قلعه رودخان ؛ قلعه ای در ابرها

قلعه رودخان فومن ؛ قلعه ای در ابرها

کاملا ارزشش را داشت! این جمله ای خواهد بود که پس از بالا و پایین رفتن از حدود 1000 پله ی قلعه رودخان و بازدید از این جاذبه ی گردشگری خواهید گفت. اما، شاید بپرسید، چرا باید برای دیدن این قلعه چنین سختی راه را تحمل کنید؟ ادامه ی مطلب را بخوانید تا جواب سوالتان را بگیرید!

درباره قلعه رودخان

درباره قلعه رودخان قلعه ی شگفت انگیز

قلعه رودخان یکی از اسرارآمیزترین جاذبه های گردشگری گیلان است. این مکان در نزدیکی فومن، شهری کوچک و زیبای شمال ایران، در نزدیکی رشت واقع شده است. قلعه رودخان با وسعتی بیش از 6 هکتار قلعه ای است که بر فراز  کوه رودخان قرار گرفته است. باستان شناسان تخمین می زنندريال که این بنا در دوره ساسانیان ساخته شده است.

پس از طی کردن جاده ای پرپیچ و خم در خارج از فومن، به منطقه ای در دامنه کوه قلعه رودخان خواهید رسید که می توانید ماشین خود را در آنجا پارک کنید، و پیاده به سمت قلعه رودخان بروید. صدای آرامش بخش آب را از رودخانه در نزدیکی آن خواهید شنید. مغازه های زیادی را در اطراف مشاهده می کنید که غذاهای خوشمزه محلی و صنایع دستی زیبایی را می فروشند. حتی اگر از آن 1000 پله را بالا نروید، باز هم اوقات خوبی را در این مکان تجربه خواهید کرد.

درباره قلعه رودخان 1 در فومن

چند تذکر!

اما، نکاتی که باید در بالا رفتن مسیر قلعه به آن توجه کنید؛ رسیدن به قله این کوه و قلعه آسان نخواهد بود. بنابراین، اگر کفش مناسب همراه خود ندارید، و یا بدن تقریباً مناسب ندارید، بهتر است از پله ها بالا نروید، زیرا ممکن است بسیار خسته شوید. اگر چه ممکن است این مسیر شما را خسته کند، اما منظره ی بالای کوه  به قدری شگفت انگیز است که تمام مشکلات و خستگی راه را فراموش کنید.

قبل از کوهنوردی حتما چیزی بخورید! در بالای کوه هیچ رستورانی وجود ندارد و شما باید حدود 5 ساعت را بدون غذا بگذرانید. بنابراین، بهتر است قبل از پیاده روی حتما کمی غذا بخورید و یا خوراکی همراه خود داشته باشید.

درباره قلعه رودخان 2 در فومن

هنگامی که از پله آخر صعود می کنید، با یک قلعه شگفت انگیز قدیمی روبرو می شوید و از خود می پرسید که چگونه مصالح مورد نیاز برای ساخت این قلعه ی بزرگ را از زمین به بالای این کوه منتقل کرده اند. برای اینکه بدانید چرا این قلعه در این ارتفاع ساخته شده است ، باید چند قدم جلوتر رفته و منظره ی اطراف را مشاهده کنید. در آنجا، شما یک چشم انداز و منظره ای عالی از محیط اطرافتان دارید. جای تعجب نیست؛ که چرا این قلعه هرگز شکست نخورده یا از حمله ی دشمنان در امان مانده است. ساکنان آن به محیط اطراف کاملا اشراف داشته اند و بلافاصله تهدیدهای نزدیک را می دیدند.

بهترین زمان بازدید از قلعه رودخان

بهترین زمان بازدید از قلعه رودخان چه فصلی است

بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه ، بهار و تابستان است. اگرچه قلعه رودخان در پاییز نیز دارای منظره شگفت انگیزی می باشد، اما باید بدانید که بالا رفتن از این مسیر ممکن است به دلیل بارش باران خطرناک باشد. برای رفتن به این مکان پس از خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما رشت، با اجاره ماشین و رانندگی به سمت شهر فومن در 46 کیلومتری رشت و بعد از گذر از فومن و چندین روستا، سرانجام به قلعه رودخان خواهید رسید.

موقعیت مکانی قلعه رودخان

آشنایی با موقعیت مکانی قلعه رودخان

همانطور که گفته شد قلعه رودخان در نزدیکی فومن واقع شده است. با رسیدن به انتهای شهر (هنگامی که از رشت حرکت می کنید) به دوراهی می رسید، یکی از این راه ها شما را به قلعه رودخان و دیگری به ماسوله می رساند، ماسوله یکی دیگر از جاذبه های خارق العاده گیلان می باشد. اگر می خواهید پس از تهیه بلیط هواپیما اهواز به رشت و قبل از برگشت و خرید بلیط هواپیما رشت به اهواز جاهای بیشتری در گیلان اسرارامیز ببینید، جاده اسالم به خلخال، جنگل گیسوم، ماسال یا دیلمان را نیز حتما ببینید.

رستوران های نزدیک به قلعه رودخان

معرفی رستوران های نزدیک به قلعه رودخان

در بالای کوه و قلعه رودخان هیچ رستورانی وجود ندارد، اما تعداد زیادی رستوران در دامنه کوه وجود دارد. برخی از این رستوران ها عبارتند از: رستوران کوهسار، رستوران بام سبز قلعه، رستوران سنتی آقا رضا و رستوران رنگین کمان. برخی از رستوران های قلعه رودخان منظره ای خارق العاده به این منطقه دارند که باعث می شود غذای شما لذت بخش تر شود.

هتل های نزدیک به قلعه رودخان

آشنایی با هتل های نزدیک به قلعه رودخان

آیا می خواهید یک شب در نزدیکی این قلعه مرموز و رویایی بمانید؟ خوب، شما باید در هتلی در فومن، ماسوله، بندر انزلی یا رشت بمانید. اگر می خواهید در نزدیکترین هتل به این جاذبه قرار داشته باشید، هتل لوکس معین فومن را انتخاب کنید. هتل بزرگ کادوس و هتل شبستان در رشت، هتل بهشت ​​تالاب، هتل سفید کنار و هتل دلفین از دیگر هتلهای مجلل در بندر انزلی هستند. همچنین برای کسانی که ترجیح می دهند در هتل های مناسبتر بمانند ، هتل غدیر، هتل اردیبهشت و هتل آپارتمان صبوری نیز در رشت وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *