کلیسا جامع وانک کلیسا ارامنه در شهر علم وهنر

کلیسا-جامع-وانک اصفهان

این مکان ، کلیسا جامع خواهران مقدس یا کلیسا ناجی مقدس است ؛ که به طور گسترده به کلیسا جامع وانک معروف است . آنجا یک کلیسای ارمنی است ؛ که در منطقه جلفا جدید در مرکز اصفهان واقع شده است . نام وانک در زبان ارمنی به معنای صومعه می باشد. کلیسا وانک به دلیل فضای داخلی عالی  و بی نظیر خود ، یکی از محبوبترین مکانهای گردشگری شهر علم و هنر محسوب می شود.

تاریخچه کلیسا جامع وانک

تاریخچه-کلیسای-وانک اصفهان

مانند اکثر جاذبه های شهر اصفهان ، کلیسا جامع وانک در زمان شاه عباس ساخته شده بود ؛ که در سال 1598 پایتخت ایران را از قزوین به اصفهان منتقل کرد . این کلیسا در سال 1606 برای صدها هزار ارامنه اعزامی که در زمان جنگ عثمانی به ایران آمدند ؛ ساخته شد . ساخت این بنا در سال 1664 تا 1655 هنگامی که تغییرات اساسی توسط اسقف اعظم دیوید پیاده شد ؛ به پایان رسید .

معماری کلیسا جامع وانک

معماری-کلیسا-وانک اصفهان

کلیسا وانک دارای جایگاه مقدس گنبدی شکلی است و بسیار شبیه به مساجد ایرانی است . اما نیمه هشت ضلعی و مجلل برجسته آن به صورت غربی جلوه می دهد. تنوع سبک های ساختمانی ، که برای کلیسا جامع و اطراف آن مورد استفاده قرار میگیرد؛ بیانگر تاریخچه منطقه است .

نمای بیرونی کلیسا جامع از آجر زرد ساخته شده است . و تصور اشتباهی از آنچه درون کلیسا است ؛ نمایان می کند. در داخل کلیسا شاهکارهای هنری ، از جمله نقاشی های دیواری ، حکاکی و کاشی کاری موجود است . این نقاشی ها حاکی از داستان های کتاب مقدس که برروی گنبد ، تزیینات گل ایرانی در سقف ها و نقوش ملی ارمنی روی دیوارها می باشد .

بازدیدکنندگان همچنین می توانند صحنه هایی از زندگی شهدای ارمنی را که توسط عثمانی ها شکنجه شده اند ؛ مشاهده کنند. نقاشی های دیواری با کاشی های طلایی و آبی قاب بندی شده اند ؛ که فضایی گرم و غنی در درون کلیسا ایجاد می کنند. با اطلاع از قیمت بلیط ارزان هواپیما اصفهان در بهترین زمان ممکن به این شهر سفر کنید و از این کلیسا بی نظیر دیدن فرمائید.

موقعیت کلیسای وانک

موقعیت-کلیسای-وانک اصفهان

 کلیسا وانک درمنطقه جلفا در کناره جنوبی رودخانه زاینده رود ، تقریبا در مرکز شهر واقع شده است . موزه موسیقی که از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر است ؛ در نزدیکی این کلیسا قرار دارد. همچنین پیاده از کلیسا تا ایستگاه مترو و سی و سه پل بیست دقیقه فاصله است.

زمان بازدید از کلیسا جامع وانک

زمان-بازدید-از-کلیسا-جامع-وانک اصفهان

کلیسا جامع وانک از ساعت 9 تا 18 برای بازدید کنندگان باز است . و یک استراحت برای اقامه نماز از ساعت 12:30 تا 15:00 در نظر گرفته شده است . به غیر از خود کلیسا جامع ، یک حیاط وجود دارد که دارای یک برج ناقوس و چندین قبر مسیحی ارتودوکس ، کتابخانه ، موزه و یک یادبود از نسل کشی ارمنی های 1915 ترکیه می باشد.

هتل های نزدیک کلیسا جامع وانک

هتل-های-نزدیک-کلیسای-وانک اصفهان

اگر می خواهید در نزدیکی کلیسا جامع وانک اقامت داشته باشید . پیشنهادهای فراوانی پیش روی شماست از جمله آن هتل دو ستاره جلفا که تنها یک دقیقه تا کلیسا فاصله دارد . همچنین هتل های کناره رودخانه زاینده رود که از آن جمله می توان به هتل عالی قاپو ، هتل توریست ، هتل کوثر و هتل عباسی اشاره نمود . با اطلاع از قیمت بلیط ارزان هواپیما کیش به اصفهان و بلیط هواپیما اصفهان به کیش از سایت های معتبر ایترنتی بلیط هواپیما خود را تهیه نمائید و برای اقامت در هتل های نامبرده نیز اقدام کنید.

رستوران های نزدیک کلیسا جامع وانک

رستوران-های-نزدیک-کلیسا-وانک اصفهان

منطقه ارمنی نشین که کلیسا وانک در آن واقع شده یک مکان گردشگری پر طرفدار است و بنابراین گزینه های خوبی برای صرف نهار و یا شام پیش روی شماست . شما می توانید غذاهای ایتالیایی را در رستوران هرمس ، غذاهای سنتی ایرانی را در کافه رستوران فیروز شربت و یا رستوران آرک میل کنید. کافه بهارنارنج منوی صبحانه و تنقلات را در یک فضای تزیین شده ارائه میدهد. همچنین جت صرف نوشیدنی ها و دسر ها می توانید به کافه گیم و یا کافه جازوه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *