خلیج همیشه فارس

معرفی خلیج همیشه فارس

درخشش  آبی مایل به سبز خلیج فارس با شکوه و دیدنی یکی از جاذبه های مهیج گردشگری جنوب است که باید در لیست مقاصد دیدنی خود قرار دهید. تصور کنید که بر روی ماسه های طلایی نرم ساحل قدم می زنید یا در بخش امن خلیج شنا می کنید. بله، خلیج فارس را شایان ستایش و آرامش روح می دانند.

درباره خلیج فارس

درباره خلیج فارس و اهمیت آن برای ایران

خلیج فارس از دو جنبه برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. اولا، بستر آن منبع خوبی برای نفت ایران است. ثانیا، با توجه به صنعت گردشگری، این خلیج برای گردشگران ایرانی و غیر ایرانی پیشنهادات زیادی دارد.

بهترین زمان برای بازدید از خلیج فارس از اواسط آذر تا اواخر اردیبشهت است که رطوبت آن باعث اذیت چندانی نمی شود. خط ساحلی خلیج فارس زیبایی ها و شگفتی های زیادی دارد. به عنوان مثال جزیره هرمز دارای سواحل سرخ خیره کننده است.

علاوه بر این، جنگل مانگرو (حرا) قشم، جنگلی مرموز در خلیج است که گیاهان سبز به دلیل جزر و مد های به وجود آمده، ناپدید و دوباره ظاهر می شوند. علاوه بر این، تخته سنگ های نقره ای براق در برخی از قسمت های ساحل خلیج فارس وجود دارد که در شب منظره ای جادویی به ساحل های منطقه می بخشند. جدای از این، گونه های دریایی و مرجان های موجود در خلیج به طرز حیرت انگیزی متنوع و جالب هستند. مهمتر از همه، دلفین های بازیگوش، که منبع سرگرمی خوبی هستند. ورزش های آبی و فعالیت های مختلف در جزایر شهرها و بنادر مختلف نیز موجود است.

تاریخچه خلیج فارس

معرفی تاریخچه خلیج فارس

در سال 1622 میلادی، سربازان صفوی و ارتش انگلیس متحد شدند تا پرتغالی ها، یکی از قدرتهای عالی آن زمان را شکست دهند. پرتغالی ها تا آن زمان بیش از یک قرن به خلیج فارس حمله کرده بودند و آن را اشغال کرده بودند. بر این اساس، دهم اردیبهشت یا 30 آوریل از آن زمان به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و هر ساله جشن گرفته می شود.

در حالی که شواهد محکمی مبنی بر اینکه این خلیج در اصل متعلق به ایران است، وجود دارد؛ اما به نظر می رسد کشورهای حاشیه خلیج فارس اخیراً به دلیل منافع خودشان این خلیج را به نام های دیگر مثل خلیخ عربی نام می برند. اگر تحقیقاتی به واسطه کتیبه های باستانی و آثار مکتوب اولیه انجام شود، می توان به روشنی اثبات کرد که ایران یا پارس مالک واقعی خلیج فارس است.

رستوران های نزدیک به خایج فارس

معرفی رستوران های نزدیک به خایج فارس

مهم نیست که کدام شهر را برای اقامت خود در نزدیکی خلیج فارس انتخاب کنید، می توانید انواع غذاهای بین المللی و محلی را در رستوران های آنها میل کنید. اگر با خرید بلیط هواپیما کیش به این جزیره ی فوق العاده سفر می کنید می توانید رستوران میرمهنا، توتی فروتی، رستوران ساحلی موج دریا و یا رستوران کوه نور را انتخاب کنید.

هتل های نزدیک به خلیج فارس

معرفی هتل های نزدیک به خلیج فارس
با توجه به شهری که در کنار خلیج فارس انتخاب می کنید، تعدادی هتل برای اقامت شما پیشنهاد می دهیم. اگر با خرید بلیط هواپیما ساری به کیش و بلیط هواپیما کیش به ساری به این جزیره زیبا سفر کرده اید، هتل های مجلل در کیش هتل بزرگ داریوش، هتل سورینت مریم، هتل بین المللی شایان، هتل مارینا پارک و هتل دریایی ترنج است. اگر هم دوست دارید اقامت مناسبتری در کیش داشته باشید، می توانی هتل آرامش، هتل رویان قائم، هتل لوتوس، هتل گاردنیا، هتل تعطیلات، هتل سان رایز، هتل تماشا و هتل خاتم را رزرو کنید.

در مورد سفر به جزیره قشم نیز، هتل های زیادی هستند که می توانید رزرو کنید. برای اقامتی لوکس در قشم، هتل ایرمان بوتیک، هتل فولتون بوتیک و هتل ارم را پیشنهاد می کنیم. اگر دوست دارید یک اقامت ارزان در قشم داشته باشید، می توانید به اقامتگاه بوم گردی اسد، اقامتگاه بومگردی پرویز، متل لارد، مجتمع اقامتی ایران زمین را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *