آرامگاه ابن بابویه، برج طغرل

آرامگاه ابن بابویه برج طغرل در شهر ری

آرامگاه ابن بابویه به قدمتی حدود 9 قرن یکی از قدیمی ترین گورستان های تهران است. قدمت ساخت این بنا به دوره سلجوقیان باز می گردد. در برخی از متون از این برج با نام برج خلیفه یزید نام برده شده است. افراد مشهور بسیاری در گورستان دفن شده اند. آنطور که مورخان می گویند خلیل سلطان فرزند تیمور لنگ و همسر خلیل سلطان، شادالملک و همچنین فخر الدوله دیلمی و میر سید محمد محیط طباطبایی در اینجا دفن شده اند. پس از خرید بلیط هواپیما تهران از این برج به یادماندنی و تاریخی دیدن کنید.

کابردهای برج طغرل

کابردهای برج طغرل چیست

این برج که هم اکنون به چشم آرامگاه آن را می بینید در قدیم کاربردهای زیادی داشته است. بیشتر کاربرد آن برای مسافران جاده ابریشم بوده است که از خراسان به سمت ری می آمدند؛ برایشان بر بالای برج آتش روشن می کردند تا مسیرشان را به راحتی پیدا کنند. از این برج برای فهمیدن ساعت نیز استفاده می شده است. برای این امر بر بدنه ی برج 24 کنگره ایجاد کردند که با تابش نور خوشید به آن زمان را محاسبه می کردند.

یکی دیگر از جذابیت های این برج انعکاس صدای آن است. اگر در مرکز برج بایستید و صحبت کنید، صدایتان به صورت اکووار در تمام برج پژواک می شود و دیگران در هر نقطه ای دیگر از برج می توانند صدایتان را بشنوند.

موقعیت مکانی آرامگاه برج طغرل

موقعیت مکانی برج طغرل در شهر ری

برج طغرل در منطقه شهرری، خیابان ابن بابویه، روبروی سردر شرقی قبرستان ابن بابویه واقع شده است. برای رفتن به این جاذبه گردشگری تاریخی می توانید با استفاده از خط یک مترو تهران در ایستگاه جوانمرد قصاب پیاده شوید؛ سپس از آنجا تا برج طغرل را با تاکسی یا اتوبوس طی کنید.

اگر هم خواسته باشید با استفاده از خودروی شخصی به این مکان گردشگری بروید باید از میدان راه آهن به سمت بزرگراه نواب بروید. سپس از بزرگراه آزادگان شرقی و خیابان رجایی به سمت خروجی خیابان غیوری برانید، در نهایت به خیابان ابن بابویه خواهید رسید؛ رسیدن به برج ازاینجا دیگر کار آسانی خواهد بود.

بازدید از این آرامگاه در بین ساعات 08:00 – 17:00 هر روز امکان پذیر می باشد. در اطراف این برج تاریخی جاذبه های گردشگری بسیاری قرار دارد که می توانید در برنامه ی  گردشگری خود قرار دهید.گورستان قدیمی ابن بابویه که دقیقا رو به روی این برج واقع شده است، و حرم شاه عبدالعظیم که در حدود فاصله 12 دقیقه ای با برج طغرل قرار دارد از دیگر جاذبه های گردشگری نزدیک به این جاذبه ی گردشگری با ارزش می باشد. بقعه جوانمرد قصاب، آتشکده بهرام گور یا تپه میل، چشمه علی و آرامگاه بی بی شهربانو هم از دیگر جاذبه های گردشگری واقع شده در این منطقه است.

رستوران های نزدیک به برج طغرل

رستوران های نزدیک به برج طغرل

رستوران های اطراف حرم و داخل بازار نزدیک حرم رستوران ها و کبابی هایی بسیار عالی دارید که در سفر یک روزه خود به شهر ری می توانید برای صرف نهار به یکی ازین رستوران ها سر بزنید و غذا نوش جان کنید.

هتل های نزدیک به برج طغرل

هتل های نزدیک به برج طغرل را بشناسید

بهتر است پس از خرید بلیط ارزان هواپیما سبزوار به تهران و بلیط هواپیما تهران به سبزوار بهتر است برای اقامت یکی از هتل های پاتخت را انتخاب کنید و یک روز را برای گشت و گذار در منطقه شهرری اختصاص دهید. هتل هویزه، هتل فردوسی، هنل کوثر، هتل نووتل از جمله هتل های تقریبا نزدیک به این محدوده می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *