بازار بزرگ محلی برای خرید سوغاتی های رنگارنگ

آیا می خواهید یک سوغاتی از شهر فوق العاده و به یاد ماندنی ارومیه بخرید؟ خوب، در این حالت، باید سری به بازار بزرگ ارومیه بیندازید. این بازارچه تاریخی در قلب ارومیه واقع شده است. این بازار با معماری منحصر به فردش به یک مقصد گردشگری جذاب تبدیل شده است؛ که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی واقع شده است. این بازار در سال 1316 در فهرست آثار ملی ثبت شده است. پس از خرید بلیط هواپیما لحظه آخری ارومیه حتما از این بازار تاریخی دیدن فرمایید.

درباره بازار بزرگ ارومیه

درباره بازار بزرگ ارومیه چه می دانید

بازار بزرگ ارومیه در خیابان امام در بخش مرکزی ارومیه واقع شده است و قدمت آن به دوران صفویه باز می گردد. همچنین یک کنیسه قدیمی مربوط به یهودیان در این بازار سنتی وجود دارد. مانند هر بازار باستانی دیگر در ایران، بازار بزرگ ارومیه دارای طاق ها و گنبدهای زیادی می باشد که البته دارای طراحی ساده ای است. در این بازار حمام و مغازه های قدیمی وجود دارد که قدمت ساخت آن را به دوران زندیه و قاجار تخمین زده اند. از آنجا که ارومیه در شمال غربی ایران و در نزدیکی مرز قرار دارد، بیشتر کالاها از کشورهای همسایه مانند قفقاز با شتر وارد خاک ایران می شدند. این بازار با مساحتی حدود 60 هزار متر مربع، 1000 باب مغازه ی متنوع و 7 تیمچه، و 5 حمام قدیمی را در خود جای داده است.

چه چیزی می توان از بازار بزرگ ارومیه خرید

آیا می دانید چه چیزی می توان از بازار بزرگ ارومیه خرید

کالاهای متنوعی را می توانید در بازار بزرگ ارومیه پیدا کنید. از لبنیات سنتی تازه تا پوشاک ترک و ظرف و ظروف مسی. این بازار دارای راسته های مختلفی است؛ راسته های مس گرها، زرگران، چاقو سازان، فرش فروشان، بذر فروشان، بلورفروشان، کفاشان، عطاران، بزازان از راسته های مشهور این بازار می باشند. همچنین، خرید سوغاتی را فراموش نکنید. سوغات مخصوص ارومیه نقل بهارنارنج، حلوای گردو حلوای پسته می باشد. یک تکه پارچه با ارزش یا فرش زیبا ایرانی هم می تواند گزینه های خوبی باشد.

موقعیت مکانی بازار بزرگ ارومیه

موقعیت مکانی بازار بزرگ ارومیه

بازار بزرگ ارومیه در قلب شهر واقع شده است.  این بازار در حد فاصل خیابان‌های عسکرآبادی، امام، مهاباد و اقبال محصور قرار گرفته است. واقع شدن این بازار در مرکز شهر به شما این امکان را می دهد که به راحتی به سایر مکانهای گردشگری ارومیه مانند موزه ارومیه دسترسی پیدا کنید. همچنین دریاچه ارومیه و تخت سلیمان مرموز مکان های دیگری در نزدیکی شهر هستند که می توانید از آنها بازدید کنید.

رستوران های نزدیک به بازار بزرگ ارومیه

رستوران های نزدیک به بازار بزرگ ارومیه کدامند

بعد از بازدید و خرید از این بازار تاریخی گرسنه خواهید شد! می توانید به رستوران های اطراف این بازار بروید و غذاهای خوشمزه ایرانی را امتحان کنید. حاتم کبابی، دیزی سرای آزاد و رستوران کافه گیشا برخی از این رستوران های نزدیک به این جاذبه ی گردشگری هستند.

هتل های نزدیک به بازار بزرگ ارومیه

بهترین هتل های نزدیک به بازار بزرگ ارومیه

آیا قصد دارید پس از خرید بلیط هواپیما مشهد به ارومیه و بلیط هواپیما ارومیه به مشهد در شهر زیبای ارومیه بمانید؟ می توانید مکانی لوکس مانند هتل جهانگردی، هتل ساحل و هتل پارک را را برای اقامت انتخاب کنید. یا اگر می خواهید اقامت مناسبتر داشته باشید، می توانید هتل مروارید، هتل ماه کیمیا و هتل آپارتمان بهار را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *