موزه آیینه و روشنایی ؛ قصر  آیینه

آشنایی با موزه آیینه و روشنایی ؛ قصر آیینه

آیا می خواهید در دنیایی از چراغ ها و آیینه ها قدم بزنید؟ موزه آینه و روشنایی یا قصر آیینه ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در شهر یزد می تواند شروع خوبی باشد. این موزه جالب در وسط یک باغ بزرگ واقع شده است. شما از دیدن این موزه ی زیبایی پشیمان نخواهید شد. برای بازدید از این موزه ی زیبا کافی است بلیط سیستمی هواپیما یزد را تهیه کنید.

درباره موزه آینه و روشنایی

درباره موزه آینه و روشنایی یزد
اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، حیاط پر جنب و جوش و محیط اطراف این مکان است. موزه آینه و روشنایی در یک کوشک قرار دارد. ممکن است بپرسید منظور از کوشک چیست؟ در زبان فارسی، کوشک قصری است که وسط یک باغ بزرگ قرار دارد. همانطور که خواهید دید ساختمان موزه خود یک جاذبه گردشگری فوق العاده زیبا است.

این مکان متعلق به تاجری به نام صراف زاده در دوره پهلوی اول می باشد. در سال 1377، این خانه زیبا به موزه آینه و روشنایی تبدیل می شود. خانه صراف زاده دارای معماری تلفیقی از معماری سنتی و اوروپایی است. این سبک از معماری شامل اتاق‌هایی رو به استخر یا نشیمن بهاری، اتاق خواب، قسمت شاه نشین، حوضخانه و سرویس است. در داخل ساختمان است راهرو های تو در تو بسیار جالب توجه است. تمام اتاق ها علاوه بر تزئینات آیینه کاری دارای گچ کاری نفس گیر و نقاشی های زیبا هستند. همچنین پنجره ها با شیشه های رنگارنگ مشبک تزئین شده اند؛ که جز جدا نشدنی از معماری فارسی است. همچنین درهای چوبی موزه نیز بسیار چشم نواز و توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

اشیا موزه آینه و روشنایی

اشیا موجود در موزه آینه و روشنایی
در موزه آینه و روشنایی ها نسخه های قدیمی خطی، مجموعه کتاب های قدیمی، سکه ها، تمبرها، اسلحه ها و چندین نمونه برنز از لرستان و طیف وسیعی از اشیاء جذاب  از دوره های مختلف تاریخی مشاهده کنید. انواع مختلف آیینه، چراغ ، کبریت و سلاح در این موزه به نمایش در آمده است. یکی از جذاب ترین بخش های این موزه، مجموعه لامپهای قدیمی و ابزارهای روشنایی است که واقعاً ارزش دیدن دارد.

موقعیت مکانی موزه آینه و روشنایی

آَنایی با موقعیت مکانی موزه آینه و روشنایی
از آنجا که موزه آینه و روشنایی در قلب شهر و در خیابان کاشانی یزدی قرار دارد و شما دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی دارید، برای رفتن به قصر آیینه کافی است خود را به ایستگاه هفت تیر برسانید. برای رفتن موزه با کمک اتوبوس باید از ایستگاه امیرچخماق به خیابان امام خمینی (ره) بروید. سپس اتوبوس های خیابان شهید بهشتی و بعد دهم فروردین را سوار شوید و در نهایت اتوبوس های منتهی به به خیابان هفت تیر را سوار شوید؛ موزه درست روبه روی پار ک هفت تیر قرار دارد. مجموعه امیر چخماق، خانه لاری ها و  دخمه زرتشتیان (برج های سكوت) برخی از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد یزد هستند كه باید از آنها در طول سفر و پس از خرید بلیط هواپیما اهواز به یزد حتما بازدید كنید.

رستوران های نزدیک به موزه آیینه  و روشنایی

معرفی رستوران های نزدیک به موزه آینه  و روشنایی
رستوران شاطر عباس، رستوران ساحل و رستوران شقایق برخی از گزینه های شما برای صرف یک غذای خوشمزه در نزدیکی موزه آیینه و روشنایی قبل از خرید بلیط هواپیما یزد به اهواز هستند.

هتل های نزدیک به موزه آینه  و روشنایی

معرفی هتل های نزدیک به موزه آینه  و روشنایی

اگر به دنبال اقامت در نزدیکی موزه آینه و روشنایی هستید، می توانید هتل 3 ستاره و سنتی ولی، هتل 4 ستاره و لوکس داد و یا ملک التجار را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *