مسجد آقا بزرگ با معماری جذاب

مسجد-آقا-بزرگ- کاشان با-معماری-جذاب

مانند بسیاری از مساجد تاریخی در ایران، مسجد آقا بزرگ تنها یک مسجد نیست؛ بلکه یک مدرسه نیز هست. علاوه بر این می توانید از تماشای آثار عالی هنر و معماری فارسی در بنا آن لذت ببرید. بیایید نگاهی دقیق تر به این بنا تاریخی بیاندازیم.

معماری مسجد آقا بزرگ

معماری-مسجد-آقا-بزرگ کاشان

مسجد آقا بزرگ در اواخر قرن 18 ساخته شده است. این مسجد زیبا دارای یک حیاط با نشاط و پر جنب و جوش و همچنین یک سطح زیر زمینی پنهان برای برگزاری مراسم نماز است. چشمگیرترین ویژگی این مکان، قطعا کاشی کاری های آبی و فیروزه ای آن است. که به طرز زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند؛ تا الگوهای هندسی جالب ایرانی را شکل دهند. یک مورد جذاب دیگر از معماری فارسی را در حیاط مسجد میبینید. حیاط مرکزی و وجود یک استخر دوست داشتنی در وسط آن نمونه های خوبی از این هنر می باشند. مکان جذاب دیگر این بنا سقف زیر گنبد آن است. به طور کلی هرگز نباید از سقف های مکان های تاریخی  ایرانی غافل شوید.

همچنین یک مدرسه مذهبی در کنار مسجد وجود داشت که هر دو برای تشکیل یک ساختمان متحد باهم ادغام شدند. این مکان حتی بادگیرهای سنتی در معماری فارسی را هم داراست؛ که برای تهویه هوا مورد استفاده قرار میگرفتند. همه این موارد نشانگر زندگی ساده مردم و حاکمان کاشان سالها پیش است. علاوه بر عبادت در این مکان، دوربین خود را بردارید و از هرگوشه این مسجد با شکوه تصویری زیبا به یادگار بردارید.

موقعیت مکانی مسجد آقا بزرگ

موقعیت-مکانی-مسجد-آقا-بزرگ کاشان

مسجد آقا بزرگ در قلب کاشان قرار دارد؛ بنابراین به دیگر آثار تاریخی این شهر دسترسی آسان دارد. خانه بروجردی، خانه طباطبایی، خانه عامری، حمام سلطان امیر احمد و موزه اسباب بازی برخی از این مکان ها است. سالانه مسافران زیادی با توجه به قیمت بلیط چارتر پرواز کاشان به این شهر قدیمی و سراسر جاذبه سفر کرده؛ و از جای جای آن دیدن می کنند. پیشنهاد ما برای شما هم اینست که حتما برنامه سفر به این شهر گل و گلاب را در ذهن داشته؛ و به آن جامعه عمل بپوشانید.

رستوران های نزدیک مسجد آقا بزرگ

رستوران-های-نزدیک-مسجد-آقا-بزرگ کاشان

تماشای گنبد و ستون های عظیم این مسجد ممکن است به طول انجامیده؛ و شما را گرسنه کند. اگر به دنبال مکانی برای لذت بردن از یک وعده غذایی در نزدیکی مسجد آقا بزرگ هستید؛ رستوران سنتی عباسی، رستوران سنتی مظفری، رستوران ستوده و رستوران شاندیز برخی از گزینه های پیش روی شما هستند. همچنین می توانید رستوران هتل منوچهری و رستوران هتل سرای عامری را نیز امتحان کنید.

هتل های نزدیک مسجد آقا بزرگ

هتل-های-نزدیک-مسجد-آقا-بزرگ کاشان

شما با خانه های سنتی احاطه شده اید؛ که به هتل های سنتی و اقامتگاههای بوم گردی تبدیل شده اند؛ اقامتگاه بوم گردی نقلی، اقامتگاه  سنتی خانه ایرانی، اقامتگاه خانه مرشدی، هتل مهینستان راهب و هتل سرای عامری از جمله آنها هستند. شما می توانید به نزدیک ترین دفتر هواپیمایی در شهر خود رفته و نسبت به رزرو هتل و یا اقامتگاه سنتی مورد نظرتان و همچنین تهیه بلیط هواپیما تهران به کاشان و برای برگشت بلیط هواپیما کاشان به تهران خود نیز اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *