جاذبه های دربند و راه های دسترسی

دربند تهران

دربند یکی از محلات معروف شمال تهران است که افراد زیادی برای پیاده روی، صرف غذا، یا یک لیوان چای ، خوردن زردآلو ترش و شیرین به آنجا می روند. این شهر به دلیل هوای تازه و مسیر کوهنوردان شناخته شده است. این منطقه ی جذاب گردشگری انتخاب اول مسافرین و گردشگران برای تفریح است که با خرید بلیط هواپیما تهران به پایتخت سفر می کنند.

ویژگی های دربند

ویژگی های دربند تهران
دربند در دامنه کوه توچال و البرز مرکزی واقع شده است که یکی از قدیمی ترین محلات تهران است. دربند یکی از قدیمی ترین روستاهای شمیرانات است و در قسمت شمالی باغ سعدآباد قرار دارد. هوای دربند بسیار تازه است. در ابتدای مسیر پیاده روی تا کوه توچال قرار دارد. نماد محبوب دربند برای افراد محلی و گردشگران میدان مجسمه است. مسیری از میدان شروع شده است که شامل فعالیتهای متنوعی برای بازدید کنندگان است.

تنقلات خوشمزه دربند

تنقلات خوشمزه دربند تهران
دربند پر است از تنقلات خوشمزه که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. فروشندگان زیادی وجود دارند که انواع مختلف زردآلو ترش و شیرین، ترشی گردو و لواشک دارند. آنها همچنین تنقلات زیادی از جمله ذرت کبابی، لوبیا بخار پز و ذرت تازه بو داده را ارائه می دهند. در صورتی که به دنبال چیزی غذاهای مفصل تر هستید، می توانید به کافه ها، چایخانه ها و رستوران های متنوع این منطقه بروید.

تله سیژ

تله کابین تهران
در کنار میدان دربند ایستگاه تله سیژ قرار دارد. تله سیژ یکی از تفریحات مهیج دربند می باشد. این تله سیژ با 600 متر طول شما را به ارتفاعات دربند می برد. از تله سیژ می توانید نمایی متفاوت از تهران را مشاهده کنید.

مسیر پیاده روی

مسیر پیاده روی در دربند به چهصورت است
پیاده روی در این مسیر به آبشارهای دوقلوی و پناهگاه شیرپالا ختم میشود. خیابان دربند از میدان قدس در ارتفاع 1600 متر از سطح دریا شروع می شود و در میدان سربند در ارتفاع 1800 متر خاتمه می یابد. برای شروع پیاده روی، می توانید از مسیر آسفالت مارپیچ کنار تندیس شروع کنید. سپس مسیر غربی را ادامه دهید. پس از طی کردن یک مسیر 1 کیلومتری به یک گذرگاه خواهید رسید. اگر مسیر کنار گذرگاه را ادامه دهید، به امامزاده ابراهیم خواهید رسید و پس از طی مسیری به ایستگاه 2 تله کابین توچال خواهید رسید.

اما اگر در مسیر اصلی پیاده روی خود را ادامه دهید و مسیر مستقیم را بروید، به محلی به نام اوزان خواهید رسید. بعد از طی مسافت سه کیلومتری، به یک پل فلزی خواهید رسید. بعد از عبور از هر طرف بعد از پل فلزی به دره ای در کنار رودخانه خواهید رسید که آن مکان مناسبی برای استراحت و آرامش است. درختان بلند و هوای تازه و نسیم از ویژگی های بارز این مکان است. ارتفاع این مکان از سطح دریا بیش از 2050 متر است.

چیزهای بی نظیر در دربند

چیزهای بی نظیر در مورد دربند تهران
اگر به دنبال مکانی برای استراحت هستید، 10 دقیقه پیاده روی خود را ادامه دهید به گیاهان، نهرهای طبیعی و آبشارهای طبیعی زیبایی می رسید. در این مکان سکوهایی قرار دارد که روی آن با فرش و بالش پوشانده اند. جایی که می توانید از صرف چای لذت ببرید، انواع تنقلات یا نوشیدنی قلیان مصرف کنید. مکانی مناسب برای دور شدن از شلوغی و شلوغی تهران است.

رستوران های دربند

رستوران های نزدیک دربند تهران
رستوران های زیادی در دربند وجود دارند که انواع غذاهای ایرانی از جمله کباب و جوجه (مرغ) را به شما ارائه می دهند. رستوران های فوق العاده این منطقه عبارتند از باغ ایرانی، باغ بهشت، جویبار و جانان. در بیشتر رستوران ها نیز قلیان سرو می شود. همچنین می توانید از نوشیدن آب تازه مانند آب انار و آب زرشک لذت ببرید.

هتل های نزدیک دربند

هتل های نزدیک دربند تهران
نگران اسکان خود نباشید؛ پس از خرید بلیط هواپیما رشت به تهران و بلیط هواپیما تهران به رشت هتل های زیادی در اطراف شما وجود دارند که می توانید در آنجا اوقات خوشی را سپری کنید. می توانید در هتل سپهر، هتل آپارتمان آسا، هتل پارسیان آزادی، هتل بین المللی پارسیان استقلال و هتل الماس اقامت راحتی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *