مجموعه تئاتر شهر

مجموعه تئاتر شهر با معماری بی نظیر و ساختمان دایره وارش جز یکی از مناطق تفریحی و گردشگری تهران محسوب می شود. این مجموعه گردشگران و بازدیدکنندگان هنردوست بسیاری را به سمت خود جلب می کند. پس اگر از آن دسته مسافرانی هستید که پس از خرید بلیط ارزان هواپیما تهران ، دوست دارید یک تئاتر خوب ببینید حتما به این مجموعه فرهنگی هنری سر بزنید؛ و اگر شانس با شما یار باشد شاید بتوانید بازیگران محبوب کشورمان را نیز در اینجا ملاقات کنید.

تاریخچه مجموعه تئاتر شهر

از تاریخچه مجموعه تئاتر شهر چه می دانید

تئاتر شهر بزرگترین مجموعه برای نمایش تئاتر در تهران است. این مجموعه بزرگ در دوران پهلوی و به دستور محمدرضا شاه پهلوی ساخته شد. طراح و مهندس این سازه ی زیبا، آقای علی سردار افخمی می باشد. ساخت این بنا 5 سال به طول انجامید و پس از آن با ریاست شهبانو ایران فرح پهلوی و اجرا نمایش باغ آلبالو افتتاح گردید. این مجموعه پس از انقلاب تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

درباره مجموعه تئاتر شهر

درباره مجموعه تئاتر شهر جه می دانید

مجموعه تئاتر شهر با نمای مدور خود تداعی کننده تالار بکمن در کالیفرنیا است.همچنین این بنا بی شباهت به برج طغرل در شر ری نیز نیست. ازین رو معماری آن را می توان تلفیقی از معماری معاصر و معماری دوره ی ایلخانیان دانست. این مجموعه با پنج تالار مجزا در حال فعالیت می باشد. تالار اصلی، تالار چهارسو، تالار قشقایی،تالار سایه و کارگاه نمایش پنج تالار اصلی این مجموعه می باشند. علاوه بر این این مجموعه دارای یک کتابخانه مجهز، کافه تریا و کتاب فروشی است که باعث شده این مموعه به یکی از بهترین مراکز فرهنگی در تهران تبدیل شود. این مجموعه دارای یک تالار به نام تالار مشاهیر نیز می باشد که از سال 86 به بعد برای انجام کنفرانس ها، نشست های تخصصی . میزگردها استفاده می شود.

موقعیت مکانی مجموعه تئاتر شهر

موقعیت مکانی مجموعه تئاتر شهر در تهران

این مجموعه بی نظیر که جز آثار فرهنگی ارزشمند کشور محسوب می شود در چهار راه ولیعصر تقاطع خیبان اتقلاب و ولیعصر قرار گرفته است. بهترین و آسانترین راه برای رفتن به این مجموعه و دیدن یک تئاتر جذاب استفاده از خط 4 مترو است. اگر دوست ندارید از مترو استفاده کنید می توانید از دیگر وسایل نقلیه عمومی نظیر تاکسی یا اتوبوس نیز به آن منطقه بروید.

رستوران های نزدیک مجموعه تئاتر شهر

رستوران های نزدیک مجموعه تئاتر شهر تهران

اگر پس از تماشای تئاتر احساس گرسنگی کردید اصلا نگران نشوید. با توجه به موقعیت مرکزی این مجموعه رستوران ها و کافه های بسیاری در نزدیکی آن پیدا خواهید کردو اگر دوست دارید یک غذای سنتی میل کنید سفره خانه سنتی آق بانو در خیابان انقلاب یکی از بهترین گزیته هاست. رستورام کافی شاپ بوفالو در خیابان ولیعصر، رستوران ایتالیایی ایران در جهارراه ولیعصر، کافه تئاترو فست فود شیلا از دیگر انتخاب های نزدیک به این مجموعه ی فرهنگی می باشند.

هتل های نزدیک مجموعه تئاتر شهر

هتل های نزدیک مجموعه تئاتر شهر تهران

اگر از طرفداران پروپاقرص تئاتر هستید و دوست دارید پس از خرید بلیط هواپیما بندر ماهشهر به تهران و بلیط هواپیما تهران به بندر ماهشهر در این نزدیکی اقامت داشته باشید، می توانید هتل چهار ستاره رودکی، یا هتل چهار ستاره پارسیان انقلاب را انتخاب کنید و اگر به دنبال یک اقامت مناسبتر با تعداد شب های طولانی تر هستید می توانید هتل آپارتمان رازی را انتخاب کنید. این هتل آپارتمان بسیار نزدیک به این مجموعه واقع شده است و شما هیچ تئاتری را از دست نخواهید داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *