جنگل گیسوم

معرفی جنگل گیسوم

جنگل گیسوم تونلی از درختان سر سبز و بلند است که در انتها به ساحل شنی دریای خزر می رسد. بنابراین، همان زمان سفر به یک جنگل با شکوه و یک ساحل طلایی را تجربه خواهید کرد. شما می توانید از رانندگی، دوچرخه سواری، قدم زدن، خوردن میان وعده های خوشمزه و استنشاق هوای تازه در جنگل لذت ببرید. علاوه بر این، اسب سواری، آفرود  تفریحات آبی مانند قایقرانی، شنا و غیره فعالیتهایی هستند که می توانید در ساحل گیسوم و در کنار دریا انجام دهید.

درباره جنگل گیسوم

درباره جنگل گیسوم در استان گیلان

جنگل  گیسوم با وسعتی حدود 80 هکتار در استان گیلان و در شمال ایران واقع شده است. درختان متراکم و سرسبز این منطقه شامل 76 گونه گیاهی است. درختان آلو، انجیر، زردآلو، سیب، انار، به و ازگیل نمونه هایی از درختان این جنگل می باشند. نام جنگل از روستایی به همین نام در این منطقه گرفته شده است. این جنگل در سال 2004 با سرمایه گذاری شهرداری استان گیلان به عنوان یک پارک جنگلی معرفی شد. امروزه جنگل گیسوم به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب و  یکی از مکانهای دیدنی در این استان شناخته شده است.  بنابراین، انتظار یک منطقه ی بکر را نداشته باشید. اگر شما به دنبال سکوت و آرامش بیشتر هستید، پیشنهاد می کنیم داخل جنگل بروید.

محل جنگل گیسوم

محل جنگل گیسوم در استان گیلان

جنگل گیسوم در فاصله 30 کیلومتری جاده آسالم به خلخال قرار دارد. برای رسیدن به این جنگل شگفت انگیز می توانید با خرید بلیط  چارتر هواپیما رشت، از رشت به آستارا حرکت کرده، پس از طی مسافتی حدود 14 کیلومتر، از رضوانشهر، علامت خروج گیسوم را مشاهده خواهید کرد.

ساحل گیسوم

ساحل زیبای گیسوم

در حالی که هنوز از زیبایی های جنگل متعجب و شگفت زده هستید، دریای آبی خزر و ساحل ماسه ای آن را جلوی خود می بینید. می توانید تفریحاتی مثل  اسب سواری، دوچرخه سواری، قایقرانی، پاراگلایدر و شنا را در اینجا انجام دهید. از آنجا که این منطقه، یک منطقه ی کاملا  توریستی است، نباید از قیمت های بالای این تفریحات شگفت زده شوید. در بازار کوچک موجود در ساحل می توانید صنایع دستی حصیری، مربای خانگی و رولهای میوه خشک خریداری کنید. همچنین می توانید ذرت، آش فالوده و لبو نیز از دستفروش ها تهیه کنید. هم چنین می توانید در رستوران های آنجا ماهی کباب شده فوق العاده تازه و خوشمزه، نیز امتحان کنید.

کارهایی که می توان در جنگل گیسوم انجام داد

کارها و تفریحاتی که می توان در جنگل گیسوم انجام داد

دوستداران رانندگی و طرفداران آفرود می توانند رضایت خالص را در اینجا و در جنگل گیسوم پیدا کنند. تونل درختان سبز برای هر بازدید کننده ای آرامش بسیار خوبی دارد. طبیعت افسانه ای آن ارزش عکس گرفتن دارد. بنابراین، فراموش نکنید که دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید. پیک نیک های خانوادگی در جنگل بسیار لذت بخش هستند. برای لذت بردن بیشتر از طبیعت و ایجاد خاطرات فراموش نشدنی تجهیزات لازم با خود داشته باشید. دویدن و دوچرخه سواری چه در جنگل و چه در ساحل، دو فعالیت دیگری است که مسافران در اینجا انجام می دهند. اگر دوچرخه ندارید، می توانید یکی در اینجا اجاره کنید. علاوه بر این، فعالیتهایی که در ساحل و دریای خزر می توانید انجام دهید شامل: شنا، جت اسکی، پاراگلایدر، قایقرانی، اسب سواری و بسیاری از فعالیتهای تفریحی دیگر می باشد. علاوه بر این، تماشای آسمان زیبا در شب بسیار خارق العاده است.

زمان مناسب برای  بازدید از جنگل گیسوم

زمان مناسب برای  بازدید از جنگل گیسوم چه فصلی است

از انجا که در تابستان هوا در این منطقه بسیار شرجی و گرم می شود، بهترین زمان برای سفر به جنگل گیسوم بهار و پاییز است. در زمستان جنگل پوشیده از برف می شود. برای دیدن جنگل برفی حتماً  تجهیزات ایمنی همراه با خود داشته باشید.

رستوران های نزدیک به جنگل گیسوم

معرفی رستوران های نزدیک به جنگل گیسوم

رستوران های زیادی در جنگل گیسوم وجود دارد که با منوهای متنوع و غذاهای خوشمزه ایرانی و شمالی از شما پذیرایی می کنند. هم چنین می توانید خودتان غذایتان را در طبیعت بپزید. اما اگر به دنبال رستوران در این نزدیکی هستید، رستوران شاطر عباس شمال و رستوران کوچک پور گزینه های خوبی هستند.

هتل های نزدیک به جنگل گیسوم

معرفی هتل های نزدیک به جنگل گیسوم

هتل اسپیناس آستارا یک هتل لوکس 5 ستاره در آستارا است. اگر می خواهید در هتلی لوکس در لاهیجان بمانید، هتل رسپینا، هتل ابریشمی و هتل دهدار اقامت داشته باشید. هتل بهشت تالاب، هتل سفید کنار و هتل دلفین هتل های  لوکس در انزلی هستند. اگر دوست دارید در هتلی ارزان قیمت در انزلی اقامت کنید، هتل 2 ستاره ایران، هتل آپارتمان 3 ستاره ناز خزر و هتل 2 ستاره امیران را پیشنهاد می دهیم. برای اقامتی مناسب در رشت، می توانید پس از رزرو بلیط هواپیما عسلویه به رشت و بلیط هواپیما رشت به عسلویه، هتل 2 ستاره غدیر، هتل آپارتمان 3 ستاره صبوری و هتل اردیبهشت را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *