پارک ملت محلی برای آرامش

پارک ملت محلی برای ارامش در پایتخت

پارک ملت یکی از بزرگترین و قدیمی ترین پارک های تهران است. پارک ملت در سال 1976 احداث شده است و وسعتی حدود 34000 هکتار دارد. در این پارک حدود 120 نوع مختلف درخت و درختچه وجود دارد. همچنین یک دریاچه مصنوعی زیبا، مجموعه سینمایی 4 بعدی، مجسمه های مشهور ایرانی و یک باغ وحش کوچک از دیگر ویژگی های قابل ذکر این بوستان است.

محل پارک ملت

محل پارک ملت تهران

این پارک در شمال تهران در طولانی ترین خیابان ایران، خیابان ولیعصر واقع شده است. یکی از ویژگی های بارز پارک ملت، ورودی زیبا و منحصر به فرد آن است؛ گل های رنگارنگ، مجسمه های هنری، آب نماهای کوچک و درختان بلند چیزهایی هستند که در بدو ورود توجه شما را به خود جلب می کند و  شما را برای بازدید ازپارک وسوسه می کند.

مجسمه های پارک ملت

مجسمه های پارک ملت

همانطور که گفتیم یکی از جاذبه های این پارک وجود مجسمه های مشاهیر و مفاخر ایران زمین است. دو مجسمه ی زیبا و معروف این پارک به نام های  “مجسمه مادر” و “مجسمه امیرکبیر” (امیرکبیر وزیر ناصرالدین پادشاه قاجار بود) بسیار خاص و دیدنی هستند.

مجتمع سینمایی پارک ملت

مجتمع سینمایی پارک ملت تهران

در مقابل سینمای 4 بعدی پارک ملت، مجتمع سینمایی ملت قرار دارد. این مجموعه دارای 5 سالن است که فیلم های مختلفی را برای انمایش ارائه می دهد. در انتهای پارک می توانید به سینمای 4D بروید. در آنجا باید روی صندلی های مخصوص بشینید و با کمک عینک های مخصوص سه بعدی و سیستم نمایش سه بعدی و افکت های محرک پا، وزش باد و طوفان، رعد و برق پاشیدن آب و لرزش صندلی ها لحظات هیجان انگیزی را سپری کنید.

مدت زمان پخش فیلم ها 8 تا 16 دقیقه است. توجه داشته باشید که بچه های زیر 5 سال و افراد مبتلا به ناراحتی قلبی مجاز به شرکت در این سینما نیستند. شما می توانید هر روز از ساعت 5 بعد از ظهر تا 11 شب برای تماشای فیلم به پارک بروید.

دریاچه مصنوعی پارک ملت

دریاچه مصنوعی پارک ملت تهران
دریاچه مصنوعی پارک ملت با وسعت 22000 متر مربع با سن احداث کمتر از 40 سال وجود دارد. دریاچه و اطراف آن واقعاً زیبا است. یک پل زرد رنگ بروی دریاچه وجود دارد که آن را به یک منظره دیدنی تبدیل می کند. در قسمت شرقی دریاچه، چند کافی شاپ و یک فست فود کوچک وجود دارد که می توانید ذر  آن جا انواع نوشیدنی یا میان وعده صرف کنید.

ویژگی های دیگر

ویپگی های دیگر
لوکوموتیو بخار

در قسمت جنوبی پارک، یک لوکوموتیو بخار وجود دارد که اولین لوکوموتیو در ایران بود. در سال 1887 در دوره قاجار، این لوکوموتیو مردم را از تهران به حرم شاه عبدالعظیم جابه جا می کرد. این لوکوموتیو هنوز هم در ریل است و یکی از جاذبه های جذاب پارک است.

زمین بازی

دو پارک بازی در پارک ملت وجود دارد. یکی در نزدیکی خیابان ولیعصر است و در بلوار اصلی پارک واقع شده است. زمین بازی دیگر در پشت مجتمع سینمایی در قسمت شمالی پارک قرار دارد. این زمین های بازی مجهز به میزهای شطرنج، تنیس، و لوازم ورزشی هستند.

باغ وحش

یک باغ وحش کوچک در قسمت غربی پارک وجود دارد. در این باغ وحش حدود 30 گونه از حیوانات مختلف وجود دارد.

امکانات ورزشی

میزهای تنیس روی میز، فوتبال دستی، مسیرهای پیاده روی، زمین بدمینتون، زمین والیبال و میزهای شطرنج از جمله امکانات این پارک هستند. شما می توانید سرگرمی های مختلف را در آنجا امتحان کنید.

رستوران های نزدیک پارک ملت

رستوران های نزدیک پارک ملت
رستوران ها و کافه های زیادی در اطراف پارک ملت وجود دارد. شما می توانید در فست فود جام جم یک فست فود خوشمزه میل کنید. همچنین می توانید در رستوران تهدیگ از انواع غذاهای محلی باکیفیت لذت ببرید. کافه سبوس نیز با انواع نوشیدنی ها و غذاهای خوشمزه میزبان شما خواهد بود. بستنی های پارک ملت بسیار معروف و خوشمزه است که پس از تهیه بلیط هواپیما کیش به تهران  و بلیط هواپیما تهران به کیش حتما این بستنی های نیم متری را امتحان کنید. این بستنی ها طعم های مختلف شکلاتی، توت فرنگی، انبه، وانیلی و …  دارند.

هتل های نزدیک به پارک ملت

هتل های نزدیک پارک ملت تهران
هتل آپارتمان جم کمتر از 10 دقیقه با پارک ملت فاصله دارد. هتل آپارتمان مدیا نیز تنها 2 کیلومتر با پارک فاصله دارد و می توانید به راحتی به پارک بروید. هتل بین المللی پارسیان استقلال نیز 2 کیلومتر از پارک ملت فاصله دارد. هتل الماس و هتل پاریس نیز  از دیگر هتلهای مجاور پارک هستند؛ که می توانید پس از خرید بلیط هواپیما تهران در آنها اقامت راحتی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *