جواهرده سرزمین مراتع و گلها

برخی جواهرده را زیباترین روستای ایران می نامند؛ و اشتباه نمی کنند. جواهرده حقیقتا قطعه ای از بهشت در رامسر، استان مازندران می باشد. این روستای سرسبز و زیبا یکی از محبوب ترین مناطق این استان است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این روستا بی نظیر با ما همراه شوید.

درباره جواهرده

درباره-جواهرده رامسر

جواهرده که به معنای دهکده جواهرات است؛ در سی کیلومتری رامسر، وسط رشته کوه البرز قرار دارد. با توجه به این ویژگی جغرافیایی و هوای خنک و دلپذیر آن، جای تعجب نیست که این روستا در تابستان یک مقصد گردشگری عالی باشد.

جواهرده حدود 2000 متر از سطح دریا فاصله دارد. این روستا به واقع بهشت روی زمین است؛ هنگام بازدید از این روستا از زیبایی های در طول مسیر نیز لذت ببرید. مناظر رویایی ابرها و کوههایی که از درختان پوشیده شده اند؛ درست مانند افسانه ها به نظر می رسد. باید یک جاده پر پیچ و خم را پشت سر بگذارید؛ تا به مقصد برسید.

ماجراجویی شما از رامسر آغاز خواهد شد؛ که همچنین یکی از مکانهای خارق العاده برای گردشگران است. در طی این جاده سی کیلومتری، چندین ایستگاه زیبا وجود دارد. این مکانها ممکن است؛ برای شما جالب باشند. اکیدا توصیه می کنیم وقت خود را صرف کرده و از آنها لذت ببرید.

در راه جواهرده

در-راه-جواهرده رامسر

همانطور که در بالا هم اشاره شد؛ در راه سیدن به این روستا زیبا می توانید از مناطق جذاب و دیدنی لذت ببرید. چندین آبشار با طراوت در چند نقطه از مسیر وجود دارد؛ مانند آبشار صفارود. لختی را در آنجا توقف کرده و نهارتان را در آلاچیق ها صرف کنید. همچنین می توانید به خرید صنایع دستی زیبا و استادانه بپردازید.

پارک جنگلی صفارود مکان دیگری است؛ که در فاصله 6 کیلومتری روستای جواهرده قابل بازدید است. اگر به راه خود ادامه دهید؛ دریاچه جذاب قو در نزدیکی این روستا را پیدا خواهید کرد. در اینجا می توانید از قایق های پدالی استفاده کرده و از غذاهای سنتی این منطقه شمالی لذت ببرید.

در جواهرده چه باید کرد

در-جواهرده رامسر-چه-باید-کرد

مکان های خارق العاده و زیبایی وجود دارد؛ که منتظر کشف شما هستند. چشمه سلیمانی، چشمه برشی و چشمه کوه کین از جمله چشمه هایی هستند؛ که آب جواهرده را تامین می کنند. می توانید از نشستن در کنار آب لذت ببرید؛ و به طنین آرامش بخش آن گوش فرا دهید. پیاده روی یک فعالیت بسیار محبوب در این روستا است. بنابراین حتما کفش های ورزشی خود را به همراه داشته باشید.

اولین منظره ای که به محض ورود به جاده روستا متوجه آن خواهید شد؛ جنگل های سرسبز و تپه های آن است. با رسیدن به جواهرده، این درختان به تدریج با چمنزارهای پر از گل جایگزین می شوند. اکنون بهترین زمان برای عکاسی و گرفتن چند عکس یادگاری است.

یکی دیگر از مکان های جالب برای بازدید، قبرستان قدیمی روستا است. باور کردنش سخت است؛ اما برخی از قبرهای موجود در این گورستان بیش 2000 سال قدمت دارند! جواهرده مانند بسیاری از مناطق دیگر در ایران، دارای جاذبه های تاریخی نیز می باشد. اگر به ساختمان های قدیمی و معماری باستانی علاقه مند هستید؛ بهتر است به مسجد آدینه نگاهی بیندازید. این مسجد قدیمی بیش از 700 سال قدمت دارد؛ و محل اصلی برگزاری جشن های مذهبی و مراسم های دیگر بوده است.

موقعیت مکانی جواهرده

موقعیت-مکانی-جواهرده رامسر

این روستا تنها 25 دقیقه با رامسر فاصله دارد؛ به غیر از مناظر خارق العاده در روستا، می توانید از زیبایی های مسیر نیز لذت ببرید. گردشگران فراوانی هر ساله با اطلاع از قیمت بلیط ارزان پرواز رامسر به این شهر زیبا سفر کرده؛ تا از مناظر بی نظیر و جذابیت های بی مثال آن دیدن نمایند.

رستوران های نزدیک به جواهرده

رستوران-های-نزدیک-به-جواهرده رامسر

شما می توانید از غذاهای محلی خوشمزه و سنتی در مسیر جواهرده لذت ببرید. همچنین در خود روستا رستوران یاران جواهرده، غذای محلی باران و رستوران گیشی سنگ پذیرای شما هستند.

هتل های نزدیک به جواهرده

هتل-های-نزدیک-به-جواهرده رامسر

برای اقامت در خود روستا هتل مهتاب و هتل جواهر گزینه های پیش روی شما هستند. همچنین هتل های داخل شهر از جمله هتل کوثر، هتل ملکشاه و هتل آزادی انتخاب های خوبی می باشند. برای مشاهده و رزرو هر یک از هتل های نامبرده به سایتهای آنلاینشان رجوع کرده؛ و رزروتان را قطعی کنید. همچنین اگر قصد سفر با پرواز را دارید؛ میتوانید برای تهیه بلیط هواپیما مشهد به رامسر همچنین برای برگشت بلیط هواپیما رامسر به مشهد خود از طریق سایت های فروش آنلاین بلیط و یا آژانس های هواپیمایی در نزدیکی محل زندگیتان اقدام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *