موزه تاریخ طبیعی نصف جهان داستان طبیعت

موزه-تاریخ-طبیعی اصفهان

در تقاطع خیابان سپه و خیابان استانداری در بنایی با بیش ار 500 سال قدمت ، مجموعه هابی گران بها و منحصر به فرد از خزندگان ، پرندگان ، پستانداران و گیاهان و تقریبا هرچیزی که روزگاری زنده بوده ؛ وجود دارد. همچنین موزه تاریخ طبیعی اصفهان شامل تاکسی درمی ها ، فسیل ها و سایر قسمتهای موجوات باقی مانده نیز می باشد . بیایید نگاهی دقیق تر به این موزه بیاندازیم.

درباره موزه تاریخ طبیعی اصفهان

دراره-موزه-تاریخ-طبیعی اصفهان

موزه تاریخ طبیعی اصفهان در سال 1367 با تلاش دکتر جعفریان تاسیس شد ؛ وی بیش از 37 سال به تحقیق و جمع آوری اشیاء با ارزش در ایران و سایر نقاط جهان پرداخته است . در ابتدای ورود ، با چند مجسمه دایناسور در حیاط موزه مواجه می شوید .

  پس از ورود به ساختمان موزه هفت سالن اصلی برای بازدید وجود دارد : سالن راهنما ، سالن بی مهرگان ، سالن گیاه شناسی ، سالن زمین شناسی ، سالن جغرافیای فیزکی و نقشه ها ، سالن مهره داران و سالن کمک های آموزشی و گرافیکی .

در سالن بی مهرگان شما می توانید انواع سوسکها ، تک سلولی ، اسفنج ها ، مرجان ها ، ستار ماهی ، صدف ها و بند پایان را مشاهده کنید . همچنین در سالن گیاه شناسی انواع  گوناگون گل ، گیاهان دارویی و صنعتی ایرانی وجود دارد که می توان آنها را  با همتایان خارجیشان مقایسه کرد .

در سالن زمین شناسی می توان مواد پوسته جامد زمین ، مواد معدنی ، کریستال ، سنگهای معدنی ، رسوبات آذرین و دیگر ساختار ته نشین شده و رسوبی را مشاهده کرد . نقشه های توپوگرافی و جغرافیایی را هم در سالن کمک های آموزشی و گرافیکی خواهید یافت ؛ و از بازدید سایر بخش های موزه نیز لذت می برید . گردشگران و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت آنی تیکت 24 ارزانترین نرخ بلیط پرواز اصفهان را چک کنند و پس از آن براحتی برای خرید بلیط هواپیما خود اقدام نمایند .

معماری موزه تاریخ طبیعی اصفهان

معماری-موزه-تاریخ-طبیعی اصفهان

آیا ساختمان موزه نظرشما را جلب کرده است ؟ لازم به ذکر است که موزه تاریخ طبیعی اصفهان در یکی از بناهای تاریخی قرار دارد که متعلق به سلسله تیموری در قرن 15 می باشد . این ساختمان باستانی زیبا دارای چندین سالن و یک ایوان ( یک تالار مسطتیلی یا فضایی باز که از سه طرف دیوار کشی شده و انتهای آن کاملا باز است ) با گچ بری و مقرنس کاری جذاب ، طراحی شده است .

موقعیت مکانی موزه تاریخ طبیعی

موقعیت-مکانی-موزه-تاریخی اصفهان

موزه تاریخ طبیعی در تقاطع خیابان سپه و خیابان استانداری  شهر نصف جهان واقع است . این موزه به اصلی ترین جاذبه های گردشگری همچون کاخ چهل ستون ، میدان نقش جهان و کاخ هشت بهشت نزدیک است . همچنین موزه هنرهای معاصر هم در کنار این موزه قرار دارد . اگر کمی بیشتر به سمت جنوب بروید . به پلهای تاریخی سی و سه پل و خواجو بر فراز رودخانه زاینده رود خواهید رسید .

رستوران های نزدیک موزه تاریخ طبیعی

رستوران-های-نزدیک-موزه-تاریخ-طبیعی اصفهان

پس از بازدید از موزه ، گزینه های زیادی برای غذا خوردن در اطراف موزه پیش روی شماست. از آن جمله می توان به بریانی اعظم ، رستوران بریانی شاد ، کبابی گلستان ، کافه مس و قالی ، رستوران مارال و غذای برتر اشاره کرد .

هتل های نزدیک موزه تاریخ طبیعی

هتل-های-نزدیک-موزه-تاریخ--طبیعی اصفهان

شما در مرکز شهر هستید ؛ پس گزینه های مختلفی برای اقامت پیش روی شماست . از جمله هتل های نزدیک به موزه تاریخ طبیعی می توان به هتل پارتیکان ، هتل ونوس ، هتل سفیر ، هتل صفوی ، هتل هشت بهشت ، هتل پیروزی و هتل عباسی اشاره کرد . مسافران برای رزرو هتل ها می توانند به آژانس های هواپیمایی در شهر خود مراجعه کنند و همچنین از قیمت بلیط چارتر هواپیما بندرعباس به اصفهان و بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس اطلاعات کسب کرده تا در بهترین زمان به این شهر سراسر جاذبه سفر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *