باغ فتح آباد

باغ-فتح-آباد کرمان

اگر چندین سال پیش به باغ فتح آباد نگاه می کردید؛ فقط ویرانه هایی از آن را می توانستید؛ ببینید. اما پس از نوسازی جلال خود را دوباره به دست آورد؛ و به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کرمان تبدیل شد. علاوه بر این، باغ فتح آباد یکی از بزرگترین باغ های گیاهان دارویی نیز بشمار می رود. بیایید در مورد این باغ زیبا بیشتر بدانیم.

درباره باغ فتح آباد

درباره-باغ-فتح-آباد کرمان

باغ فتح آباد بیش از 13 هکتار مساحت دارد. عمارتی در وسط باغ وجود دارد؛ که دارای معماری ایرانی_اروپایی است. یکی از بهترین زمان ها برای بازدید از این مجموعه شبها است. بازتاب عمارت با نورپردازی های تابیده شده در استخر، جلوه تماشایی با ارزشی را به آن می بخشد.

یکی از زیباترین اتاق های عمارت فتح آباد اتاق نقاشی است. در تمام اتاق می توانید نقاشی های با ارزش و چشم گیری را مشاهده کنید. از دیگر موارد مهم این بنا گچبری های آن می باشد. در یکی از ورودی های ساختمان گچبری های زیبایی از خطاطی نام خداوند بخشنده مهربان و برخی از آیات قران کریم به چشم می خورد.

اقامتگاه بسیار ویژه ای در باغ فتح آباد وجود دارد؛ که مدت طولانی از ساخت آن می گذرد. درخت توت بسیار قدیمی درون عمارت وجود دارد؛ که با شروع ساخت و ساز، معمار تصمیم به قطع آن نگرفت و موفق به ساخت بنا بدون هیچ آسیبی به این درخت شد.

تاریخچه باغ فتح آباد

تاریخچه-باغ-فتح-آباد کرمان

باغ فتح آباد در زمان سلطنت محمد شاه از سلسله قاجار ساخته شد. بیگلر بیگی نام دیگر این باغ است. این لقب صاحب باغ بود؛ که در آن زمان فرماندار کرمان نیز بود. وی طی پنج سال این باغ را ساخت؛ و از این مکان برای اهداف تفریحی استفاده کرد. خطوط طولانی درختان و گیاهان کاشته شده به همراه گل های بسیار زیبای باغ، آن را برای خریداران بیش از پیش جذاب می نمود؛ اما صاحب باغ هرگونه پیشنهاد برای فروش را رد می کرد.

وقتی قنات این باغ خشک شد؛ جلال و زیبایی باغ نیز از بین رفت. در نتیجه درختان و گلهایی که زمانی شاداب و سرزنده بودند؛ به تدریج خشک شدند؛ تا اینکه سرانجام فقط خرابه ای برجا ماند. تقریبا یک قرن پس از ساخت باغ فتح آباد، نوسازی آن شروع شد. نقاشی های زیبا دوباره توسط نقاشان ماهر بر دیوارهای ساختمان وسط باغ، نقش بست. این بار گیاه پزشکان باغ را تازه و سرزنده کردند.

موقعیت مکانی باغ فتح آباد

موقعیت-مکانی-باغ-فتح-آباد کرمان

برای رسیدن به باغ فتح آباد، باید کمی از کرمان به سمت شمال غربی بروید. برای رسیدن به این باغ می توانید از طریق بلوار جمهوری و سپس بلوار هوانیروز و یا از جاده زنگی آباد استفاده کنید؛ و به منطقه اختیار آباد برسید. همچنین به بازدید از دیگر جاذبه های نزدیک به این باغ از جمله مجموعه گنجعلی خان، حمام وکیل، بازار که در فاصله حدودا 21 کیلومتری آن می باشد؛ بپردازید. گردشگران و مسافران علاقه مند می توانند با اطلاع از نرخ بلیط چارتر پرواز کرمان به این شهر تاریخی آمده؛ و سفری ماندگار داشته باشند.

رستوران های نزدیک باغ فتح آباد

رستوران-های-نزدیک-باغ-فتح-آباد کرمان

اگر پس از بازدید از باغ فتح آباد احساس گرسنگی کردید؛ تجربه یک غذای خوشمزه در چلو گوشت زرندی، پیتزا پیکو و رستوران دشت بهشت را از دست ندهید.

هتل های نزدیک باغ فتح آباد

هتل-های-نزدیک-باغ-فتح-آباد کرمان

نزدیکترین و مقرون به صرفه ترین هتل به باغ فتح آباد، هتل اخوان است. اگر به دنبال یک اقامت لوکس هستید؛ هتل پارس پیشنهاد مناسبی می باشد. پس از رزرو اقامتتان به سراغ خرید بلیط هواپیما بیرجند به کرمان برای برگشت بلیط هواپیما کرمان به بیرجند خود بروید. سایتهای معتبر رزرو هتل و فروش آنلاین بلیط هواپیما گزینه های مناسبی جهت راهنمایی و خرید مطمئن می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *