پارک سنگی جمشیدیه

پارک سنگی جمشیدیه بوستانی زیبا

پارک جمشیدیه یکی از دیدنی های جذاب، محبوب و معروف شهر تهران است. این پارک در خیابانی با همین نام قرار گرفته است. این پارک دارای چهار درب ورودی است؛ که دو درب آن در سمت شرقی و و دو در دیگر آن هرکدام در سمت جنوبی و غربی بوستان قرار دارد. مالک اصلی این پارک جمشید دولو قاجار است که ملک خود را برای ایجاد پارک به همسر شاه ایران، فرح دیبا تقدیم کرد.

درباره پارک سنگی جمشیدیه

ردرباره پارک سنگی جمشیدیه چه می دانید

آنچه امروز با نام بوستان سنگی جمشیدیه می شناسید در طول سالها تغییرات زیادی را متحمل شده است. این پارک با وجود آبشار زیبایش، حوضچه های آب، کفپوش سنگی محیطی بسیار دلچسب برای فرار از شلوغی و هیاهوی تهران می باشد. اگر ازین پله های سنگی بالا بروید در انتها چشم اندازی زیبا از تهران را خواهید دید.
این پارک دارای امکانات تفریحی رفاهی مختلفی می باشد. آمفی تئاتر، نمازخانه، نگارستان و گالری، آلاچیق، سرویس های بهداشتی، آبنماه های سنگی، آیشارهای مصنوعی جز امکانات این پارک می باشد. این بوستان از آن جهت داشتن مسیرهای پیاده روی سنگی و مجسمه های سنگی به این نام مشهور شده است. این مجسمه های سنگی که به شکل حیوانات مختلف با ظرافت خاصی توسط هنرمند ایرانی ناصر هوشمند وزیری تراش داده شده است.

درختان سربه فلک کشیده که میراث سالهای بسیار دور هستند نیز منظره ی زیبا و رویایی خلق کرده است. کاخ موزه نیاوران نیز یکی جاذبه های گردشگری نزدیک به این بوستان است که می توانید در برنامه گردشگری خود پس از بازدید از بوستان جمشیدیه قرار دهید.

موقعیت مکانی پارک سنگی جمشیدیه

موقعیت مکانی پارک سنگی جمشیدیه در تهران کجاست ؟

پارک جمشیدیه در خیابان شهید باهنر یا همان نیاوران، خیابان فیضیه، خیابان شهید امیدوار واقع شده است. اگر با خودروی شخصی خود قصد رفتن به این بوستان را دارید باید از طریق اتوبان امام علی، بزرگراه ارتش، سه راه اقدسیه به سمت خیابان نیاوران می توانید به راحتی به این بوستان بروید. نگران جای پارک برای خودروی خود نباشید؛ در انتهای خیابان فیضیه پارکینگ بزرگی وجود دارد. البته توجه داشته باشید که این پارکینگ رایگان نمی باشد. اگر مال به استفاده از وسایل نقبیه عمومی هستید نزدیکترین ایستگاه مترو ایستگاه تجریش است که با استفاده از اتوبوس های بی ار تی می توانید به پارک بروید. همچنین با استفاده از تاکسی های میدان قدس نیز می توانید به پارک سنگی جمشیدیه بروید.

رستوران های نزدیک به پارک سنگی جمشیدیه

رستوران های نزدیک به پارک سنگی جمشیدیه کدامند ؟

پارک جمشیدیه با معماری سنگی خود توانسته است محبوبیت زیادی بین ساکنین پایتخت و همچنین گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما تهران به این شهر سفر می کنند به دست آورد. ازین جهت امکانات رفاهی زیادی از جمله رستوران در آن ایجاد شده است. این پارک دارای سه رستوران معروف به نام های؛ رستوران کردستان، رستوران جمشیدیه، رستوران آذربایجان می باشد. رستوران کردسنان در بالاترین ارتفاع پارک قرار دارد و دارای منظره ای زیبا به شهر می باشد.

هتل های نزدیک به پارک سنگی جمشیدیه

هتل های نزدیک به پارک سنگی جمشیدیه کدامند

هتل پارسیان استقلال، هتل هما،ختل آپارتمان گلشهر، هتل نیلو از هتل های چهار ستاره و هتل پاریز هتل دیاموند از هتل های سه ستاره نزدیک به این بوستان زیبا و محبوب هستند. می توانید پس از خرید بلیط هواپیما مراغه به تهران و بلیط هواپیما تهران به مراغه در این هتل ها اقامت راحت و به یاد ماندنی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *