برج گالاتا شهره شهر

برج گالاتا که به لاتین آنرا برج مسیح نیز می نامند؛ برج سنگی قرون وسطا در محله گالاتا استانبول، درست در شمال، محل اتصال خلیج شاخ طلایی با تنگه بسفر قرار دارد. این برج یک استوانه مخروطی است؛ که بر آسمان مسلط است؛ و چشم انداز پانارومیکی از شبه جزیره تاریخی استانبول و اطراف آن را ارائه می دهد.

درباره برج گالاتا

درباره-برج-گالاتا استانبول

برج گالاتا با 9 طبقه به ارتفاع 66.90 متر، بلندترین بنا شهر هنگام ساخت آن بود. ارتفاع آن از سطح دریا 61 متر می باشد. این برج دارای قطر خارجی 16.45 متر در پایه، قطر داخلی آن 8.95 متر و دیواره هایی با ضخامت 3.75 متر است.

در طبقه فوقانی آن یک رستوران و کافه وجود دارد؛ که چشم انداز استانبول و بسفر را نشان می دهد. همچنین در طبقه فوقانی یک کلوپ شبانه واقع شده است؛ که میزبان یک نمایش ترکی است. دو آسانسور نیز برای جابجایی بازدیدکنندگان بین طبقات در این برج تعبیه شده است.

تاریخچه برج گالاتا

تاریخچه-برج-گالاتا استانبول

در سال 1875 هنگام طوفان، سقف مخروطی بالای ساختمان تخریب شد؛ و برج تا پایان دوره عثمانی بدون این سقف مخروطی باقی ماند. سالها بعد طی کارهای مرمت بین سالهای 1965 و 1967، سقف مخروطی بازسازی شد. در طی این مرمت نهایی در دهه 1960، فضای داخلی چوبی برج با سازه ای بتونی چوبی جایگزین شد. و برای بازدید عموم بازگشایی شد.

برج گالاتا هنگام ساخت بلندترین ساختمان در استانبول بود. این بنا برای جایگزینی برج قدیمی گالاتا ساخته شده است. یک برج اصلی بیزانسی به نام Megalos Pyrgos که قسمت شمالی زنجیره عظیم دریایی که ورودی شاخ طلایی را بسته بود؛ کنترل می کرد. آن برج در مکان دیگری بود و در سال 1203 در جریان جنگ چهارم صلیبی 1204-1202 ویران شد. گردشگران و مسافران فراوانی هر ساله خرید بلیط هواپیما استانبول به این شهر زیبا سفر کرده؛ و از آثار طبیعی و تاریخی آن دیدن می کنند.

معماری برج گالاتا

معماری-برج-گالاتا استانبول

قسمت فوقانی برج با کلاهک مخروطی در دوره عثمانی که به عنوان برج رصدی برای ردیابی آتش سوزی مورد استفاده قرار میگرفت؛ در چندین ترمیم کمی اصلاح شد. برج گالاتا با سقف مخروطی قبلی خود در نقاشی ایوان ایوازوفسکی در سال 1846 به تصویر کشیده شده است.

سقف مخروطی قبلی در اثر طوفان در سال 1875 تخریب شد. سقف مخروطی کنونی در طی کارهای مرمت بین سالهای 1965 و 1967 ساخته شده است. طبق سیاحت نامه اولیا چلبی، مورخ و مسافر عثمانی، هزارفن احمد چلبی با بالهای مصنوعی برای پرواز از این برج بر فراز بسفر تا دامنه های اسکودار در طرف آناتولی، به عنوان یک هواپیمابر بین قاره ای اولیه پرواز کرد. تقریبا مساحتی معادل شش کیلومتر.

از سال 1717 عثمانی ها شروع به استفاده از برج برای مشاهده آتش در شهر کردند. در سال 1794 در زمان سلطان سلیم سوم، سقف برج از سرب و چوب ساخته شد؛ و پله ها در اثر آتش سوزی به شدت آسیب دیدند. در سال 1831 آتش سوزی دیگری به ساختمان آسیب رساند؛ و کار مرمت جدیدی بر روی آن انجام شد.

شما نیز اگر قصد سفر به این شهر با قدمت را دارید؛ به آسانی و از طریق ورود به سایتهای آنلاین فروش بلیط پرواز، برای تهیه بلیط لحظه آخری هواپیما و یا بلیط ارزان هواپیما برای این شهر اقدام نمائید. امروزه بدون مراجعه حضوری به دفاتر هواپیمایی نیز می توان انواع بلیط سیستمی هواپیما و بلیط چارتر هواپیما در مسیر های مختلف را به صورت آنلاین مورد بررسی قرار داد؛ و در نهایت بهترین انتخاب را داشت. شما حتی از مدتی قبل از شروع سفرتان می توانید هر روز مسیر مورد نظرتان را چک نموده و در بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *