روستای قلات بالاتر از یک رویا

روستا غلات شیراز

اگر به گردشگری روستایی یا کوهپیمایی در کوه علاقه مند هستید روستای قلات یک پیشنهاد استثنایی است. درختان بید سر به فلک کشیده هوای خنک و جو دنج آن و دور بودن از شلوغی شهر باعث جذب گردشگران فراوانی به این روستا شده است. در ادامه ، این دهکده رویایی نزدیک شیراز را بیشتر معرفی می کنیم .

درباره روستای قلات

درباره روستا قلات شیراز

روستای قلات در 36 کیلومتری شمال غربی شیراز واقع شده و یکی از بهترین روستاهای اطراف شهر شیراز به شمار می رود. قلات نام قدیمی کلمه دهکده است. و به معنای جایی که چشمه های فراوان و هوای خوبی دارد. این روستا برای کسانی که از ترافیک و آلودگی های صوتی خسته شده اند پیشنهاد بی نظیری بشمار می آید. فقط باید به صدای آب که به آرامی از آبشارها سرازیر می شود و یا آواز دلنشین پرندگان گوش فرادهید ؛ تا آرامش واقعی را درک کنید. و همچنین از تماشای بوته ها و درختان سبز و زیبا لذت ببرید .

اهالی این روستا در خانه هایی از آجر ، خشت و سنگ زندگی می کنند. اما مانند مناطق گردشگری دیگر ساختمان های مدرن  همچون کافه ها و رستوران هایی به چشم می خورند که پا بر اقلیم سنتی و روستایی آن منطقه نهاده اند .

در روستای قلات چه باید کرد

در روستای غلات شیراز چه باید کرد.

در این دهکده سه آبشار که برای بازدید دارای ارزشند، وجود دارد.  دسترسی به دو مورد از آنها آسان است اما برای دیدن از سومین آبشار ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. همچنین دو رودخانه را میبینید که از کنار روستا می گذرند ؛ که از کناره آنها می توانید گلهای محلی و گیاهان دارویی مانند آویشن و پونه کوهی را بیابید.

فراموش نکنید که همچنان که بوی گلهای محلی به مشامتان می رسد و به صدای دلنواز آب گوش فرا می دهید؛ نفس عمیقی کشیده تا هوای تازه وارد ریه هایتان شود.

کوهنوردی کوهستانی از دیگر تفریحاتی است که با حضور در این روستا می توانید انجام دهید. و پس از کوه نوردی چالش برانگیز منظره ی زیبا و بکر روستا را به خود هدیه دهید. جدا از طبیعت دیدنی این روستا شما میتوانید از بناهای تاریخی آن هم دیدن کنید . کلیسای قدیمی در این روستا در گذشته بنا شده که اکنون ویرانه های آن باقی مانده است. با خرید بلیط چارتر هواپیما شیراز میتوانید از این طبیعت رویایی دیدن کنید.

علاوه بر آن شما می توانید در کوچه های روستا قدم بزنید و مردم محلی را ببینید که با فرهنگ و  لباس های خاص خودشان به زندگی ادامه می دهند و  همچنین آنها بسیار مهربان و مهمان نوازند. مردم این روستا عمدتا قشقایی اند و لباس های  خاص و رنگارنگشان را در مراسم ها بر تن می کنند اگر موقع حضور شما در آن روستا با مراسم عروسی یکی از اهالی همراه شود ؛ بسیار خوش شانس بوده اید زیرا می توانید مراسم  سنتی و آیینشان را از نزدیک مشاهده کنید. آخرین نکته که می توان در این قسمت  اشاره کرد؛ خریداری سوغات از این روستا می باشد که گردشگران می توانند محصولات ارگانیک را از مردم محلی آنجا مانند آب پنیر ، آبجو و شیره انگور خریداری کنند.

رستوران های نزدیک این روستا

رستوران های روستا قلات شیراز

همانطور که اشاره شد چندین رستوران در منطقه قلات موجود است که می توان به رستوران درویش بابا ، رستوران ستاره قلات ، رستوران پاچنار، رستوران سنتی مادر بزرگ و همچنین کافه رستوران سحر ناز اشاره کرد . با خرید بلیط هواپیما ساری به شیراز و بلیط هواپیما شیراز به ساری از سایتهای معتبر اینترنتی میتوانید راهی این شهر سراسر رنگارنگ و پر جاذبه شوید و از دیدنی های آن لذت ببرید.

اقامتگاههای نزدیک رستوران قلات

اقامتگاه بوم گردی قلات شیراز

اگر می خواهید از این روستا زیبا به طور کامل دیدن کنید بهتر است چند شبی را در آنجا اقامت کنید از جمله اقامتگاههای نزدیک این روستا اقامتگاه بوم گردی کوهستان قلات ، هتل مونت قلات اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *