حمام تاریخی علی قلی آقا

حمام-علی-قلی-آقا اصفهان

حمام علی قلی آقا یک حمام سنتی و همچنین یک موزه مردم شناسی در شهر زیبای باستانی نصف جهان است . در این مکان می توانید مجسمه افرادی را ببینید که در حال حمام کردن و دیگر مراحل این مهم روزمره هستند ! در ادامه این بنای تاریخی را بهتر می شناسیم .

درباره حمام علی قلی آقا

درباره-حمام-علی-قلی-آقا اصفهان

علی قلی آقا نام شخصی است که وی از درباریان دو پادشاه سلسله صفوی یعنی پادشاه سلیمان و سلطان حسین بوده است . این حمام در سال 1713 میلادی ساخته شد و شاید تعجب کنید که چرا کسی باید برای ساختن چنین بنای متجملی فقط برای شستن بدن ، زحمت بکشد ؟

اول از همه اینکه این حمام برای یک شخص وابسته به حکومت طراحی شد که بدیهی است که باید به خوبی طراحی شود . ثانیا در گذشته حمام ها محلی برای جمع شدن افراد و دیدار یکدیگر و یا حتی برای مشورت گرفتن هم مورد استفاده قرار می گرفته است .

 حتی برخی از مراسم های قبل از عروسی مانند حنا بندان در حمام های سنتی شهر برگزار می شد . البته آنها این کار را با لباس های زیر انجام می دادند . همچنین این مکان ها در گذشته همانند سایتهای شبکه های اجتماعی امروزی برای اطلاع از آخرین اخبار و تبادل اطلاعات نیز مورد استفاده قرار می گرفت . پس چرا نباید بهترین طراحی را بکار می بردند ؟! گردشگران علاقه مند به بازدید از آثار باستانی می توانند با اطلاع از قیمت بلیط چارتر هواپیما اصفهان به نصف جهان بی نظیر سفر کنند .

معماری حمام علی قلی آقا

معمااری-حمام-علی-قلی-آقا اصفهان

این حمام جذاب از روش های معماری سنتی اصفهان پیروی می کند . از دو سالن اصلی حمام ، یکی بزرگ و دیگری کوچکتر و یک استخر کوچک در آنها ، تشکیل شده است . هر دو سالن دارای رختکن های جداگانه و گرم خانه ( محل اصلی حمام که می توان به شست و شو پرداخت ) است . به این معنی که زنان و مردان بدون تداخل می توانند از حمام به طور همزمان استفاده کنند . همچنین این مکان به گونه ای طراحی شده که وقتی پرتو های چراغ ها به داخل ساختمان می درخشد ؛ سرامیکها و کاشی ها نور را به زیبایی منعکس می کنند .

موقعیت مکانی حمام علی قلی آقا

این حمام تقریبا در مرکز شهر نصف جهان و در خیابان بید آباد و در محله ای به نام علیقلی قرار دارد . و به دیگر جاذبه های این شهر همچون میدان نقش جهان ، کاخ چهل ستون ، موزه تاریخ طبیعی ، کاخ هشت بهشت ، موزه هنر معاصر و مسجد جامع عتیق نزدیک است . اگر کمی  بیشتر به سمت جنوب پیش بروید به زاینده رود زیبا رسیده و می توانید از سی و سه پل و پل خواجو هم دیدن نمایید . شما نیز می توانید از طریق آژانس های هواپیمایی برای خرید بلیط هواپیما ایلام به اصفهان و برای برگشت بلیط هواپیما اصفهان به ایلام خود اقدام نمایید.

رستوران های نزدیک حمام علی قلی آقا

رستوران-های-نزدیک-حمام-علی-قلی-آقا اصفهان

پس از بازدید از حمام باستانی علی قلی آقا برای صرف یک وعده غذایی ، سرای بدیع ، پیتزا شام شو ، فست فود سبوس ، بریانی اعظم و پیتزا پیتزا از مکانهایی هستند که می توان در آنجا خود و همراهانتان را برای چشیدن طعم بی نظیر غذا دعوت کنید .

هتل های نزدیک حمام علی قلی آقا

هتل-های-نزدیک-حمام-علی-قلی-آقا اصفهان

از جمله هتل های نزدیک حمام علی قلی آقا می توان به هتل قصر ، هتل طوطیا ، هتل آزادی ، هتل صبا ، هتل آرام و هتل پرشیا اشاره کرد. با اقامت در هتل های مذکور ، اقامتی آرام را برای خود و همسفرانتان به ارمغان بیاورید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *