خانه امیر نظام مملو از متعلقات قاجاری

خانه امیر نظام که بعدها به موزه قاجار تبدیل شد؛ یکی از موزه های تبریز در استان آذربایجان شرقی است. عناصر سنتی و اصلی معماری قاجار در خانه امیر نظام به راحتی قابل مشاهده است. با بازدید از این موزه به یک سفر خارق العاده به دوران قاجار بروید.

موقعیت مکانی خانه امیر نظام

موقعیت-مکانی-خانه-امیر-نظام تبریز

خانه امیر نظام درخیابان ششگلان این شهر واقع است. همچنین این موزه به آرامگاه شعرا مشهور نیز نزدیک است. از دیگر جاذبه های نزدیک به این مکان می توان به موزه استاد شهریار، خانه حیدرزاده، موزه آذربایجان و ارگ را نام برد. این خانه همچنین جز آثار ثبت شده ملی می باشد.

تاریخچه خانه امیر نظام

تاریخچه-خانه-امیر-نظام تبریز

امیر نظام گروسی، در دوره قاجار شخصیت و نویسنده سیاسی بود. او این خانه را به منظور نگهداری از وسایل ناصر الدین شاه تاسیس کرد. پس از دوره قاجار این خانه توسط دولت پهلوی مورد استفاده قرار گرفت. ساختمان فعلی خانه در گذشته بدین شکل نبوده و بسیار از قسمتهای آن از بین رفته است. در سال 1370 این خانه به عنوان موزه قاجار مورد استفاده قرار گرفت. قسمتهای باقی مانده ساختمان نیز در سال 1385 بازسازی شد. گردشگران می توانند ارزانترین نرخ بلیط پرواز تبریز را از سایتهای معتبر فروش آنلاین بلیط هواپیما چک کنند؛ و در هر زمان خریدی آسان و آنلاین را تجربه کنند.

ساختار خانه امیر نظام

ساختار-خانه-امیر-نظام تبریزی

خانه امیر نظام در فضایی 3000 متر مربعی و در ساختمان دو طبقه با تقریبا 1500 متر مربع واقع شده است. ایوان زیبای آن با 16 ستون چشم نواز طراحی شده است. این عمارت دارای دو حیاط می باشد. یکی داخلی و دیگری خارجی که در فضای باز قرار دارد. حوضچه های دیدنی و باغچه های شکوفه، به خصوص در بهار و تابستان یک تصویر تحسین بر انگیز به خانه می بخشند.

خانه امیر نظام خود جلوه ای از هنر و معماری فارسی است. گچبری ها داخلی و آینه کاری های بینظیر همه بازدیدکنندگان را متعجب می کند. 7 سالن در طبقه اول قرار دارد؛ که اشیاء با ارزش مانند سکه، شیشه، ظروف فلزی، آلات موسیقی، خاتم ، پارچه و چینی را به نمایش می گذارد. اما این تنها چیزی هایی نیستند که در خانه امیر نظام قابل مشاهده اند. 6 سالن دیگر در زیر زمین خانه ساخته شده است. در این سالن ها انواع مختلفی از سنگ، سلاح ، سبک معماری، رجال و فرماندهان، قفل و فانوس که مربوط به دوره قاجار می باشد؛ جمع آوری شده اند.

رستوران های نزدیک خانه امیر نظام

رستوران-های-نزدیک-خانه-امیر-نظام تبریز

 رستوران ایپک یولو، رستوران دکتر نیک، رستوران سالار آرک، رستوران عمارت، رستوران اسپانیایی باداس، حاج علی کبابی و رستوران حاج مجید  از جمله رستوران های نزدیک به خانه امیر نظام می باشند. پس از بازدید از این خانه و موزه زیبا خود را به یک وعده غذا در یکی از رستوران های معرفی شده؛ دعوت کنید.

هتل های نزدیک خانه امیر نظام

هتل-های-نزدیک-خانه-امیر-نظام تبریز

از جمله هتل های لوکس و مجلل در نزدیکی این خانه می توان به هتل بین المللی، هتل بین المللی شهریار، هتل پتروشیمی و هتل گسترش اشاره کرد. هتل های مقرون به صرفه تر نیز مانند هتل سینا، هتل دریا و هتل پارک نیز گزینه های خوب و نزدیکی به این مکان تاریخی می باشند. با اطلاع از نرخ ارزن بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز و برای برگشت بلیط هواپیما تبریز به بندر عباس در بهترین زمان ممکن به این شهر زیبا و تاریخی سفر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *