نوژان یکی از بلندترین آبشارهای ایران

نوژان-یکی-از-بلندترین-آبشارهای-ایران در خرم آباد

نوژان آبشاری با 95 متر ارتفاع و عرض 5 متر است؛ که بسته به میزان بارش باران تغییر می کند. آبها از چشمه های بالا دست تامین شده و در بهار که چشمه ها پر آب هستند؛ دارای بیشترین پهنا است. بنابراین بهترین زمان برای بازدید از آبشار و دیدن صحنه های شگفت انگیز، فصل بهار می باشد.

درباره آبشار نوژان

درباره-آبشار-نوژان خرم آباد

 

آبهای ناشی از آبشار در جریان پایین دست در رودخانه ای که در آن ماهی قزل آلا نیز وجود دارد؛ جمع می شوند. برای این منظور حوضچه های مخصوص پرورش ماهی تعبیه شده است. مسیری پر پیچ و خم به سمت آبشار، مسیر اصلی است. جدا از دیدن خود آبشار مسیر راه مملو از درختان بلوط که دارای نرده های برای نگهبانی است؛ به چشم می خورد. ممکن است؛ دلتان بخواهید برای مدتی ماشین را خاموش کرده و به تماشای جنگل های زیبای زاگرس بپردازید. و عکاسی کنید. اگر زمان اجازه بدهد حتی می توانید در آنجا قدم بزنید.

علاوه بر زیبایی و جذابیت منطقه و مناظر چشم نواز در مسیر، گیاهان دارویی که در فصل پاییز در این منطقه رشد می کنند؛ نظر بازدید کنندگان را به خود جلب می کند. برای کسانی که به کوهنوردی در این منطقه علاقه مند هستند؛ کوه تاف مکانی جذاب برای گردشگران است. در ارتفاعات علاوه بر دیدن درختان اطراف، چشم انداز زیبایی را نیز خواهید داشت.

موقعیت مکانی آبشار نوژان

موقعیت-مکانی-آبشار-نوژان خرم آباد

آبشار نوژان در 38 کیلومتری جنوب شرقی شهر خرم آباد؛ در بالای کوه تاف قرار دارد. برای رسیدن به آنجا باید از شهر به سمت گردنه نوژان و یا از راه آهن به ایستگاه کشور رفته و پس از دو ساعت پیاده روی به آبشار برسید. این آبشار در فهرست میراث طبیعی ایران در 27 اسفند 87 قرار گرفت. گردشگران فراوانی هر ساله با خرید بلیط پرواز خرم آباد به این شهر زیبا سفر کرده و از آثار زیبای طبیعی آن دیدن می کنند.

رستوران های نزدیک به آبشار نوژان

رستوران-های-نزدیک-به-آبشار-نوژان خرم آباد

این طبیعت زیبا و بکر در دل کوه قرار دارد؛ و هیچ رستوران و فروشگاهی در نزدیکی آن نیست. پس حتما تمامی وسایل مورد نیاز برای گذراندن یک روز جذاب را به همراه خود داشته باشید.

هتل های نزدیک به آبشار نوژان

هتل-های-نزدیک-به-آبشار-نوژان مازندران

همانطور که در بالا اشاره شد؛ قرار گیری آبشار شگفت انگیز نوژان در دل کوه و دور از قیل و قال شهری، باعث شده تا هیچ مکانی به عنوان هتل در نزدیکی آن قرار نداشته باشد. و مسافران برای استراحت باید چادر مسافرتی به همراه داشته باشند. شما نیز می توانید با رزرو بلیط هواپیما تهران به خرم آباد و برای برگشت بلیط هواپیما خرم آباد به تهران به این شهر دیدنی آمده و از آنجا به سوی آبشار نوژان رهسپار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *