عالی قاپو دروازه شاهنشاهی

عالی قاپو دروازه شاهنشاهیعالی قاپو یک کاخ بزرگ در قسمت غربی میدان نقش جهان و یکی از جاذبه های اصلی شهر اصفهان بشمار می رود. نام کاخ به معنای” دروازه امپراطوری” است . این کاخ در جلوی دو بنا عصر صفوی ایستاده است.

تاریخچه کاخ عالی قاپو

تاریچه-کاخ-عالی-قاپو اصفهان

کاخ عالی قاپو بین سالهای 1611 تا 1629 میلادی به عنوان بخشی از مجموعه میدان نقش جهان  ، با تصمیم شاه عباس و تحت هدایت معمار ، شیخ بهایی ساخته شد .

کاخ عالی قاپو به معنای اقامتگاه شاه و سمبل قدرت او بود. عالی قاپو در چند مرحله ساخته شد که در ابتدا فقط دو طبقه ارتفاع داشت . در حال حاظر این بنا دارای شش طبقه می باشد . که دارای تعداد زیادی سالن و بالکن بزرگ است .

این کاخ در طول تاریخ توسط حاکمان مختلف غارت و ساختار بنا نیز تخریب شده است ؛ که توسط پادشاهان مختلف در اعصار مختلف احیا شده است. با اطلاع از ارزانترین نرخ بلیط هواپیما اصفهان به این شهر تاریخی سفری به یادماندنی داشته باشید.

درباره کاخ عالی قاپو

درباره-کاخ-عالی-قاپو اصفهان

طبقه های کاخ برای اهداف مختلفی طراحی شده اند. طبقه اول برای صدر اعظم مورد استفاده قرار می گرفته ، طبقه سوم دارای یک سالن بزرگ ، که برای پذیرایی های رسمی شاه استفاده میشده است ؛ و سقف آن در حالت اولیه خود با نقاشی های رضا عباسی که نقاش دربار شاه عباس بود ؛ باقی مانده است .

طبقه ششم معمولا از آن به عنوان سالن موسیقی استفاده می کردند.  طراحی فضای داخلی اتاق نه فقط به منظور جنبه تزئینی ، بلکه جنبه علمی هم داشت . شکل دیوارها به خصوصیات آکوستیک کمک میکند.

از این سالن برای پذیرایی از مهمانهای خصوصی و کنسرت گروههای موسیقی و خوانندگان استفاده می شد. بالکن در آخرین مراحل ساخت بنا ایجاد شد که توسط 18 ستون چوبی پشتیبانی می شود و منظره دیدنی و جذابی از میدان نقش جهان را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

موقعیت کاخ عالی قاپو

درباره-کاخ-عالی-قاپو اصفهان

عالی قاپو در قسمت غربی میدان نقش جهان که در مرکز شهر اصفهان قرار دارد ؛  واقع شده است . در انتهای قسمت شمالی میدان ، ازطریق دروازه قیصری وارد بازار اصلی می شوید. در جنوب بازار ، مسجد با شکوه شاه ( امام ) واقع شده است.

در پیاده رو کنار میدان حمام تاریخی شاه ، کاخ چهل ستون و کاخ هشت بهشت قرار دارد ؛  پس از کمی پیاده روی در حدود بیست دقیقه به سی و سه پل می رسید.

هتل های نزدیک کاخ عالی قاپو

هتل-های-نزدیک-کاخ-عالی-قاپواصفهان

اگر دوست دارید در کنار عالی قاپو اقامت داشته باشید ؛ گزینه های زیادی پیش روی شماست . نزدیکترین هتل ها ، هتل تک ستاره پارتیکان و پس از آن هتل دوستاره پارس و هتل سه ستاره پارت می باشند .

 همچنین هتل پنج ستاره عباسی و هتل چهار ستاره پیروزی هم در نزدیکی عالی قاپو واقع شده اند . مسافران با توجه به میزان هزینه ای که برای اقامت خود در نظر میگیرند می توانند یکی از گزینه هایی که نام برده شد ؛ را انتخاب نمایند. علاوه بر اقامت ،  مسافران می توانند نرخ بلیط هواپیما چارتر تهران به اصفهان و بلیط هواپیما اصفهان به تهران خود را از طریق آژانسهای هواپیمایی ، و یا سایتهای فروش بلیط  هواپیما آنلاین ، خریداری نمایند.

رستوران های نزدیک کاخ عالی قاپو

رستورانهای-نزدیک-کاخ-عالی-قاپو اصفهان

از جمله دیزی سراها و رستوران های سنتی در نزدیکی عالی قاپو می توان به دیزی سرای آزادگان که یکی از بهترین رستوران های سنتی است اشاره کرد . همچنین رستوران باستانی هم می تواند انتخاب خوبی برای گردشگران و مسافران باشد .

زمان بازدید از کاخ عالی قاپو

زمان-بازدید-از-کاخ-عالی-قاپو اصفهان

ساعات بازدید از کاخ زیبای عالی قاپو از ساعت 9 صبح الی 18:30 می باشد. شما پس از بازدید از کاخ می توانید از میدان نقش جهان و دیگر آثار تاریخی موجود در اطراف آن ، دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *