موزه سفال مخلوط زیبایی از خاک رس و آب

موزه-سفال تبریز

در موزه سفال نحوه ساخت سفال را میتوان دید و یاد گرفت. نمایش ساخت ظروف سفالی ضمن بو کشیدن رایحه دلپذیر خاک رس مرطوب می تواند آرامش بخش می باشد. در این موزه انواع مختلفی از سفالهای زیبا وجود دارد؛ که دیدن آنها خالی از لطف نیست. در ادامه به معرفی بیشتر موزه سفال تبریز می پردازیم.

درباره موزه سفال

درباره-موزه-سفال تبریز

موزه سفال در یکی از خانه های زیبای تاریخی تبریز به نام “خانه صرافلار” واقع شده است. ساخت این خانه به دوره های قاجار و پهلوی باز می گردد. و متعلق به خانواده  صرافلار و پس از آن خانواده علوی است. در سال 1384 سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران این مکان را خریداری کرد. این خانه نیز مانند بیشتر خانه های تاریخی ایرانی دارای دو طبقه می باشد؛ زیرزمین و کارگاه سفالگری های زیبا. شما می توانید زمان خود را در حیاط موزه سفال سپری کنید و از باغچه های کوچک و شاداب که در اطرف آن به چشم می خورد؛ لذت ببرید.

قسمتهای مختلف موزه سفال

قسمت-های-مختلف-موزه-سفال تبریز

موزه سفال تبریز تنها یک موزه نیست؛ در آنجا شما می توانید سفالگری بیاموزید! همچنین علاوه بر بازدید از نمایشگاه دائمی اشیاء سفال، می توانید طرز تهیه سفال سنتی را آموزش ببینید. در زیرزمین موزه استخر زیبایی قرار دارد؛ که عموما محلی برای اجتماعات هنرمندان است. همچنین نمایشگاه های موقت هنرمندان نیز در این مکان برگزار می شود.

نمایشگاه اصلی دارای سه بخش می باشد؛ که علاقه مندان می توانند به بازدید از آثار هنری مختلف استادان بزرگ سفال و دانشجویان آنها بپردازند. یکی از قسمتهای جذاب این موزه بازدید از نمایشگاه آن است؛ که در آنجا می توان سفالهای دست ساز کم نظیری را خریداری کرد.

موقعیت مکانی موزه سفال

موقعیت-مکانی-موزه-سفال تبریز

این موزه در خیابان شمس تبریزی، کوچه صرافلار واقع شده است؛ همچنین به دیگر آثار تاریخی این شهر همچون خانه مشروطه، آرامگاه شاعران و بازار سنتی که دارای سوغات گرانبها می باشد؛ نزدیک است. گردشگران هر ساله با اطلاع از قیمت بلیط چارتر پرواز تبریز به این شهر آمده و از آثار تاریخی و جاذبه های فراوان آن دیدن می کنند.

رستوران های نزدیک موزه سفال

رستوران-های-نزدیک-موزه-سفال تبریز

 اگر پس از بازدید از موزه سفال احساس گرسنگی کردید؛ رستوران ایپک یولو، حاج علی کباب و رستوران حسینی از جمله انتخاب های شما در نزدیکی این موزه هستند. شما می توانید به همراه خانواده به یکی از این رستورانها رفته و از غذاهای لذیذ سنتی و ایرانی، لذت ببرید.

هتلهای نزدیک موزه سفال

هتل-های-نزدیک-موزه-سفال تبریز

اگر قصد اقامت در نزدیکی موزه سفال را دارید؛ گزینه هایی پیش روی شماست که از آن جمله می توان به هتل بهبود، هتل سهند و هتل سینا اشاره کرد. امروزه رزرو اقامت و بلیط هواپیما به صورت آنلاین و در کسری از ساعت انجام می شود.

شما نیز میتوانید از طریق تلفن همراه خود و در خانه به راحتی وارد سایتهای معتبر رزرو هتل شده؛ و اقامت هتل مد نظر خود را قطعی نمایید. همچنین برای خرید بلیط هواپیما شیراز به تبریز و برای برگشت بلیط هواپیما تبریز به شیراز خود نیز به صورت آنلاین وارد سایتهای معتبر فروش بلیط هواپیما شده و پس از بررسی های کامل، خرید خود را با خیالی آسوده انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *