشاه آتالوس دوم پرگامون(که در حدود 150 سال قبل از میلاد شهر آتالیا را تاسیس کرد)؛ می دانید که به میدان رسیده اید. از آنجا می توانید؛ با قدم زدن در Uzun Çarşok Sokak واقع در روبروی برج ساعت وارد شهر قدیمی شوید. گردشگران و مسافران فراوانی هر ساله با خرید بلیط ارزان هواپیما آنتالیا به این شهر زیبا و دیدنی سفر می کنند.

مکان های دیدنی کالیسی

مکان های دیدنی کالیسی آنتالیا

 

هنگامی که در Uzun Çarşı Sokak قرار گرفتید؛ حتما از Tekeli Mehmet Paşa Cami زیبا که در قرن هجدهم ساخته شده؛ و یکی از مهمترین مساجد عثمانی است؛ دیدن کنید. اگر در امتداد Hesapçı Sokak به سمت بالا بروید؛ ناگزیر به ویرانه بزرگ محله دروازه هادریان خواهید رسید. که در سال 130 میلادی به مناسبت دیدار هادریان امپراطور روم ساخته شده است. به عکسهای قرنیز و قرنیز با طرح گلهای زیبا و تزئین شده دروازه توجه کنید؛ و چند عکس یادگاری بگیرید. کمی پایین تر از Hesapçı Sokak ، ویرانه های Kesik Minare Cami (مسجد مناره شکسته)، معبدی رومی سابق را که در قرن دوم میلادی ساخته شده و بعدا به یک کلیسای بیزانس تبدیل شده و سپس در قرن 13 به یک مسجد تبدیل شده است؛ خواهید دید.

از آنجا می توانید از طریق 44 پله سنگی که توسط ونیزی هایی که آنتالیا را در قرن پانزدهم اشغال کردند؛ ساخته شده به بندرگاه باستان بروید. در پایین پله ها، خود را در بندرگاه روم باستان این شهر می بینید. که شرایط اصلی شهر از قرن دوم قبل از میلاد تا اواخر قرن بیستم بود؛ که بندر جدیدی در نزدیکی ساحل کنیالتی ساخته شد. امروزه این بندر تاریخی میزبان قایق های تفریحی و قایق های تور و همچنین کافه ها و بارها است. به لبه جنوب غربی بروید؛ تا به برج خیره کننده هیدریلیک کولسی برسید. برج سنگی که ظاهرا توسط امپراطوری روم در قرن دوم میلادی ساخته شده؛ و بعدا به یک استحکامات و فانوس دریایی تبدیل شده است.

کالیسی و دیگر جاذبه هایش

کالیسی آنتالیا-و-دیگر جاذبه هایش

 

در خیابان های باریک و سنگفرش شده آن قدم بزنید؛ و خانه های دوران عثمانی را تحسین کنید. بسیاری از آنها مرمت شده و به هتل های  کوچک تبدیل شده اند. یکی از این خانه های تاریخی موزه Suna-İnan Kıraç Kaleiçi را در خود جای داده است. که متمرکز بر مردم شناسی است؛ و همچنین شامل یک کلیسا ارتدکس در باغ زیبای آن است. از مغازه های کوچک سوغاتی فروشی می توانید برای خود و عزیزانتان خرید انجام دهید.

و پس از آن در یکی از کافه های آن دور و اطراف به استراحت بپردازید. کافه تراس پیشنهاد خوبی است؛ که دارای چشم انداز شگفت انگیزی از برج Hıdrılık، دریا و کوه ها است. اگر عصر را در شهر کالیسی باشید؛ برای پیاده روی همراه با منظره رنگارنگ و غروب زیبای خورشید، به سمت پارک Karaalioğlu بروید. شما نیز با ورود به سایتهای فروش بلیط هواپیما به آسانی می توانید نسبت به تهیه بلیط چارتری هواپیما در این مسیر اقدام نمائید؛ و سفری خاطره انگیز برای خود و همراهانتان به ارمغان بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *