مسجد تاریخی سپهسالار

مسجد تاریخی سپهسالار در تهران

مسجد سپهسالار جز یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین مساجد در تهران است. ساخت آن در سال 1258 توسط میرزا حسین خان سپهسالار قزوینی صدر اعظم ناصرالدین پادشاه قاجار قاجار آغاز شد. ساخت این بنای زیبا با معماری استاد حسن عمار قمی و مهندسی مهدی خان ممتحن الدوله شقاقی پنج سال به طول انجامید. در سالهای بعد نیز کم کم بخشهایی به آن اضافه شد تا به امروز که این مسجد به صورت کامل شده می توانیم ببینیم. اگر به مکان های مذهبی علاقه مند هستید پس از خرید ارزانترین بلیط پرواز تهران حتما ازین مسجد زیبا دیدن فرمایید.

معماری مسجد سپهسالار

معماری مسجد سپهسالار به چه صورت است

معماری این مسجد تلفیقی از معماری مساجد ایرانی و مساجد ترکیه ای می باشد. اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم این مسجد از مسجد ایاصوفیه استانبول و مسجد جامع اصفهان و مسجد چهار باغ اصفهان الگو برداری شده است. معماری این بنا بر اساس الگو چهار ایوانی است. دارای 8 گلدسته بلند است که همه آنها بسیار هنرمدانه و زیبا با کاشی تزیین شده اند. می دانید که هنر کاشی کاری در مساجد ایران بسیار معمول می باشد و این مسجد در این باب بسیار هنرمندانه و با ظرافت خاص کار شده است.

این مسجد دارای چند ورودی است، ورودی اصلی آن در قسمت غربی بنا و در خیابان بهارستان قرار گرفته است. ورودی بانوان در قسمت شرق مجموعه قرار گرفته است که نسبت به ورودی اصلی بسیار کوچک است و یک ورودی دیگر نیز در قسمت جنوبی بنا قرار گرفته است.

چیزی که شاید از دور توجه شما را جلب کند و شما را به سمت خود بکشاند گنبد زیبای آن است. صحن این مسجد به صورت چهار گوش و یا چهار ایوان می باشد. شبستان مسجد با مساحتی حدود 160 متر مربع بزرگترین قسمت مسجد است. یکی از دیگر قسمت های دیدنی و قابل توجه این مسجد مجموعه کتابخانه آن است. این کتابخانه گنجینه ای ارزشمند با حدود چهار هزار نسخه کناب خطی را در خود جای داده است که حتما از آن دیدن کنید.

موقعیت مکانی مسجد سپهسالار

موقعیت مکانی مسجد سپهسالار در تهران

این مسجد تاریخی در ضلع جنوب شرقی میدان بهارستان و در خیابان بهارستان واقع شده است. برای رفتن به این مکان گردشگری در مرکز تهران بهتر است از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس یا مترو استفاده کنید که شلوغی پایتخت کلافه تان نکند. دیگر جاذبه های گردشگری نزدیک به این مسجد کاخ گلستان، باغ ملی تهران، و عمارت فخر الدوله، خیابان ناصرخسرو و بازار تهران می باشند که می توانید پس از تهیه بلیط هواپیما سنندج به تهران و بلیط هواپیما تهران به سنندج این مکان های زیبا را نیز در برنامه بازدیدتان از پایتخت قرار دهید.

رستوران های نزدیک مسجد سپهسالار

رستوران های نزدیک مسجد سپهسالار چیست

رستوران و کافه های زیادی در اطراف این مسجد تاریخی وجود دارد که می توانید غذا ی خود را صرف کنید. رستوران شرف الاسلام، رستوران مسلم، رضا لقمه و کافه نادری تقریبا از رستوران ها و کافه های نزدیک به این جاذبه ی گردشگری می باشند.

هتل های نزدیک مسجد سپهسالار

هتل های نزدیک مسجد سپهسالار چیست

اگر پس از خرید بلیط هواپیما جیرفت تهران دوست دارید قلب پایتخت و نزدیک به این مسجد زیبا اقامت داشته باشید، می توانید هتل 4 ستاره فردوسی و یا هتل 4 ستاره شیراز را انتخاب کنید. برای داشتن یک رزرو مناسبتر با تعداد شب، هتل مینا نیز یک انتخاب مناسب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *