موزه فرش ایران الگوی زنده بی پایان

موزه فرش تهران الگوی زنده بی پایان

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا فرش ایرانی در جهان مشهور است یا چرا می گویند بهترین کیفیت را در بین فرش ها دارد؟ خوب، باید ارتباطی با تاریخ و خاستگاه آن داشته باشد. بهترین مکان برای فهمیدن در باره ی فرش ایرانی و تاریخ جذاب آن موزه فرش ایران است. در این موزه جالب، انواع مختلف فرشهای ایرانی را مشاهده خواهید کرد. به الگوی فرش ها نگاه کنید، هر کدام داستان منحصر به فرد خود را در قالب گره ها، آج ها و رنگ ها برای شما بازگو می کنند.

درباره فرشهای ایرانی

درباره فرش های ایرانی چه می دانید

آیا می دانید قالی بافی در ایران به حدود 5000 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد؟ متأسفانه، اکنون ما فقط برخی از قطعات فرسوده باقی مانده از آن فرشها را داریم. فرش یکی از مهمترین و البته قابل توجه ترین وسیله یک خانه ایرانی است. شما می توانید آنها را در طرح، رنگ و انواع مختلف پیدا کنید. این پوشش های مستطیل شکل زیبا که ما به آن فرش یا قالی می گویم، مملو از الگوهای جالب و نمادین است. بعضی اوقات آنها داستانهای قدیمی راجع به قهرمانان و اسطوره های فارسی بازگو می کنند و بعضی اوقات عناصر طبیعی ایران را نشان می دهند. کودکان ایرانی وقت زیادی را صرف دیدن این چهره ها و بازی با آنها کرده اند. بازی با دیو سفید روی قالی و البته، همیشه آن را شکست داده اند

قالی بافی در ایران

قالی بافی در ایران به چه صورت است

ایران انواع مختلفی از فرش و انواع دیگر فرش هایی مانند گلیم، قالیچه و… دارد اما همه آن را فرش بنامید. می توان آن را روی زمین، دیوار، تخت و مکان های دیگر قرار داد. اگر بگویی فرش برای مردم ایران تقدس دار اغراق نکرده ایم. راه رفتن بر روی فرش با کفش تقریباً در خانه ایرانی ممنوع است. در ایران قالی بافی کار نیست بلکه یک هنر است.

علاوه بر این، فرشهای ایرانی نمایانگر عناصر فرهنگی اقوام مختلف ایرانی هستند که بسیار متنوع هستند. بهترین نوع فرش نمونه دستباف هستند. آنچه در مورد این فرش های دستباف جالب توجه است این است که بیشتر آنها الگوی مکتوب ندارند. فرش باف (این کار سنتی خانم ها است) فقط از تخیل خود برای انجام بافتن استفاده می کند. جالب نیست؟

همانطور که مشاهده می کنید، این پوشش های نخی چیزهایی زیادی دارند که می توانند در مورد تاریخ، فرهنگ و هنر ایران به شما بگویند. خوشبختانه می توانید در موزه فرش ایران با این صنایع دستی زیبا آشنا شوید. این یک گنجینه خارق العاده است که در آن شما می توانید فرشهایی از زمان های مختلف از در سراسر ایران، از فرش های خوش ساخت اصفهان تا فرش های دستباف زیبا عشایر قشقایی را پیدا کنید.

معماری موزه فرش ایران

معماری موزه فرش ایران تهران

اولین چیزی که باید توجه کنید خود ساختمان موزه است. اگر از نزدیک نگاه کنید، می بینید که این ساختمان مانند یک دار قالی غول پیکر به نظر می رسد! معماری این ساختمان هنر میرزا عبدالعزیز فرمانفرمائیان، است. او همچنین ساختمان را به گونه ای طراحی کرده است که ستون ها سایه هایی بر روی ساختمان قرار دهند تا از گرمای هوا در تابستان کاسته شود. این موزه دارای دو سالن اصلی است، یکی برای نمایش بیش از 150 نوع فرش ایرانی و دیگری برای نمایشگاه های موقت و فصلی مختلف.

تاریخچه موزه فرش ایران

تاریخچه موزه فرش ایران بشناسید

موزه فرش ایران در یازدهم فوریه 1978 افتتاح شد. در ابتدا تعداد محدودی فرش ایرانی در این موزه وجود داشت. به تدریج، این تعداد افزایش یافت. هدف اصلی از تأسیس این موزه توسعه هنر فرش بافی و جمع آوری انواع فرش از سراسر کشور بود. در نتیجه، این موزه به یک منبع عالی تحقیق در مورد فرش برای همه دوستداران فرهنگ و هنر تبدیل شد.

موقعیت مکانی موزه فرش ایران

موقعیت مکانی موزه فرش در تهران

پیدا کردن موزه فرش در ایران کار سختی نیست. این موزه در قسمت شمال غربی پارک لاله، و تقاطع خیابان فاطمی و خیابان کارگر واقع شده است. شما به راحتی می توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی یا اتومبیل خود به موزه بروید. همچنین نزدیکترین ایستگاه مترو در میدان انقلاب است و در خیابان کارگر اتوبوس هایی هستند که شما را به موزه می برند.

در وهله ی دوم، نه تنها شما می توانید یک گشت و گذار در پارک زیبا لاله داشته باشید، بلکه یک موزه جالب دیگر نیز در این نزدیکی هست. موزه هنرهای معاصر تهران نیز در ضلع غربی پارک لاله، قرار دارد. پس از خرید بلیط لحظه آخری تهران با استفاده از خط زرد مترو تهران ، می توانید به ایستگاه مترو تئاتر شهر بروید و بازدید از سایر جاذبه های اطراف مانند موزه جواهرات ملی، موزه مقدم، باغ نگارستان، کاخ گلستان بازار بزرگ تهران ، موزه ملی ایران، باغ ملی و موزه کتابخانه ملک، پارک ملت، شیشه و موزه سرامیک ایران و کاخ مسعودیه و خیابان زیبای ولیعصر، طولانی ترین خیابان خاورمیانه را فراموش نکنید

رستوران های های نزدیک موزه فرش ایران

رستوران های نزدیک به این موزه

اگر احساس گرسنگی می کنید، رستوران و کافه های زیادی در خیابان کارگر شمالی و خیابان ولیعصر وجود دارد. می توانید در رستوران باروج، کلبه شاندیز، گریل (شیخ بهایی)، صدر اعظم و آوانی غذای ایرانی یا فست فود را امتحان کنید.

هتل های نزدیک موزه فرش ایران

هتل های نزدیک به موزه فرش در تهران

موزه فرش ایران در قلب تهران واقع شده است، بنابراین گزینه های زیادی برای انتخاب اقامت خود دارید. می توانید هتل بین المللی 5 ستاره لاله را از این موزه مشاهده کنید. همچنین هتل ورزش، هتل هجاب، هتل اسپیناس خلیج فارس، هتل امید، هتل پارسی و هتل ایده آل هتل های دیگری هستند که می توانید پس از خرید بلیط هواپیما زاهدان به تهران و بلیط هواپیما تهران به زاهدان انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *