خانه پروین اعتصامی

پروین اعتصامی به عنوان بانوی شاعر ادبیات فارسی شناخته می شود. اکنون از خانه کودکی او به عنوان خانه پروین اعتصامی یاد می شود. با دیدن این خانه متوجه خواهید شد که چرا پروین اعتصامی شاعر شد. جو دوست داشتنی خانه، اجازه انتخاب های دیگر را به شما نمیدهد. بیایید نگاهی دقیق تر به این خانه_موزه رویایی بیاندازیم.

درباره پروین اعتصامی

دررباره-پروین-اعتصامی تبریز

پروین اعتصامی با نام اصلی رخشنده اعتصامی مشهورترین شاعر زن ایران می باشد. او بیشتر به دلیل سبک و سیاق خود به اشعار مناظره ای پرداخته است. درخشش پروین در شعر تعجب آور نیست؛ زیرا او از همان کودکی که در خانه بود؛ نشانه های هوشمندی از خود بروز می داد.

 وی در زمان کودکی می توانست به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی صحبت کند. پدرش یوسف اعتصامی بزرگترین مشوق او بود. علاوه بر پدرش، پروین اعتصامی افتخار شاگردی برخی از بزرگترین استادان ادبیات ایران مانند علی اکبر دهخدا و ملک الشعرا بهار را هم داشته است. پروین اعتصامی در سن 28 سالگی با پسر عموی خود فضل الله اعتصامی ازدواج کرد؛ اما به دلیل اختلافات فکری چندی بعد از وی جدا شد. این شاعر محبوب کشورمان در سن 35 سالگی بر اثر بیماری درگذشت.

درباره خانه پروین اعتصامی

درباره-خانه-پروین-اعتصامی تبریز

این خانه پر جنب و جوش که به عنوان میراث ملی ایران به ثبت رسیده است؛ دارای مساحتی بیش از 13000 متر مربع است. خانه پروین اعتصامی مرکز دائمی گالری های هنری و نمایشگاه در استان آذربایجان شرقی می باشد.

این خانه در دوره پهلوی ساخته شد؛ پروین تا هفت سالگی در این خانه زندگی می کرد. در حیاط دوست داشتنی آن مجسمه پروین اعتصامی را درکنار راه پله خانه مشاهده می کنید. پس از بالا رفتن از پله ها با یک اجاق سنتی و یک آب انبار مواجه می شوید؛ و وارد یک ساختمان دو طبقه خواهید شد. همچنین می توانید یک استخر کوچک در زمین خانه پیدا کنید.

موقعیت مکانی خانه پروین اعتصامی

موقعیت-مکانی-خانه-پروین-اعتصامی تبریز

خانه این شاعر بزرگ واقع در خیابان عباسی، جنب مسجد میرآقا، کوچه ساوجبلاغی (پروین فعلی)، پلاک 6 می باشد. همچنین در نزدیکی آن موزه استاد شهریار، موزه سفالگری، خانه امیر نظام (موزه قاجار) و موزه تاریخ طبیعی تبریز می باشد. گردشگران می توانند پس از بازدید از این خانه به بازدید ازدیگر مکان های نامبرده نیز بروند. علاقه مندان هم با اطلاع از ارزانترین قیمت بلیط پرواز تبریز در زمانی معین سفری ماندگار به این شهر را برای خود به ارمغان بیاورند.

رستوران های نزدیک خانه پروین اعتصامی

رستوران-های-نزدیک-خانه-پروین-اعتصامی تبریز

اگر به دنبال رستوران با کیفیت در نزدیکی خانه پروین اعتصامی هستید؛ پیشهاد ما به شما کبابی اصلانی، ساندویچی مهرداد، رستوران سنتی خاقان و رستوران ایپک یولو می باشد. با خیال آسوده به یکی از این رستوران ها رفته و به صرف غذای مورد علاقه خود بپردازید.

هتل های نزدیک خانه پروین اعتصامی

هتل-های-نزدیک-خانه-پروین-اعتصامی تبریز

اگر قصد اقامت در نزیکی خانه پروین اعتصامی را دارید؛ گزینه هایی برای بررسی وجود دارد. هتل هایی از جمله هتل بهبود، هتل سینا و هتل سهند پیشنهادهای خوب و مقرون به صرفه ای می باشند. شما می توانید به آژانس های مسافرتی در سطح شهر خود رفته و هم برای اقامت و هم برای تهیه بلیط هواپیما رشت به تبریز و برای برگشت بلیط هواپیما تبریز به رشت خود و اعضای خانواده تان اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *