پیست اسکی خوشاکو

آشنایی با پیست اسکی خوشاکو ارومیه

ارومیه به سبب موقعیت جفرافیایی منحصر به فردش دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی می باشد. علاوه بر آثار تاریخی متعددی که یادگار دوره های مختلف تاریخی می باشند؛ دارای آثار طبیعی بسیاری نیز می باشد. ارومیه در میان دریاچه ارومیه و کوههای غربی استان احاطه شده است. یکی از جاذبه های زمستانی هیجان انگیز این شهر پیست اسکی خوشاکو می باشد. این پیست حتی در تابستان به عنوان مقصدی برای کوهنوردی انتخاب می شود. می توانید پس از خرید بلیط هواپیما ارومیه به این پیست سر بزنید و از مناظر طبیعی زیبای آن لذت ببرید.

درباره پیست اسکی خوشاکو

درباره پیست اسکی خوشاکو ارومیه بیشتر بدانید

پیست اسکی خوشاکو تنها پیست اسکی استان آذربایجان غربی می باشد، که با آغاز فصل سرما و بارش برف پذیرای طرفداران این ورزش زمستانی محبوب و گردشگران از اقصی نقاط ایران می باشد. این پیست در منطقه ی پربرف راژان واقع شده است که با فراهم کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز ورزش های زمستانی و مناظر زیبایش توانسته است به یکی از محبوب ترین پیست های زمستانی برای دوستداران این ورزش زمستانی تبدیل شود.

این پیست اسکی در ارتفاع 2.8 کیلومتری از سطح دریا است و حدود 1.2 کیلومتر طول دارد. پیست اسکی خوشاکو به دلیل داشتن پوشش گیاهی مناسب، قابلیت ایجاد پیست اسکی چمن در تابستان را نیز دارد؛ که متاسفانه هنوز اقدامی در این مورد صورت نگرفته است. این پیست دارای 3 تله سیژ، 1 تله سیژ آموزشی و فروشگاهی برای اجاره دادن لوازم مورد نیاز اسکی می باشد. هم چنین وجود مربیانی حرفه ای برای آموزش اسکی یکی از نکات مثبت و قابل توجه در این پیست می باشد. همچنین این پیست دارای سرویس بهداشتی، کافه، رستوران و هتل می باشد.

تفریحات بسیار پرطرفدار این پیست اسکی علاوه بر ورزش پرطرفدار اسکی، پاراگلایدر سواری، سر خوردن بروی برف، تیوپ سواری و ساخت آدم برفی و … می باشد. این منطقه ی بکر  با طبیعت زیبایش توانسته است به یکی از مقاصد گردشگری محبوب تبدیل شود. پس از خرید بلیط هواپیما مشهد ارومیه و بلیط هواپیما ارومیه به مشهد حتما از این پیست دیدن فرمایید.

موقعیت مکانی پیست اسکی خوشاکو

آشنایی با موقعیت مکانی پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو در 34 کیلومتری غرب ارومیه در منطقه راژان، نزدیک روستای خوشاکو قرار دارد. زمان استفاده از این پیست دوشنبه ها و پنجشنبه ها و روزهای تعطیل و از ساعت 9 الی 16 می باشد. مسیر رسیدن به این پیست کاملا آسفالت می باشد و می توانید به راحتی با خودروی شخصی تان به آن بروید. البته همراه داشتن زنجیر چرخ را فراموش نکنید.

رستوران های نزدیک پیست اسکی خوشاکو

آشنایی با رستوران های نزدیک پیست اسکس خوشاکو

در پایین پیست اسکی خوشاکو یک رستوران و کافه وجود دارد. می توانید پس از تفریح و اسکی با خوردن چای، نسکافه و یا قهوه ترک های کافه خودتان را گرم کنید. رستوران آن هم انواع ساندویج و غذاهای خوشمزه ایرانی سرو می شود. در صورت تمایل می توانید همراه خود نوشیدنی و غذا همراه داشته باشید.

هتل های نزدیک پیست اسکی خوشاکو

آشنایی با هتل های نزدیک پیست اسکی خوشاکو

این منطقه دارای یک هتل می باشد که علاقه مندان به ورزش اسکی و دیگر گردشگران می توانند در آن اقامت داشته باشند. البته این هتل دارای 25 سال قدمت می باشد و نمی تواند پاسخگوی حجم بالای گردشگران باشد. ساخت هتلی دیگر در این منطقه می تواند به توسعه ی گردشگری و جذب گردشگران بیشتر کمک شایانی بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *