تا قبل از سال 1340 هیچ شرکت بلیط هواپیما ایران ایر در داخل کشور ایران تاسیس نشده بود و بالاخره در همین سال بود که شرکت هواپیمای ملی ایران ( هواپیمایی ایران ایر – هما ) فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نام دیگر این شرکت است که توسط سازمان هواپیمایی کشور پس از آنکه در ایران انقلاب شد برای آن انتخاب شد.

همه چیز درباره بلیط هواپیما ایران ایر

بلیط هواپیما ایران ایر اولین شرکتی بود که پرچم ایران را با هواپیماهای خود بر فراز آسمان برد و شروع به جابجایی مسافران زیادی در خارج و داخل کشور کرد. شروع کار این شرکت با دو هواپیما داگلاس ویسکانت بود و با توجه به تعداد کم صندلی بعدها با پیشرفت های زیادی که در زمینه خدمات رسانی به مسافرین داشت اقدام به خرید چندین هواپیما برای ناوگان هوایی خود کرد.

شرکت های هواپیمایی زیادی در خاورمیانه در زمینه حمل و نقل هوایی فعالیت می کنند که در این میان ایارن ایر با تعداد بالایی مقصد داخل و خارج از ایران جزو قدیمی ترین و با سابقه ترین آنها بشمار می آید. فرودگاه مهرآباد تهران بهترین محل برای پذیرش مسافرانی بود که می خواستند در داخل ایران سفر کنند و دفتر این شرکت هم در همین محل بنا نهاده شد و مدیران این شرکت با جداکردن ناوگان هواپیمایی خارجی خود آن را به فرودگاه امام خمینی انتقال دادند تا بتوانند در طول سالها فعالیت مسافران زیادی را به مقصدشان برسانند.

معرفی شرکت هواپیمایی ایران ایر

ایران ایر بعد از پیروزی انقلاب

برخی پروازهای بین المللی این شرکت با پیروزی انقلاب بنا به تصمیم مسئولین دیگر متوقف شد و بلیط هواپیما از مقصد تهران به تلاویو دیگر فروخته نشد.  تغییر دیگر در پروازهای مطعلق به هواپیمایی ایران ایر در شیراز بود که همگی به فرودگاه در تهران سپرده شد و قرار شد که در مواقع ضروری از این فرودگاه استفاده شود و دیگر جزو فرودگاه های بین المللی بحساب نمی آمد.

در دوره هشت سال جنگ با کشور عراق این شرکت نتوانست دیگر کیفیت پروازهای خود را حفظ کند و به علت مشکلاتی که در شرایط جنگی بوجود آمده بود بیشتر ساعت های پروازها جابجا می شد و مسافرین در فرودگاه باید ساعت ها منتظر می شدند. همچنین تا پایان جنگ ایران با عراق هیچ پروازی از سوی این هواپیمایی به سمت آبادان صورت نگرفت.

تحریم های آمریکا در زمینه حمل و نقل هواپیمایی این شرکت را مجبور کردکه برای دور زدن تحریم ها از یک شرکت هلندی چند فروند هواپیما فوکر خرید کند تا بتواند جوابگوی تقاضای خرید بلیط هواپیما ایران ایر در کشور باشد. پس از دهه نود میلادی دیگر دوران یکه تازی هواپیمایی هما به پایان رسید و شرکت های دیگری مانند هواپیمایی ماهان، کاسپین و  کیش ایر فعالیت های پروازی خود را آغاز کردند و رغیبان تازه ای برای ایران ایر بودند.

همچنین به دلیل تحریم ها این شرکت تنها توانسته است که تعدادی هواپیما ایرباس دسته دوم از کشورهای ترکیه و یونان خریداری نماید. عدم دسترسی به هواپیمایی که کار نکرده باشد یک مشکل بزرگ بر سر راه پیشرفت آن بوده به طوری که حتی در زمینه تامین قطعات خود به مشکل بزرگی برخورده اند. درجه فعالیت شرکت ایران ایر در سطح خاورمیانه بدلیل همین تحریم ها خیلی نزول کرده و آن را تبدیل به یک هواپیمایی درجه دوم کرده است.

عدم پرواز به اروپا بخاطر تحریم

شرکت هواپیمایی ایران ایر بخاطر تحریم ها تا به امروز نتوانسته که ناوگان هواپیما های خود را نوسازی کند و از آنجا که اتحادیه اروپا و کشور آمریکا به سایر کشورها اجازه تجارت با ایران را نمی دهند نتوانسته است که اقدام به خرید جدید ترین قطعات و هواپیماهای دنیا کند. بخاطر فرسوده بودن دیگر این شرکت اجازه ندارد پروازهای خود را به سمت کشورهای اروپای انجام دهد.

در زمینه خدمات فرودگاهی هم تحریم  دیگر اجازه سوخت گیری به این ایرلاین داده نمی شد و مجبور بود که در مسافت های طولانی که دارد یا سوخت کافی داشته باشد و یا در یک فرودگاه که در لیست تحریم ها نبود توقف داشته باشد. حتی در تسویه حسابهای این شرکت با یاتا هم بخاطر فشارهای آمریکا تاخیرات زیادی بوجود آمد که روی خدمات آن خیلی تاثیر گذار بوده است. بالاخره در سال 2012 اتحادیه اروپا تصمیم گرفت که برخی از این محدودیت ها را بردارد و به هواپیمایی ایران ایر اجازه دهد در برخی از شهر ها اقدام به سوختگیری نماید. یکی از کشورهای اروپایی که هواپیمایی هما مجبور بود برای رفتن به آن از تهران در مسیر سوختیگری کند سوئد بود و باید در بین راه در فرودگاه پراگ سوخت گیری را انجام داده و دوباره پرواز می کرد.

در سال 2016 در نشست های مختلف 1+5 که صورت گرفت بالاخره با اجرای تصمیم آنها به نام برجام بخی از تحریم ها برداشته شد و شرکت های هواپیمایی توانستند دوباره پروازهای خود را به مقاصد اروپایی آغاز کرده و دیگر در بحث سوختگیری مشکلی نداشته باشند و ایران ایر توانست چندین ایرباس نو را وارد ایران کرده و به جابجا کردن مسافرین با ایمنی بالا بپردازد.

خانوادهٔ هواپیمایی ایران ایر

در گذشته هواپیمایی ایران ایر دارا سه زیرمجموعه در خانواده بزرگ خود بود که به علت بوجود آمدن مشکلات مالی مجبور به واگذار کردن دو تا از آنها شد. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر کدام از آنها می پردازیم :

ایران ایر کارگو

این شرکت تنها زیرمجموعه از سه عضو خانواده این هواپیمایی است که با در اختیار داشتن سه فروند هواپیما در ناوگان خود بارها را در خطوط هوایی جابجا می کند. زمان زیادی از اولین پروازهای آن گذشته و دیگر هواپیماهای نامبرده شده فرسوده شده اند و در حال حاضر بوئینگ ۷۴۷–۲۰۰اف مسئولیت حمل بارها را بعده دارد.

ایران ایرتور

این شرکت برای اولین بار در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد برای فروش بلیط هواپیمایی ایران ایر تاسیس شد و بسیاری از پروازهای داخلی را به عهده داشت و بخاطر یک سری مشکلات مالی که بوجود آمد به بخش خصوصی واگذار شد.

گروه هتل‌های هما

این گروه در شهرهای بزرگ مانند تهران و مشهد هتل های زیادی دارد که جزو قدیمی ترین ها در ایران به شمار می آیند و دیگر از لیست خانواده بزرگ ایران ایر خارج شده و به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است و دیگر فعالیت های آن به هواپیمایی هما مربوط نمی شود.

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

از طریق وبسایت آنی تیکت24 می توانید با مشخص بودن شهر مبدا و مقصد وارد قسمت خرید بلیط هواپیما شده و اشم آن شهر هار ا در فیلد های مشخص شده وارد کنید و پس از آن زمان پرواز خود را وارد کنید. پس از وارد کردن تمامی اطلاعات پرواز و شخصی خود بر روی گزینه جستجو کلیک کنید و منتظر بمانید. در صورتی که بلیط هواپیما ایران ایر د رلیست پروازها باشد می توانید با کمی بالا و پایین کردن لیست آنها را پیدا کنید.

مزیتی که نمایش این لیست پروازها دارد این است که می توانید در بین آنها بلیط ارزان هواپیما و بلیط چارتر هواپیما متعلق به این شرکت هواپیمایی را نیز خریداری نمایید. یکی از بهترین امکانات سایت امکان فیلتر بندی شرایط پروازها است و می توانید بر اساس ایرلاین یا قیمت بلیط هواپیما در یک بازه زمانی کوتاه اقدام به تهیه آن کنید.

توصیه می کنیم که قبل از اقدام به خرید بلیط برای هواپیما درباره شرکتی که می خواهید با هواپیمای آن پرواز کنید تحقیقات بیشتری انجام دهید تا با انتخاب بهترین و با کیفیت ترین آنها سفر خوبی را سپری کنید و به سلامت به مقصد خود برسید.

انتقال حجاج با بلیط هواپیما ایران ایر

بلیط هواپیما ایران ایر در زمینه انتقال حجاج به عربستان است و این کار را همه ساله با در اختیار گذاشتن بلیط های چارتر خود به مسافران خانه خدا در روزهای مشخص شده انجام می دهد. تعداد درخواستها برا سفر به حج خیلی در ایران زیاد است و باعث ایجاد مشکلاتی در اتنقال آنها می شود.

برای از میان برداشتن این مشکلات در سال 96 این شرکت هواپیماهای بوئینگ خود را که پس از برجام خریداری نموده بود برای برگشت زائران مورد استفاده قرار داد و توانست کمک بزرگی در این زمینه به مردم ایران کند. البته شرکت های عربی هم در این میان مشکلاتی را ایجاد می کنند که با تدبیر درست مدیرا این شرکت مانعی برای فعالیت آنها نخواهند بود.

همیشه تمام تلاش این هواپیمایی برای این بوده که حجاج سفر ایمنی را داشته باشند و بدون هیچگونه مشکلی نزد خانواده های خود برگردند و به علت بالا بودن سن بیشتر آنها سع کرده که بهترین غذاها را در هواپیما ارائه داده و امکانات خوبی در اختیار آنها قرار دهد.

 

[title style=”bold-center” text=”بلیط هواپیما سایر ایرلاین ها” tag_name=”h4″ size=”94″]

[row label=”معرفی شرکت های هواپیمایی در ایران” h_align=”center”]

[col span=”3″ span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”بلیط هواپیما کاسپین” color=”secondary” style=”link” link=”https://aniticket24.ir/airline/%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%b7-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7-%da%a9%d8%a7%d8%b3%d9%be%db%8c%d9%86″]

[/col]
[col span=”3″ span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”بلیط هواپیما زاگرس” color=”secondary” style=”link” link=”https://aniticket24.ir/airline/%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%b7-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7-%d8%b2%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%b3″]

[/col]
[col span=”3″ span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”بلیط هواپیما کیش ایر” color=”secondary” style=”link” link=”https://aniticket24.ir/airline/%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%b7-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7-%da%a9%db%8c%d8%b4-%d8%a7%db%8c%d8%b1″]

[/col]
[col span=”3″ span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”بلیط هواپیما ماهان” color=”secondary” style=”link” link=”https://aniticket24.ir/airline/%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%b7-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7-%d9%85%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86″]

[/col]
[col span=”3″ span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”بلیط هواپیما آتا” color=”secondary” style=”link” link=”https://aniticket24.ir/airline/%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%b7-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7-%d8%a2%d8%aa%d8%a7″]

[/col]
[col span=”3″ span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”بلیط هواپیما تابان” color=”secondary” style=”link” link=”https://aniticket24.ir/airline/%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%b7-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7-%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d9%86″]

[/col]
[col span=”3″ span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”بلیط هواپیما آسمان” color=”secondary” style=”link” link=”https://aniticket24.ir/airline/%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%b7-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7-%d8%a2%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86″]

[/col]
[col span=”3″ span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”بلیط هواپیما معراج” color=”secondary” style=”link” link=”https://aniticket24.ir/airline/%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%b7-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d8%a7%d8%ac”]

[/col]

[/row]