موزه هنرهای معاصر صنعتی

موزه-هنرهای-معاصر-صنعتی کرمان

موزه هنرهای معاصر صنعتی را بعد از موزه هنرهای معاصر تهران، بهترین موزه هنرهای معاصر می نامند. این موزه یکی از ارزشمندترین گنجینه های هنرمندان ایرانی و بین المللی در ایران است. بیایید نگاهی دقیق تر به این موزه که در قلب شهر کرمان واقع شده؛ بیاندازیم.

درباره موزه هنرهای معاصر صنعتی

درباره-موزه-هنرهای-معاصر-صنعتی کرمان

موزه هنرهای معاصر صنعتی بیش از 1200 اثر هنری منحصر به فرد مانند مجسمه ساخته شده از برنز، گچ، مرمر و چوب، تخته های معرق، قلم های مصور سیاه، رنگهای روغنی و آبرنگها را در خود جای داده است. علاوه بر این مواد، اشیاء متنوعی نیز وجود دارد؛ که در سبک های زیبایی شناسی مختلفی ساخته شده اند. مینیمالیستی، مفهومی، انتزاعی، خطاطی، مینیاتوری و هنر پاپ نمونه هایی از این دست هستند. بیشتر اشیاء موجود در این موزه اثر سید علی اکبر صنعتی است؛ که یک مجسمه ساز و نقاش بزرگ ایرانی بود. سایر موارد، متعلق به بیش از 83 هنرمند ایرانی و 16 هنرمند بین المللی است. در بین این هنرمندان نامهای آشنایی همچون پرویز تناولی، سهراب سپهری، کمال الملک، آگوست رودن، هنری اسپنسر مور و امیل نولده را خواهید دید.

تاریخچه موزه هنرهای معاصر صنعتی

تاریخچه-موزه-هنرهای-معاصر-صنعتی کرمان

 

این مجموعه حدود 80 سال پیش توسط نیکوکاری به نام اکبر صنعتی ساخته شده است. او یتیم خانه بزرگی داشت؛ و از یتیمان بی شماری نگهداری می کرد. نام این موزه از نام این بزرگ مرد گرفته شده است. گردشگران فراوانی برای بازدید از این موزه هرساله با خرید بلیط هواپیما کرمان به این شهر تاریخی مسافرت می کنند.

معماری موزه هنرهای معاصر صنعتی

معماری-موزه-هنرهای-معاصر-صنعتی کرمان

شما می توانید نام موزه را در خوشنویسی روی خشت و آجر در نمای ورودی آن پیدا کنید. سقف موزه هنر های معاصر صنعتی مانند سقف های سنتی ایرانی به شکل گنبد است. در جلوی ساختمان ایوانی قرار دارد که بازدیدکنندگان را از آفتاب سوزان کرمان محافظت می کند. نمای فیروزه ای به همراه سرامیک های سیاه بکار رفته در آن جلوه زیبایی به این بنا بخشیده است. ساختمان موزه هنرهای معاصر صنعتی به دلیل ترکیبی از مدرنیته و سنت زمانی مورد توجه معماران بوده است. شما می توانید یک پیاده روی دل انگیز را در حیاط موزه که به شکل باغی زیباست تجربه کنید.

موقعیت مکانی موزه هنرهای معاصر صنعتی

موقعیت-مکانی-موزه-هنرهای-معاصر-صنعتی کرمان

این موزه زیبا در قلب شهر کرمان واقع در خیابان شریعتی حد فاصل میدان باغ ملی و چهاراه طهماسب آباد است. از دیگر آثار تاریخی نزدیک به موزه هنرهای معاصر صنعتی می توان به کتابخانه ملی، یخدان مویدی و مجموعه گنجعلی خان اشاره کرد.

رستوران های نزدیک موزه هنرهای معاصر صنعتی

رستوران-های-نزدیک-موزه-هنرهای-معاصر-صنعتی کرمان

پس از بازدید از موزه هنرهای معاصر صنعتی می توانید برای صرف غذا به رستوران های نزدیک این موزه از جمله رستوران ابوذر، رستوران آپادانا و ساندویچی تیموری بروید؛ و غذای مورد نظرتان را میل نمایید.

هتل های نزدیک موزه هنرهای معاصر صنعتی

هتل-های-نزدیک-موزه-هنرهای-معاصر-صنعتی کرمان

اگر به دنبال اقامت در نزدیکی موزه هنرهای معاصر صنعتی هستید؛ هتل اخوان و هتل گواشیر از جمله هتل های مقرون به صرفه می باشند. هتل پارس و هتل روزهای طلایی نیز از جمله هتل های لوکس در نزدیکی این موزه هستند. شما می توانید پس از رزرو اقامت برای تهیه بلیط هواپیما اصفهان به کرمان و برای برگشت بلیط هواپیما کرمان به اصفهان خود نیز اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *