خیابان ولیعصر طولانی ترین خیابان خاورمیانه

خیابان ولیعصر طولانی ترین خیابان خاورمیانه در تهران

طولانی ترین خیابان تهران معروف به خیابان ولیعصر جنوبی ترین قسمت شهر را به شمال آن وصل می کند. بسیاری از خانه های تاریخی، مکان های اصلی و مراکز تجاری در این خیابان 18 کیلومتری قرار دارند. از جمله مکان های بسیار پر رفت آمد در این خیابان می توان به پارک ملت، ایستگاه راه آهن تهران و تئاتر شهر اشاره کرد.

موقعیت مکانی خیابان ولیعصر

موقعیت مکامی خیابان ولیعصر در تهران
خیابان ولیعصر طولانی ترین خیابان تهران است. این منطقه جنوبی ترین قسمت تهران را به دورترین انتهای شمالی شهر متصل می کند. علاوه بر این، قدیمی ترین خیابان پایتخت است. طول آن حدود 18 کیلومتر است. از میدان راه آهن شروع می شود و در میدان تجریش به پایان می رسد. خیابان ولیعصر یکی از مراکز دیدنی و تجاری اصلی تهران به حساب می آید.

این خیابان همچنین به دلیل واقع شدن جاذبه  های تاریخی متعدد، مشهور است. خانه های تاریخی زیادی در آنجا وجود دارد که قدمت آنها به دوره های مختلفی باز می گردد. برخی از خانه ها در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده و تحت عنوان موزه ها فعالیت می کنند.

هدف از ایجاد خیابان ولیعصر

هدف از ایجاد خیابان ولیعصر در نهران
این خیابان بنا به دستور رضا شاه پهلوی تأسیس شد. قصد آنها اتصال کاخ تابستانه در شمال شهر به کاخ مرمر در جنوب  و خانه های پهلوی به ایستگاه راه آهن بوده است. نام قدیم این خیابان پهلوی بوده است. در هر دو طرف خیابان تعداد زیادی درخت چنار وجود دارد. آنقدر چشم نواز است که بسیاری از مردم، تهران را با آن درخت های زیبا به یاد می آورند. سیکامور به عنوان یک درخت مهم در فرهنگ ایران به حساب می آید.

امکانات خیابان ولیعصر

امکانات خیابان ولیعصر در تهران
فعالیتهای مختلفی در خیابان ولیعصر وجود دارد که می توانید انجام دهید. تعداد زیادی فروشگاه و رستوران و همچنین پارک (مانند پارک ساعی یا پارک ملت) و اماکن فرهنگی مختلفی در این خیابان قرار دارند. قابل توجه است که بسیاری از نمایندگی های معروف از جمله بنتون، ریبوک، آدیداس و غیره در این خیابان نمایندگی فروش دارند.

جاذبه هایی در خیابان ولیعصر

جاذبه ها در خیابان ولیعصر تهران
پارک ملت

این پارک یکی از بزرگترین مراکز تفریحی در تهران است. این بوستان تا بزرگراه چمران (پارک وی) امتداد دارد. این پارک محلی دنج برای پیاده روی و گشت کذار است. همچنین یک آبنمای موزیکال در این پارک وجود دارد که می توانید شب ها از آن لذت ببرید. همچنین این پارک دارای یک باغ وحش زیبا نیز می باشد.

ایستگاه راه آهن تهران

طراحی ایستگاه از معماری باستان فارسی الهام گرفته شده است. این ایستگاه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تئاتر شهر

در تقاطع انقلاب و خیابان ولیعصر تئاتر زیبای شهر قرار دارد. این بزرگترین مجموعه تئاتر با پنج سالن است. این یکی از اولین ساختمان های پست مدرن در تهران است.

خانه استاد عادل

استاد عادل اولین جراح ایرانی بود. این عمارت توسط یک مهندس روسی به نام مارکوف ساخته شده است. درختان کاج بلند خانه را احاطه کرده اند. این خانه 2700 متر مربع مساحت دارد. معماری این خانه به طرز شگفت انگیز و زیبایی ترکیبی از معماری روسی و فارسی می باشد. نمای این ینا با حکاکی های شگفت انگیز تزئین شده است.

تجریش

همانطور که گفته شد، تجریش در انتهای شمالی خیابان ولیعصر قرار دارد. بازار سنتی تجریش علاوه بر یکی از جاذبه های گردشگری تهران محلی مناسب برای خرید و تهیه سوغات می باشد. سایر جاذبه های گردشگری خیابان ولیعصر که می توانید پس از خرید پرواز چارتری تهران در خیابان ولیعصر بازدید کنید؛ باغ فردوس، موزه سینما، امامزاده صالح و موزه زمان است.

رستوران های نزدیک خیابان ولیعصر

رستوران های نزدیک خیابان ولیعصر تهران
رستوران های متنوع بسیاری در خیابان ولیعصر  وجود دارند که می توانید انواع مختلف غذاها، فست فودها، نوشیدنی ها و کیک ها را تهیه کنید. از این رو گزینه های زیادی برای انتخاب پیش رو دارید. از جنوب به شمال تهران انواع مختلف رستوران وجود دارد که می توانید برای ضرف غذا انتخاب کنید. ما برخی از معروف ترین و خوشمزه ترین رستورانها را به شما پیشنهاد می کنیم؛تا بتوانید به راحتی پس از تهیه بلیط هواپیما تبریز به تهران و بلیط هواپیما تهران به تبریز رستوران مورد نظر خود را بیابید.

کافه هایی مانند کافه وی، گیو، گریل گاردن، لمیز، سبوس برخی از کافه های اطراف خیابان ولیعصر هستند. همچنین می توانید وعده غذاهای اصلی را در رستوران های تهدیگ، شاطر عباس، شاندیز جردن، گیلانه و دژاوو میل کنید.

هتل های نزدیک خیابان ولیعصر

هتل های نزدیک خیابان ولیعصر تهران

هتل رامتین و هتل سیمرغ دو هتل 4 ستاره در نزدیکی پارک ساعی هستند. هتل بزرگ تهران یکی دیگر از هتل های 4 ستاره در محل تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان شهید مطهری است. هتل کارون نیز در نزدیکی میدان فاطمی قرار دارد. اگر به دنبال هتل در نزدیکی میدان ولیعصر هستید، هتل پارسین کوثر می تواند یکی از گزینه های مناسب برای شما باشد. هتل پارسیان انقلاب نیز در نزدیکی خیابان طالقانی است. در جنوب خیابان ولیعصر نیز می توانید به هتل گلستان بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *