خانه تاریخی طباطبایی

خانه-تاریخی-طباطبایی کاشان

خانه تاریخی طباطبایی یکی از محبوب ترین جاذبه های کاشان است. این خانه که در قرن نوزدهم ساخته شده؛ بازتابی برجسته از سبک زندگی خانواده های ثروتمند این شهر است. خانه طباطبایی تمام ویژگی های معماری فارسی را نشان می دهد. گردشگرانی که از این مکان تاریخی دیدن کرده اند؛ بازدید از آنرا امری ضروری تلقی می کنند.

تاریخچه خانه طباطبایی

تاریخچه-خانه-طباطبایی کاشان

خانه طباطبایی در سال 1835 برای خانواده مرفه طباطبایی ساخته شد. سرپرست خانواده سید جعفر طباطبایی، بازرگان فرش این خانه را به نام همسرش ساخت. معمار خانه استاد علی مریم معمار معروف ایرانی است؛ که سازنده خانه بروجردی و کاروانسرای امین و الدوله نیز می باشد.

معماری خانه طباطبایی

تاریخچه-خانه-طباطبایی کاشان

خانه طباطبایی دارای کلیه ویژگی های معماری کلاسیک، مسکونی و سنتی ایرانی است. این ساختمان از چهار حیاط تشکیل شده است؛ که به دو قسمت بیرونی و اندرونی تقسیم می شود. مساحت کل خانه 5000 متر مربع است؛ و شامل 40 اتاق می باشد.

این خانه دارای سه بادگیراست،؛ که برای تهویه هوا در گذشته استفاده می شد. به لطف این ساختار متفاوت هوای خانه در تابستان سرد می ماند. همچنین دو قنات آب نیز وجود دارد؛ که آب را به حوضچه ها و فواره ها در وسط حیاط می آورد.

نمای بیرون خانه با تزئینات گچبری و درب و پنجره های چوبی حک شده حیرت انگیزی تزئین شده است. فضای داخلی خانه شامل پنجره ها و نقاشی های معرق چند رنگ است. یک پرنده افسانه ای هما هم  وجود دارد؛ که الهام بخش طرح های معماری بوده است؛ و متعلق به همسر بازرگان که نامش هما بود؛ است.

موقعیت مکانی خانه طباطبایی

موقعیت-مکانی-خانه-طباطبایی کاشان

خانه طباطبایی در مرکز کاشان و در بافت قدیمی شهر قرار دارد. از دیگر جاذبه های نزدیک به این خانه می توان به خانه بروجردی، خانه عباسی، خانه عامری، موزه اسباب بازی، حمام سلطان امیر احمد اشاره نمود. مسافران فراوانی هر ساله با اطلاع از قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری کاشان به این شهر تاریخی آمده و از جاذبه های آن دیدن می کنند.

هتل های نزدیک خانه طباطبایی

هتل-های-نزدیک-خانه-طباطبایی کاشان

گزینه های مختلفی برای اقامت در این شهر پیش روی شماست. اقامتگاه بوم گردی ثنا، اقامتگاه بوم گردی خانه صفا، هتل چهار ستاره منوچهری، هتل مهینستان راهب و هتل 5 ستاره سرای عامری ها از جمله این گزینه ها هستند. امروزه با ورود به سایتهای رزرو هتل و فروش بلیط پرواز می توانید نسبت به رزرو هتل و تهیه بلیط هواپیما مشهد به کاشان و برای برگشت بلیط هواپیما کاشان به مشهد خود اقدام نمایید.

رستوران های نزدیک خانه طباطبایی

رستوران-های-نزدیک-خانه-طباطبایی کاشان

بهترین کافه ها و رستوران ها در مرکز شهر و در بخش قدیمی شهر قرار دارند. رستوران تالار آینه، کافه و رستوران عباسی از جمله این گزینه می باشند؛ شما پس از بازدید از خانه طباطبایی می توانید به یکی از مکان ها رفته و از خوردن یک وعده غذای لذیذ یا یک فنجان قهوه لذت ببرید.

زمان بازدید از خانه طباطبایی

زمان-بازدید-از-خانه-طباطبایی کاشان

خانه طباطبایی همه روزه از ساعت 8:30 تا 18:30 برای بازدیدکنندگان باز است. زمان خود را طور تنظیم کنید تا وقت کافی برای بازدید از کل 40 اتاق را داشته باشید! هوای داخل اتاق ها خنک و تازه است؛ حتی در تاستان ها نیز احساس گرما نمیکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *