تالاب عینک ؛ بزرگترین تالاب شهری ایران و خاورمیانه

شاید اکثرا رشت را به خاطر کلوچه های خوشمزه و معروفش، زیتون و غذاهای کم نظیرش بشناسند، اما این شهر دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی زیادی است؛ که آن را به یک مقصد گردشگری محبوب در ایران تبدیل کرده است. در ادامه با یکی از جاذبه های گردشگری زیبای شهر به نام تالاب عینک بیشتر آشنا خواهید شد.

موقعیت مکانی تالاب عینک

آشنایی با موقعیت مکانی تالاب عینک

تالاب عینک در مجاورت پارک دانشجو و باغ سالار شهر، در منطقه ی 4 شهرداری قرار گرفته است. رسیدن به این تالاب از طریق خیابان افتخاری نیز امکان پذیر است. در کنار این تالاب جاذبه های دیدنی دیگری مثل باغ سالار، پارک مفاخر، پل خشتی چمار سرا قرار دارد. دیگر جاذبه های دیدنی این شهر که پس از خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما رشت می توانید از آن دیدن کنید، میدان شهرداری، موزه، دریای خزر، بندر انزلی، لاهیجان، جنگل گیسوم و … می باشد.

درباره تالاب عینک

درباره تالاب عینک بیشتر بدانید

تالاب از دو کلمه ی تل و آب تشکیل شده است، و به محیط های گفته می شود که ویژگی هایشان چیزی میان خشکی و آب باشد. یکی از مهمترین ویژگی های تالاب ها ثبات مقدار آب در آن ها است. تالاب ها به طور کلی به دو دسته ی شور یا شیرین و دائمی یا فصلی تقسیم بندی می شوند. تالاب عینک بزرگترین تالاب شهری در ایران و خاورمیانه می باشد. این تالاب به علت عکس های هوایی که به شکل یک عینک دیده می شود به این نام معروف شده است.

آب این تالاب از طریق بارندگی های فصلی و جوشش های آب کف تالاب تامین می شود. وسعت تالاب عینک با احتساب پهنه ی ساحلی و خشکی حدود ۱۶۳ هکتار می‌باشد. این تالاب محل اقامت پرندگام مهاجر و اغلب پرندگان مهاجر سیبری می باشد. پوشش گیاهی این تالاب انار وحشی، ازگیل، خیزران، گالی و ارملک بوده است که متاسفانه به علت توسعه ی غیر اصولی و عدم رسیدگی سازمان حفاظت از محیط زیست نابود شده اند. در حال حاضر این تالاب به علت ورود مسقیم فاضلاب و پساب‌های صنعتی و شهری به داخلش در وضعیت بسیار نامناسب و در معرض نابودی قرار گرفته است.

رستوران های نزدیک به تالاب عینک

آشنایی با رستوران های نزدیک به تالاب عینک

کافی شاپ تلخ و شیرین، سفره خانه سنتی آرام، رستوران سنتی آبشار برخی از گزینه های تقریبا نزدیک به این تالاب می باشند. برای داشتن گزینه های بیشتر بهتر است، کمی به سمت مرکز شهر بروید. رستوران شبستان، رستوران پارادیزو، رستوران آر تی شو برخی از رستوران های این شهر توریستی می باشد.

هتل های نزدیک به تالاب عینک

هتل های نزدیک به تالاب عینک در رشت

هتل شبستان، هتل پارک، هتل آپارتمان صبوری، هتل اردیبشهت و هتل کادوس بزرگ برخی از گزینه های پیش رو، برای تجربه ی یک اقامت راحت و به یادماندنی در این شهر پس از خرید بلیط هواپیما اصفهان به رشت و بلیط هواپیما رشت به اصفهان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *