دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه مصنوعی

دریاچه چیتگر تهران بزرگترین دریاچه مصنوعی تهران

دریاچه چیتگر یا دریاچه خلیج فارس یک دریاچه مصنوعی در قسمت غربی تهران است. این دریاچه ساحلی آرام فعالیت های سرگرم کننده زیادی و رستوران های متنوع و مراکز خرید بسیاری را در اختیار بازدید کنندگان خود قرار می دهد. به همین دلیل تونسته است در مدت بسیار کوتاهی به یکی از تفرجگاه های محبوب تهران تبدیل شود. پس از خرید بلیط ارزان پرواز تهران حتما ازین دریاچه ی زیبا که عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور را به خود اختصاص داده است؛دیدن کنید. آب و هوای دلپذیر و تازه آن روح و روان را زنده می کند. ساخت این دریاچه مدت زمان طولانی و تلاش زیادی را به خود اختصاص داده است.

همانطور که در بالا ذکر شد دریاچه مصنوعی چیتگر یا دریاچه خلیج فارس در غرب تهران واقع شده است. قسمت غربی و جنوبی دریاچه، پارک چیتگر است که یک پارک جنگلی باشکوه است. از دیگر جاذبه های گردشگری نزدیک به این مکان می توان برج آزادی، برج میلاد، پارک لاله، موزه ی هنرهای معاصر تهران، موزه فرش ایران، موزه مقدم، موزه شیشه و سرامیک ایران را نام برد.

تاریخچه دریاچه چیتگر

تاریخچه دریاچه چیتگر تهران

طرح احداث دریاچه مصنوعی در بخش غربی تهران به سال 1968 میلادی برمی گردد که اولین طرح جامع در تهران تصویب شد. با این حال، روند ساخت و ساز به تعویق افتاد زیرا محدودیت های فنی و مهندسی زیادی وجود داشت.  بررسی های کلی مجدد این طرح در مدت 8 سال (2003 تا 2010) سرانجام منجر به ساخت آن شد. از آنجا که یک پروسه ساخت و ساز این دریاچه بسیار پیچیده بود، نیاز به همکاری دیگر شرکتهای حرفه ای وجود داشت. در نتیجه، آنچه امروزه به عنوان دریاچه چیتگر شناخته می شود حاصل تلاش های زیادی است.

ساختار و تفریحات دریاچه چیتگر

ساختار و تفریحات دریاچه چیتگر تهران

دریاچه ی چیتگر دارای دو ورودی اصلی، یکی از سمت شرق و مرکز خرید بام لند و دیگر در سمت غرب دریاچه می باشد. که بلیت اکثر بازی های دریاچه در گیشه ای در قسمت غربی دریاچه برای فروش ارائه می شود. ساعات کار بازی های دریاچه شنبه ای چهارشنبه همه روزه از ساعت 14 الی 22 و پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت 13 الی 24 می باشد.

محیط زیبای این دریاچه بازدیدهای توریستی منطقه را افزایش داده است. عناصر بصری دریاچه، منظره ای باشکوه از آن به ارمغان آورده است. همچنین برخی از امکانات تفریحی شامل جزایر تفریحی، جزایر حیات وحش، جزایر آموزشی، اسکله قایقرانی، پارک آبی، آکوآ کلوب، اسکله تفریحی، امکانات رفاهی، پارک تفریحی و خدمات اسکان وجود دارد. ساحل صخره ای جدید این مجموعه باعث شده است که بازدید کنندگان خود بتوانند کفش و جوراب خود را در بیاورند و از پیاده روی درآنجا لذت ببرند. دریاچه چیتگر  130 هکتار عرض و حدود 10 متر عمق دارد.

تنها منبع آب آن رودخانه كان دریاچه است و هیچ منبع دیگری وجود ندارد. در کنار این دریاچه یک مجموعه سرگرم کننده 120 هکتاری نیز وجود دارد. نقش اساسی که دریاچه چیتگر و پارک چیتگر در تسویه و پاکسازی هوای آلوده تهران، بدون شک قابل چشم پوشی نیست. این دریاچه نه تنها نمای زیبایی به شهر داده ، بلکه احتمال بروز سیلاب فصلی را کاهش داده و سفره های آب را نیز تغذیه کرده است.

رستوران های نزدیک دریاچه چیتگر

رستوران های نزدیک دریاچه چیتگر تهران

در اطراف دریاچه چیتگر رستوران ها و فست فود های متنوع زیادی وجود دارد که می توانید به راحتی و بدون نگرانی به آنها بروید. رستوران هایی مثل رستوران سنتی سروستان، رستوران آبشار، رستوران کوبابا، رستوران نایابارا از جمله رستوران های عالی این منطقه می باشند.

هتل های نزدیک دریاچه چیتگر

هتل های نزدیک دریاچه چیتگر تهران

بهترین مکانهای اقامتی غرب تهران که آنی تیکت 24 به شما پیشنهاد می دهد هتل المپیک (4 ستاره)، هتل دانش (2 ستاره) و هتل پژوهش (3 ستاره) است. که می توانید پس از خرید بلیط هواپیما اصفهان به تهران و بلیط هواپیما تهران به اصفهان به راحتی از سامانه رزرو آنلاین آنی تیکت 24 اقدام به رزرو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *