جاذبه های گردشگری

معرفیجاذبه های گردشگری کیش

جزیره زیبای کیش، نگین خلیج فارس دارای جاذبه های گردشگری، سواحل مرجانی زیبا و آب های زلال است که گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند. عدم نیاز به ویزای ورود برای اتباع خارجی، باعث شده است که این جزیره مود بازدید و استقبال گردشگران خارجی نیز قرار بگیرد. در ادامه با چند جاذبه گردشگری کمتر شناخته شده در این جزیره بیشتر آشنا خواهید شد.

قلعه جنی

معرفی قلعه جنی

در نزدیکی کشتی یونانی، قلعه ای کوچک و مخروبه واقع شده است. این قلعه که به قلعه جنی معروف است کمتر مورد توجه مسافران کیش قرار می گیرد. افسانه های زیادی درباره ی این قلعه می توانید از محلی ها بشنوید. یکی از این داستان ها به اینصورت است که قبلا این مکان کلانتری بوده است و در شبی به طور مرموزی چند سرباز کشته می شوند. پس ازاین اتفاق کلانتری به مکان دیگری انتقال می یابد و برای همیشه متروکه می شود. اگر پس از خرید بلیط هواپیما کیش قصد بازدید از این قلعه را داشتید بهتر است روز به آنجا بروید.

روستای باغو

معرفی روستای باغو

روستای باغو یکی از کهن ترین روستاهای جزیره است که قدمت آن به دوران حکومت قاجار باز می گردد. این روستا سبک زندگی مردم بومی کیش در قدیم را به خوبی روایت می کند. در این روستا مسجدی قدیمی به نام مسجد النبی قرار دارد، که مربوط به قرن نهم هجری قمری است. این روستا دارای درختان کهنسال زیادی هستند که منظره ای بسیار جالب به روستا داده اند. برای جذب گردشگر در این روستا پارکی به نام دلیران با وسعتی حدود 60 هکتار احداث شده است. پس از خرید بلیط هواپیما اهواز به کیش از این روستای زیبا و قدیمی جزیره نیز دیدن کنید و از عسل طبیعی و فوق العاده ی که محصول روستای باغو هست نیز تهیه کنید.

کلبه هور

معرفی کلبه هور

کلبه هور دماغه ای در قسمت غربی جزیره است. این دماغه صخره ای به زیستگاه آبزیانی مثل هامور، سرخو، سنگسر، انواع صدف و لاک‌پشت تبدل شده است. غواصی و ماهگیری تفریحاتی است که می توانید دراین بخش انجام دهید. هم جنینآلاچیق ها و کافه های زیادی در این بخش وجود دارد که می توانید در کنار تماشای امواج دریا به صرف یک میان وعده یا نوشیدنی بپردازید. در قسمت جنوبی کلبه هور غاری به طول 5 متر وجود دارد که به هنگام مد بسیار دیدنی است.

ساحل درختان نارگیل

معرفی ساحل درختان نارگیل

درخت نارگیل، از مجموعه درختانی است که در مناطق استوایی و در نواحی گرم و مرطوب به ثمر می رسد. درخت نارگیل هرچی به دریا نزدک تر باشد و آب شور بیشتری به پایش برسد، میوه ی آن لذیذ تر و شیرین تر می شود. در شرق جزیره کیش ساحلی وجود دارد، که دارای درختان نارگیل فراوان و درختان لور قدیمی زیادی است. این ساحل نزدیک اسکله ی تفریحی کیش و پلاژ آقایان می باشد و دارای تعداد زیادی آلاچیق می باشد که به یک مکان آرامش بخش و فوق العاده برای گردشگران تبدیل شده است.

باغ راه ایرانی

آشنایی با باغ راه ایرانی

باغ راه ایرانی جزیره، بزرگترین باغ راه ایرانی در کشور و مجموعه ای تاریخی گردشگری و تفریحی به منظور شناساندن فرهنگ و جاذبه های شاخص گردشگری کل کشور به گردشگران داخلی و خارجی است. این مجموعه شامل 8 باغ ایرانی و 9 دروازه و اثر تاریخی است. این باغ از میدان سعدی با دروازه قرآن شیراز آغاز می شود و در ادامه به ترتیب دروازه سی و سه پل اصفهان، دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه طاق بستان کرمانشاه و دروازه های شمیران قرار دارند و در میدان هرمز با نماد سردر باغ ملی تهران به پایان می رسد. حتما قبل از برگشت و خرید بلیط هواپیما کیش به اهواز از این مجموعه ی زیبا دیدن کنید. این باغ فرصتی فراهم کرده است که تمام جاذبه های دیدنی ایران عزیز را در یک مجموعه ببینید.

گذرگاه هنرمندان

معرفی گذرگاه هنرمندان

یکی از دیدنیهای جالب این جزیره ی دوست داشتنی گذر هنرمندان است، در این گذرگاه تندیس هایی از مشاهیر بزرگ ایران زمین نصب شده است. در کنار هرکدام از تندیس ها شرح حالی از این مشاهیر برای آشنایی بیشتر با زندگی نامه ی آن ها و حوزه ی فعالیت شان قرار داده شده است. این گذرگاه ضلع شرقي پارك حاشيه اي حد فاصل ميدان سنايي تا ميدان ساحل واقع شده است.

درخت انجیر معابد

درخت انجیر معابد کیش

 درخت انجیر معابد یا درخت سبز یکی از قدیمی ترین درختان لور جزیره است که قدمت آن حدود 500 الی 600 سال تخمین زده شده است. این درخت برای مردم این منطقه بسیار مقدس است و احترام خاصی برای آن قائل هستند. این درخت به دو جاذبه ی گردشگری شهر باستانی حریره، و آب انبار سنتی نزدیک می باشند. در اطراف درخت سبز آلاچیق های زیبا بوفه و رستوران برای گردشگران ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *