خانه حیدرزاده یک خانه سنتی زیبا

خانه-حیدرزاده تبریز

اگر مشتاق بازدید از خانه های قدیمی ایرانی و معماری بی نظیر آنها هستید؛ حتما در طول اقامت خود در آذربایجان شرقی، از خانه حیدرزاده در تبریز دیدن نمایید. در ادامه به معرفی بیشتر این خانه سنتی و زیبا می پردازیم.

موقعیت مکانی خانه حیدرزاده

موقعیت-مکانی-خانه-حیدرزاده تبریز

خانه حیدر زاده در منطقه مقصودیه و در کوچه ای در پشت عمارت شهرداری تبریز واقع شده است. از جاذبه های نزدیک به این خانه می توان به برج ساعت، ارگ ، موزه جمهوری آذربایجان، موزه استاد شهریار و موزه تاریخ طبیعی اشاره کرد. شما می توانید با در نظر گرفتن زمانی مناسب به بازدید از تمامی این آثار تاریخی بپردازید.

تاریخچه خانه حیدرزاده

تاریخچه-خانه-حیدرزاده تبریز

هیچ سند معتبری درباره ساخت خانه حیدرزاده وجود ندارد. با این حال، با توجه به تحقیقات گسترده در خود این منطقه، برخی از مورخان معتقدند که قدمت این خانه به 130 سال پیش باز می گردد. حاج حبیب لک معمار و طراح این خانه زیبا بوده است. خانه حیدر زاده در سال 1378 در فهرست میراث ملی ایران قرار گرفت.

در هنگام بازدید از این بنا به جزئیات و البته به سنتهای معماری فارسی آن دقت کنید. در سال 1380، چندین نوسازی در خانه حیدرزاده اعمال شد. امروزه عملکرد این خانه تغییر کرده و به عنوان دفتردبیرخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار خانه حیدرزاده

ساختار-خانه-حیدرزاده تبریز

خانه حیدرزاده با 900 متر مربع مساحت ، دارای دو طبقه است؛ همچنین این خانه دارای دو حیاط داخلی و خارجی نیز می باشد؛ در زیر زمین خانه یک حوضچه دیدنی به چشم می خورد؛ که آجرها و سقف های طاقی شکل رنگارنگ جلوه های زیبایی شناسی حوضچه را چندین برابر کرده است. قابهای چوبی پنجره ها شما را به گذشته های بسیار دور می برد. علاقه مندان می توانند با اطلاع از قیمت بلیط لحظه آخری هواپیما تبریز، در بهترین زمان به همراه خانواده و یا دوستان به این شهر دیدنی آمده و لحظاتی شیرین را برای خود و همراهانشان رقم بزنند.

رستوران های نزدیک خانه حیدرزاده

رستوران-های-نزدیک-خانه-حیدرزاده تبریز

رستوران سالار ارک، رستوران عمارت، رستوران پیتزا آرمان، رستوران حاج مجید، پیتزا 2000، رستوران تندیر و رستوران هفت سنگ از جمله رستوران های نزدیک به خانه حیدرزاده می باشند. شما می توانید خود را در یکی از این رستوران ها به صرف یک وعده غذای لذیذ ایرانی دعوت کنید.

هتل های نزدیک خانه حیدرزاده

هتل-های-نزدیک-خانه-حیدرزاده تبریز

اگر می خواهید اقامتی در نزدیکی خانه حیدر زاده داشته باشید؛ می توانید به هتل بین المللی، هتل گسترش، هتل دریا، هتل پتروشیمی، هتل بین الملی پارس ال گلی، که از جمله هتل های شیک و با امکانات هستند بروید؛ و یا در هتل های مناسب تری از جمله هتل پارک، هتل مروارید و هتل سینا اقامت کنید.

علاوه بر گزینه اقامت که همیشه قبل از شروع مسافرت برای مسافران مهم است؛ در صورت سفر با هواپیما خرید بلیط پرواز نیز از جمله گزینه های مهم پیش رو به شما می رود. مسافران می توانند با اطلاع از ارزانترین نرخ بلیط هواپیما اهواز به تبریز و برای برگشت بلیط هواپیما تبریز به اهواز رزرو بلیط خود را از سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما آنی تیکت 24 به آسانی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *