موزه جواهرات ملی فراتر از تخیل

موزه جواهرات ملی فراتر از آنچه تصور می کنید

این موزه یک موزه معمولی نیست، در واقع یکی از 10 موزه برتر جواهرات در جهان است. شما قطعا با ورود به این موه در جای خود میخکوب خواهید شد. آماده دیدن برخی از یاقوتهای ارزشمند، سنگهای قیمتی گرانبها، تاجهای گرانبها هستید؟ با ما همراه باشید تا بدانید که چرا باید قطعاً موزه جواهرات ملی ایران را در لیست مکان های دیدنی مورد بازدید خود پس از رزرو بلیط پرواز تهران قرار دهید.

درباره موزه جواهرات ملی

درباره موزه جواهرات ملی ایران

این موزه قطعاً یکی از بهترین موزه هایی است که در ایران است. شما نباید این فرصت عالی را برای دیدن این جواهرات شگفت انگیز، نفس گیر و بی نظیر از دست بدهید موزه جواهرات ملی در خیابان فردوسی واقع شده است و در زیرزمین ساختمان بانک مرکزی ایران قرار دارد. این خزانه داری دارای قوانین و مقررات سفت و سختی است. از این رو، در بدو ورود بازدیدکنندگان برخی موارد امنیتی بررسی می شود. همچنین به خاطر داشته باشید که نمی توانید هیچ جسمی را همراه خود به موزه بیاورید.

داخل موزه جواهرات ملی

داخل موزه جواهرات ملی ایران

بعد از بالا رفتن از پله ها و عبور از یک درب امنیتی بزرگ، وارد خزانه داری ملی خواهید شد. در ورود، تخت طاووس باشکوه را خواهید دید که نخواهید توانست چشم از آن بردارید. اما بهتر است زمان را از دست ندهید، زیرا در این موزه موارد خارق العاده زیادی برای دیدن وجود دارد و متاسفانه زمان محدودی برای بازدید از این موزه دارید. هنگامی که وارد سالن اصلی می شوید، راهنماهای موزه وجود دارند که هر یک از شیشه ها و اشیاء آن را برای شما توضیح می دهند. نگران نباشید؛ آنها می توانند انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و عربی صحبت کنند.

یاقوت های ارزشمند، سنگ های قیمتی گرانبها، تاج های ارزشمند (هیچ کس نمی تواند ارزش واقعی آنها را تخمین بزند) الماس های نادر، شمشیرهای گرانبها و سپرهای تزئین شده با جواهرات؛ نمونه های کمی از مواردی است که در این موزه مشاهده خواهید کرد. همچنین  شما می توانید الماس دریای نور، مشهورترین شیء موجود دذ موزه را در این موزه ببینید.

تاریخچه موزه جواهرات ملی

تاریخچه موزه جواهرات ملی ایران

مالکیت خزانه پارس قبل از سلسله صفوی کاملاً مشخص نبود. پادشاهان صفوی شروع به جمع آوری جواهرات نفیس از سراسر دنیا نمودند. در حال حاضر دولت همه آنها را در موزه جواهرات ملی جمع آوری کرده است. گنجینه فعلی شامل اشیاء با ارزش از سلسله های صفویه، قاجار و پهلوی است. تجار و صفوی برخی از این اقلام گرانبها را از هند ، عثمانی، فرانسه و ایتالیا به اصفهان، پایتخت آورده اند.

با گذشت سالها، پادشاهان پارس مقداری از این جواهرات را به عنوان هدیه به ملل دیگر هدیه دادند. بعضی از جواهر این موزه، از غنائم جنگی بدست آمده اند. سرانجام، در سال 1955 خزانه داری کنونی ساخته شد و چهار سال بعد این خزانه داری تحت مالکیت بانک مرکزی ایران درآمد.

موقعیت مکانی موزه جواهرات ملی

موقعیت مکانی موزه جواهرات ملی ایران

موزه ملی جواهرات درست در کنار سفارت ترکیه در خیابان فردوسی در ساختمان بانک مرکزی ایران واقع شده است. با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می توانید به این مکان برسید. ایستگاه مترو فردوسی در خط 4 مترو تهران نزدیکترین ایستگاه مترو به این موزه است. همچنین، خیابان جمهوری  و خیابان فردوسی ایستگاه اتوبوس نزدیک به موزه دارد. موزه جواهرات ملی در قسمت قدیمی شهر واقع شده است.

بنابراین، پس از تهیه بلیط هواپیما بندرلنگه به تهران و بلیط هواپیما تهران به بندرلنگه می توانید از دیگر  جاذبه های جذاب این قسمت از شهر نیز دیدن کنید. کاخ گلستان هم چندان از موزه دور نیست. همچنین شما در مجاورت موزه شیشه و سرامیک، موزه و کتابخانه ملک، موزه مقدم، باغ نگارستان، باغ ملی، موزه عبرت، موزه ملی ایران قرار دارید. جالب است بدانید؛ در خیابان فردوسی، خیابان انقلاب و خیابان ولیعصر بسیاری از سفارتخانه ها مانند ترکیه، آلمان، روسیه و… قرار دارد.

زمان بازدید موزه جواهرات ملی

زمان بازدید موزه جواهرات ملی ایران

توجه داشته باشید که بازدید از موزه جواهرات ملی فقط از روز شنبه تا سه شنبه از ساعت 14 تا 16:30 امکان پذیر است. علاوه بر این، محدودیت سنی برای بازدید کنندگان وجود دارد. کودکان زیر 12 سال نمی توانند از موزه بازدید کنند. لطفاً توجه داشته باشید که این موزه دارای یک سیستم امنیتی بسیار قوی است، باد فاصله ی خود را با شیشه ها حفظ کنید؛ در غیر این صورت، آلارم ها به صدا درخواهد آمد.

رستوران های نزدیک موزه جواهرات ملی

رستوران های نزدیک موزه جواهرات ملی ایران

بعد از دیدن آن همه جواهرات احساس گرسنگی می کنید؟ به دنبال مکانی خوب برای غذا خوردن هستید؟ گزینه های زیادی در اطراف شما وجود دارد. در اینجا، ما برخی از بهترین مکان هایی که می توانید نهار خود را در نزدیکی موزه جواهرات ملی صرف کنید، معرفی می کنیم. اگر می خواهید غذاهای سنتی خوشمزه ایرانی را امتحان کنید می توانید رستوران وحید چولوئی و رستوران سنتی فرهنگ اصیل در خیابان پانزده خرداد و رستوران طارقات در شمال لاله زار را امتحان کنید.

همچنین، اگر به سمت بازار بزرگ تهران بروید، می توانید رستوران های معروف مسلم تاچین یا شرف الاسلامی را امتحان کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که فست فود را ترجیح می دهید، می توانید بین روتدل در بازار موبایل در خیابان حافظ ، تمشک در خیابان امام خمینی (ره) و دلیون در چهارراه ولیعصر یکی را انتخاب کنید.

هتل های نزدیک موزه جواهرات ملی

هتل های نزدیک موزه جواهرات ملی ایران 

همانطور که شما در قلب تهران شلوغ هستید، گزینه های زیادی برای انتخاب هتل در نزدیکی این موزه دارید. هتل سعدی، هتل حافظ، هتل ثامن، هتل الیان، هتل فارس و هتل آریان برخی از هتل هایی هستند که با قیمت پایین تر قابل رزرو هستند. هتل های لوس تر دیگر در نزدیکی این موزه هتل 4 ستاره بین المللی فردوسی است. شما همچنین می توانید هتل اسپیناس را به عنوان یک هتل 5 ستاره بسیار لوکس با خدمات عالی نیز رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *