پل طبیعت تهران

پل طبیعت تهران

یکی از جاذبه های گردشگری تهران پل طبیعت است که به خاطر شکل ظاهری و نوع ساخت آن بسیار مورد توجه و علاقه ی شهروندهای تهرانی ها و الخصوص مسافرین و گردشگرانی که به پایتخت سفر می کنند، می باشد، که پس از خرید بلیط چارتر هواپیما تهران از آن دیدن می کنند. این پل پس از برج میلاد به عنوان نماد تهران شناخته می شود. ساخت این پل در سال 1388 شروع و در سال 1393 به اتمام رسید.

طراح این پل یک مهندس جوان 26 ساله ایرانی به نام لیلا عراقیان می باشد که طرحش از میان طرح های ارسالی پذیرفته شد. که هم اکنون به عنوان یکی از قطب های تفریحی محبوب تهران شناخته می شود.

ساختار پل طبیعت

ساختار پل طبیعت تهران

این پل سه طبقه دارد که توسط پلکان بهم متصل شده اند. طبقه ی اول آن شامل کافه، کافی شاپ، رستوران می باشد. می توانید پس از پیاده روی برای رفع خستگی به این طبقه بیاید و از انواع نوشیدنی ها و غذاهای ایرانی و فرنگی استفاده کنید.

طبقه ی دوم این پل مسیری برای پیاده روی، دوچرخه سواری، کالسکه می باشد که البته به علت ازدحام جمعیت و شلوغی هنوز اجازه تردد کالسکه و دوچرخه داده نشده است.

و طبقه ی سوم آن که بعدها به پل اضافه شد و در طرح اولیه آن نبوده است، بیشتر برای نشستن و ریلکس کردن ساخته شده است.

موقعیت مکانی پل طبیعت

موقعیت مکانی پل طبیعت تهران

این پل بروی بزرگراه مدرس ساخته شده است و دو پارک بزرگ آب و آتش و طالقانی را بهم متصل می کند؛ که می توانید با ورود به یکی ازین دو پارک آب آتش یا طالقانی پیاده روی بروی این پل را آغاز کنید. یکی از نکاتی که بسیار به چشم می آید آرامش منحصر به فرد این پل است؛ با توجه به این که این پل بروی بزرگراه مدرس یکی از شلوغ ترین و پرترافیک ترین اتوبان های شهر تهران ساخته شده است ولی با ورود به این پل دیگر از شلوغی های شهر خبری نیست و می توانید با ارامش در مسیرهای سبز و زیبای این پل به پیاده روی بپردازید.

چشم انداز این پل در شب نیز بسیار مسحور کننده است و نورپردازی زیبا و منحصر به فرد آن یک شب رویایی را برایتان رقم خواهد زد. این سازه ی 300 متری با ارتفاع 40 متری چشم انداز زیبا و متفاوتی از تهران پیش روی شما خواهد گذاشت. پس اگر تا به حال ازین پل زیبا دیدن نکردید، اکنون زمان آن رسیده است تا با خرید بلیط هواپیما بیرجند به تهران و بلیط هواپیما تهران به بیرجند پیاده روی در این پل زیبا را تجربه کنید.

تفریحات پل طبیعت

تفریحات پل طبیعت تهران

این پل علاوه بر پیاده روی و قدم زدن بروی مسیرهای پیاده روی چوبی و استفاده از رستوران ها و کافی شاپ های آن، مناظر زیبای اطراف این پل سوژه ی بسیار جذاب برای گرفتن عکسهای خاص و منحصر به فرد می باشد. همچنین همانطور که پیش تر گفته شد این پل دو پارک آب و آتش و طالقانی را بهم متصل می کند که می توانید از امکانات تفریحی این دو پارک نیز استفاده کنید.

مثلا پارک آب و آتش مجهز به زمین بازی اسکیت، آمفی تئاتر، و نمادهای لانه کبوتر، فانوس دریایی و آب نما و برج آتش می باشد. توجه داشته باشید که برج آتش فقط یک ساعت در بعدازظهر بعد از غروب آفتاب فعال می باشد. پارک جنگلی طالقانی علاوه بر این که یکی از بزرگترین پارک های جنگلی تهران می باشد دارای امکانت رفاهی تفریحی مثل زمین های ورزشی والیبال بسکتبال و میزهای شطرنج و تنیس رستوران بوفه و … می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *