برج های تهران

برجهای معروف تهران بزرگ

تهران شهری با حدود 230 سال قدمت جز یکی از شهرهای قدیمی ایران می باشد؛ انتخاب این شهر به عنوان پایتخت از دیرباز این امکان را برای تهران مهیا کرده است تا به سرعت پیشرفت کند و امکانات تفریحی رفاهی زیادی برای آن ایجاد شود و این شهر در تمام دنیا به عنوان یک شهر بزرگ شناخته شود. ازین رو از قدیم همواره مسئولین در این فکر بودند تا تهران را با یک نماد سمبلیک به جهانیان معرفی کنند. به همین دلیل مبادرت به ساخت برجهای آزادی و میلاد نموده اند. که در اینجا به مختصر توضیحاتی در مورد این دو برج زیبا و منحصر به فرد برای شما جمع آوری شده است.

برج آزادی

برج ازادی تهران بزرگ

برج آزادی در پردیس میدان آزادی با طراحی و اجرای حسین امانت در دوره پهلوی (1349 هجری) ساخته شده است. این برج زیبا به عنوان سمبل شهر تهران و به منظور یادبود جشن های 2500 ساله ی شاهنشاهی ساخته شد. نام قدیم این برج شهیاد می باشد که پس از انقلاب به برج آزادی تغییر یافت.

همانطور که گفته شد این بنا به عنوان یک نماد برای معرفی ایران به جهانیان ساخته شد و معماری این بنا الهام گرفته از معماری دوره های هخامنشی ، ساسانی و اسلامی می باشد؛ که ترکیبی از دو جفت طاق های متقاطع روی پایه ها با ارتفاع 45 متر، در چهار طبقه شامل بدنه ای از سنگ های سفید است؛ که با شکاف های فیروزه آبی تقسیم شده است. این ساختمان دارای چهار آسانسور ، دو راه پله و 286 پله است. در پردیس زیرزمینی برج آزادی چندین تئاتر ، گالری ، کتابخانه و موزه وجود دارد.

این بنا به عنوان نمادی از استمرار فرهنگ ، هنر و تمدن ایران هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کندو گردشگران با خرید بلیط هواپیما تهران می توانند به راحتی ازین بنا دیدن کنند. منشور حقوق بشر کوروش بزرگ (اولین حقوق مکتوب کوروش بزرگ ، پادشاه هخامنشی) برای اولین بار در این مکان رونمایی شد.

برج میلاد

برج میلاد تهران بزرگ

برج میلاد ، مجموعه ای عالی با بخش های مختلف و سازه های متنوع فنی و فرهنگی، یکی از مراکز بی نظیر گردشگری در ایران است. این برج در 12 طبقه و بلندترین برج مخابراتی ایران و ششمین برج بلند مخابراتی جهان و بیستمین سازه ی بلند نامتکی می باشد که از هر منطقه تهران قابل مشاهده است. در سال 1370 ساخت این برج آغاز و 11 سال به طول انجامید و سرانجام در سال 1387 شمسی به پایان رسید و به عنوان سمبل تهران شناخته شده است. معماری ایرانی و اسلامی این برج و ساختار هشت ضلعی آن از نکات جالب و قابل توجه این برج بلند می باشد.

کاربردهای برج میلاد شامل تسهیل ارتباط بی سیم در تهران ، بهینه سازی پوشش رادیویی و تلویزیونی ، زیرساخت های تلویزیون دیجیتال ، هواشناسی ، کنترل ترافیک و گردشگری است. برج میلاد از بخش های مختلف به شرح زیر تشکیل شده است: لابی برج (ورودی طبقات و بخش تجاری برج)، بدنه و راس سازه (ششمین بلندترین برج ارتباطی جهان)، موزه شهرداری (هدایای دوره های مختلف شهرداری تهران )، کافه تریا برج، موزه مشاهیر (تندیس های چهره های تاریخی مشهور)، رستوران گردان (بزرگترین رستوران گردان جهان) ، تراس مشرف به چشم انداز شهر تهران، رستوران ویژه ، گنبد آسمانی (یک گنبد شیشه ای در بالای برج) ، محل نمایشگاه و آنتن مخابراتی در بالای برج میلاد.

امکانات تفریحی گردشگری جانبی برج شامل کاربازیا، دلفیناریوم، کلوپ پینت بال، لیزریوم، مرکز خرید، جاده دوچرخه سواری، آبشار، زیپ لاین، اتاق فرار انیگما، سینما، دهکده اقوام ایرانی و … است.

برای بازدید ازین برج کافی است بلیط هواپیما اراک به تهران و بلیط هواپیما تهران به اراک خریداری کنید. ساعات کار برج همه روزه از ساعت 9 الی 21 می باشد. برای خرید بلیط ورودی می توانید به سایت مراجعه کنید و به صورت آنلاین اقدام به خرید کنید. ورودی برج برای کودکان زیر 6 سال رایگان می باشد. این ورودی یرای ورود به طبقات برج است و استفاده از محوطه ی برج رایگان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *