درکه مکانی بی نظیر برای استراحت

درکه مکانی بی نظیر برای استراحت در تهران

درکه یکی از اصلی ترین جاذبه های تهران است. موقعیت مکانی زیبا و دسترسی آسان، آن را به مکانی مناسب برای گشت و گذار و پیاده روی تبدیل کرده است. گردشگران زیادی همه ساله با تهیه ارزانترین بلیط پرواز تهران به قصد دیدن این منطقه به این شهر سفر می کنند. کوچه های جذاب، آب و هوای دلپذیر، آب انار تازه، لواشک و انواع مختلف ترشی های خوشمزه در درکه منتظر شما است. همچنین می توانید به قله توچال بروید. علاوه بر این، از قله پلنگ چال می توانید به ایستگاه های امامزاده داود، قله شهنشین و ایستگاه 5 توچال بروید. شما می توانید از تله کابین برای بازگشت استفاده کنید.

درکه کجاست؟

درکه در کجای تهران واقع شده است

درکه یکی از قدیمی ترین مناطق ییلاقی شمیرانات است. درکه در قسمت غربی کوهپایه های شمالی تهران است؛ و در ابتدای مسیر مردمی پیاده روی در تهران واقع شده است.

چه چیزی درکه را بسیار شگفت انگیز می کند؟

چه چیزی درکه تهران را شگفت انگیز می کند
موقعیت مکانی زیبا و دسترسی آسان آن را به یک انتخاب عالی برای پیاده روی های سبک و گشت و گذار در روز تبدیل کرده است. این شهر به مسیری پیاده رویش معروف است، علاوه بر این مکان خوبی برای دوستداران غذا وهوای پاک در تهران است. مسیر پیاده روی از میان بافت قدیمی روستا می باشد. سپری کردن یک روز در درکه برای دوری از فشار و شلوغی پایتخت واقعاً وسوسه‌انگیز است.

اگر برای صرف غذا به درکه می روید، غذاهای خوشمزه ای در انتظار شما هستند. کوچه های زیبا، آب و هوای دلپذیر، آب انار تازه، انواع مختلف لواشک های خوشمزه (رول های میوه ای ترش و شیرین) و رستوران های سنتی یا چایخانه ها چیزهایی هستند که در درکه جلب توجه می کند.

ساختار خانه ها در درکه چگونه است؟

ساختار خانه ها در درکه تهران
مردم محلی درکه خانه های خود را در امتداد رودخانه ساخته اند. در ادامه، دره اوین وجود دارد. در کنار رودخانه درکه، یک فضای پلکانی و استخر طبیعی ساخته شده است. خانه ها و رستوران ها و چایخانه های سنتی و مدرن به مرور زمان در کنار رودخانه ساخته شده اند. امروزه این رودخانه در بین گردشگران و افراد محلی به “هفت حوض” معروف است.

گشت و گذار در درکه

گشت و گذار در درکه تهران

درکه علاوه بر آب و هوای دلپذیر و رستوران های متنوع دارای مکان های متنوعی برای گشت و گذار و تفریح است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در ادامه لیستی از مکان های دیدنی این منطقه برایتان اورده شده است.

امامزاده سید محمد والی

این مقبره سید محمد والی است. او یکی از نوادگان امام سجاد (امام چهارم شیعیان) می باشد؛ که در دوران ولیعهدی امام رضا (امام هشتم شیعیان) به ایران امده است.

هوای دلپذیر

می توانید از هوای تازه لذت ببرید. می توانید در مکانی آرام و به دور از فشار و شلوغی شهر، اوقات خوبی را سپری کنید. صدای دلپذیر جریان رودخانه در کنار حضور مردم در رستوران ها و چایخانه های سنتی ، آن را به مکانی خاطره انگیز برای بسیاری از افراد تبدیل کرده است. این مکان پر از خانه های سنتی با رواق شیروانی است که در آن هنوز مردم برای انتقال کالاهای خود از الاغ و قاطر استفاده می کنند. همچنین صنایع دستی سنتی متنوعی موجود است، که می توانید خریداری نمایید.

غذاهای خوشمزه

یکی از اصلی ترین جاذبه های درکه غذاهایی است که مردم محلی تهیه می کنند. احساس دلپذیر صرف غذای تازه و خوشمزه با دوستان یا خانواده می تواند یک تجربه عالی باشد. ظهر، بوی وسوسه انگیز کباب چیزی است که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید. شما می توانید در آنجا ازتنوع غذاها؛ غذاهای خیابانی (جگر ، کباب ، ساندویچ)، میوه ها و سبزیجات محلی (گیلاس ، شاتوت و ریواس) و لواشک های ترش و شیرین لذت ببرید.

مسیر صعود درکه به چه صورت است؟

مسیر اصلی از ایستگاه درکه به پلنگچال یا ایستگاه 5 توچال شروع می شود. این مسیر 6 کیلومتری از دره زیبای درکه شروع می شود و از کنار رودخانه می گذرد. بخاطر داشته باشید که در زمستان بهتر است به محلی بنام ازگالچال بروید زیرا خطر بهمن وجود دارد. علاوه بر این، مسیری در قسمت شرقی پلنگ چال وجود دارد که به ایستگاه 5 توچال منتهی می شود. فراموش نکنید که این مسیر در زمستان نیز خطرناک است. برای امنیت بیشتر، برخی از قسمت های مسیر توسط یک حصار جدا می شوند. در سرتاسر مسیر کوهنوردی، می توانید صدای ملایم رودخانه را بشنوید. میدان درکه نقطه شروع مسیر نوردی است.

جنگل کارا

در وسط راه می توانید مسیر خود را به جنگل کارا (قسمت غربی منتهی به رودخانه) تغییر دهید و از زیبایی های طبیعی این جنگل لذت ببرید. این جنگل تقریباً نیم ساعت از مسیر پیاده روی اصلی فاصله دارد. این جنگل در پاییز بسیار دیدنی است و برگهای زرد و طلایی آن را به یکی مناظر طبیعی بی نظیر تبدیل می کنند. این جنگل همیشه مکان مناسبی برای کمپینگ است.

قله چین کلاغ

اگر جنگل کارا را دوست داشتید و به دنبال ماجراجویی های بیشتری هستید، جنگل چین کلاغ منتظر را به شما پیشنهاد می دهیم. الیته توجه داشته باشید که مسیر رسیدن به این قله کمی خطرناک است و بهتر است راهنما با خود همراه داشته باشید.

انتهای مسیر – پناهگاه پلنگچال

بعد از عبور از چهل چشمه می توانید پناهگاه پلنگچال را ببینید. ارتفاع این پناهگاه از سطح دریا 2250 متر است و به یک خوابگاه با ظرفیت 70 نفر مجهز شده است. دلیل نامگذاری این مکان به پلنگ چال این است که؛ پناهگاه مانند حفره ای بوده که پلنگ ها در آن زندگی می کردند. پناهگاه پلنگچال یک ساختمان 2 طبقه است که در آن یک طبقه مجهز به یک سالن غذاخوری است. طبقه دوم یک خوابگاه برای اقامت شبانه است.

رستوران های درکه

رستوران های درکه در تهران
رستوران های سنتی بسیاری در درکه وجود دارد که می توانید کباب یا جوجه یا غذاهای محلی دیگر را تهیه کنید. از رستوران های معروف درکه می توان به کافه ایوان، رستوران البرز درکه ، رستوران SPU و رستوران اوجاق باشی اشاره کرد. همچنین می توانید از کافه های خیابان درکه لذت ببرید و یک فنجان قهوه یا میان وعده میل کنید، ما به شما کافه قنادی پای ثابت در ابتدای خیابان درکه توصیه می کنیم.

هتل های نزدیک به درکه

هتل های نزدیک به درکه تهران
پس از خرید بلیط هواپیما خرم آباد به تهران و بلیط هواپیما تهران به خرم آباد برای اقامت در نزدیکی این منطقه دو هتل آپارتمان در این نزدیکی هست؛ هتل آپارتمان آسا یا هتل آپارتمان جم می توانید از قبل سوئیت را رزرو کنید تا در نزدیکی درکه باشد. همچنین با اقامت در هتل سپهر، هتل بین المللی پارسیان ، هتل استقلال و هتل الماس نیز می توانید دسترسی آسان به درکه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *