کلیسای ننه مریم

آشنایی با کلیسای ننه مریم

ارومیه پایتخت آذربایجان غربی می باشد. جالب است بدانید اولین بیمارستان و مدرسه به شیوه ی نوین و شبکه ی تلویزیونی محلی و اولین نشریه در ارومیه شکل گرفته است. اُر در زبان آشوری به معنای شهر و میه به معنای آب می باشد. ارومیه در زبان آشوری به معنای شهر آب می باشد دارالنشاط، شهر آب و شهر ادیان از دیگر القاب شهر ارومیه می باشد. پس از خرید بلیط هواپیما ارومیه بهتر است اول به دومین کلیسای قدیمی جهان، بعد از بیت لحم در فلسطین، به نام کلیسای ننه مریم سر بزنید.

تاریخچه ی کلیسای ننه مریم

آشنایی با تاریخچه کلیسای ننه مریم

کلیسای ننه معروف به کلیسای شرق آشور، یکی از آثار بی نظیر و فوق العاده به جا مانده از اقوام آشوریان می باشد. نمایی که در حال حاضر مشاهده می فرمایید، متعلق به دوره ساسانی و کاملا مطابق با معماری آتشکده های ساسانی می باشد. طبق نوشته های تاریخی این بنا قبلا آتشکده و زمانی یکی از معابد معروف زرتشتیان بوده است.

آنچه که در تاریخ این کلیسا ذکر شده است؛ هنگامی که موبدان زرتشت در حال انجام فرایض دینی خود بوده اند، در آسمان شب ستاره ای درخشان به سمت شرق می بینند. که آن را نشانه ی تولد منجی دانسته و به سمت اورشلیم روانه می شوند. پس از آن به دین مسیحیت در آمده و این آتشکده را تبدیل به کلیسا می کنند و به تبلیغ دین مسیحیت می پردازند.

این کلیسا یکبار در سال 642 میلادی و باری دیگر در سالهای 1342 و 1342 شمسی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

معماری کلیسای ننه مریم

آشنایی با معماری کلیسای ننه مریم

همانطور که در بالا گفته شد معماری این کلیسا بر اساس معماری دوره ساسانی می باشد. این کلیسای دارای یک حیاط تقریبا بزرگ می باشد، که توسط  دو در به بیرون ارتباط پیدا می کند. اما داخل این کلیسای تاریخی کمی متفاوت با دیگر کلیساهای جهان می باشد. دالان های تو در تو با سقفی کوتاه که با سنگ ساخته شده اند. محراب این کلیسا بسیار ساده ات و شاید این سادگی معنویت آن را چند برابر کرده است. سمت راست محراب هم محلی برای غسل تعمید وجود دارد. همچنین دارای 9 نیمکت و 9 جایگاه اعتراف گیری است.

سالن های این کلیسا با گچ و رنگ آمیزی تزیین شده است. این کلیسا مفرش به قالی های دستباف ایرانی است. نقاشی حضرت مسیح که به صلیب کشیده شده است و تابلوی منبت کاری حواریون و حضرت مسیح در آغوش مریم از تزیینات زیبای این کلیسا می باشد.

موفعیت مکانی کلیسای ننه مریم

آشنایی با موفعیت مکانی کلیسای ننه مریم

این کلیسای قدیمی جهانی در خیابان قدس این شهر قرار گرفته است. پس از خرید بلیط هواپیما اصفهان به ارومیه و بلیط هواپیما ارومیه به اصفهان می توانید در کنار بازدید از این کلیسا از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر مانند موزه، دریاچه و تخت سلیمان نیز دیدن کنید. برای خرید سوغات به بازار بزرگ این شهر بروید.

رستوران های نزدک به کلیسای ننه مریم

آشنایی با رستوران های نزدک به کلیسای ننه مریم

 

برای صرف غذا می توانید به رستوران ترک دنر کارینو، رستوران چلو کبابی، پیتزا دنر ناژ، رستوران مستر برگر مراجعه کنید؛ و از طعم واقعی غذای ایرانی لذت ببرید.

هتل های نزدیک به کلیسای ننه مریم

آشنایی با هتل های نزدیک به کلیسای ننه مریم

برای داشتن یک اقامت راحت و به یاد ماندنی در این شهر می توانید هتل جهانگردی، هتل ماه کیمیا، هتل پارک، هتل ساحل، هتل آپارتمان بهار و یا هتل آنا را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *