زیارتگاه امام زاده داوود

زیارتگاه امام زاده داوود در تهران

در مورد تاریخ تولد و شهادت امام زاده داوود اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد، اما آنطور که گفته می شود ایشون از 11 پشت به امام حسن مجتبی برمی گردد. این زیارتگاه در دوره صفویان ایجاد شده است، ولی آنچه امروز ما به عنوان زیارتگاه امامزاده داوود می بینیم ساخته شده ی دوران قاجار است. در ورودی این بقعه متبرک 8 بیت شعر نصب شده است که نام فتحعلی شاه در ابیات آن به چشم می خورد که موکد این موضوع میباشد.

معرفی زیارتگاه امام زاده داوود

معرفی زیارتگاه امام زاده داوود در تهران

بنای امامزاده داوود به صورت یک بقعه هشت ضلعی می باشد. در داخل این آرامگاه، یک ضریح ساده وجود دارد که در بدو ورود توجه شما را به خود جلب می کند. این ضریح به ضریح جعفری مشهور است. یکی از آداب مرسوم ایرانی ها دخیل بستن (دخیل بستن یعنی گره زدن پارچه سبز به مراقد مطهر به منظور براورده شدن حاجت) می باشند، که این زیارتگاه نیز ازین امر مستثنی نمی باشد .سرداب که پیکر مطهر این امامزاده ی بزرگوار در آن دفن شده است در گوشه ی شمال شرقی این بقعه قرار گرفته است.

این بنای متبرک هم اکنون در مالکیت سازمان اوقاف و خیریه می باشد و همچنین در آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. در کنار این بقعه متبرک بازار زیبایی موجود می باشد که می توانید در آن انواع خوراکی پوشاک و سوغاتی خریداری نمایید. هم چنین در این مکان یک شهربازی نیز وجود دارد که برای تفریح بسیار مناسب می باشد. با خرید بلیط پرواز تهران و سفر به این شهر بازدید از این مکان متبرک را در برنامه گردشگری خود قرار دهید.

موقعیت مکانی زیارتگاه امام زاده داوود

موقعیت مکانی زیارتگاه امام زاده داوود در تهران

امام زاده داوود در جاده سولقان، روستای کیگا واقع شده است. برای رفتن به امام زاده داود سه مسیر وجود دارد. استفاده از جاده کن – سوقلون راحت ترین و آسان ترین مسیر برای رفتن به این امامزاده می باشد. این مسیر که از کنار رودخانه ای زیبا با چشم اندازی فوق العاده می گذرد، یک مسیر پرپیچ و خم کوهستانی می باشد که حدود 45 دقیقه طول خواهد کشید. در انتهای این مسیر به پارکینگ امام زاده داوود خواهید رسید که با 15 دقیقه پیاده روی به صحن امام زاده خواهید رسید.

علاوه بر این مسیر یک مسیر دیگر نیز برای رفتن به امام زاده داوود وجود دارد که انتهای اتوبان یادگار امام شروع می شود و از کنار رودخانه فرحزاد می گذرد؛ بعد از طی کردن مسافتی حدود 15 کیلومتر به تپه سلام خواهید رسید. این تپه جایی است که اولین بار امامزاده از جاده دیده می شود، از همین رو به این نام مشهور شده است. در انتهای همین جاده به امام زاده خواهید رسید. مسیر سوم که مخصوص کوهنوردان می باشد، باید از تله کابین توچال به ایستگاه هفت بروید. از آنجا با رفتن به سمت قله شاه نشین در پشت روستای شهرستانک و دور زدن قله به امام زاده خواهید رسید. لازم به ذکر است که این دو مسیر در زمستان به هیچ وجه مناسب نمی باشند.

رستوران های اطراف زیارتگاه امام زاده داوود

رستوران های اطراف زیارتگاه امام زاده داوود در تهران

با توجه به زیارتی و گردشگری بودن این منطقه، برای راحتی گردشگران و زوار رستوران های زیادی در این قسمت به چشم می خورند. رستوران سادات، رستوران تکسین، رستوران ایتالیایی بونو، رستوران تبی تایم، رستورن دنج تعدادی از رستوران های این منطقه می باشند.

هتل های اطراف زیارتگاه امام زاده داوود

رستوران های اطراف زیارتگاه امام زاده داوود در تهران

اگر می خواهید در نزدیکی این امام زاده اقامت داشته باشید هتل المهدی و هتل توچال نزدیک ترین هتل ها به این زیارتگاه مشهور می باشند. هتل استقلال پارسیان، هتل پارسیان آزادی، هتل اسپیناس نیز هتل های با قاصله ی یک دو ساعتی ازین ارامگاه می باشند. پس از خرید بلیط لحظه اخری هواپیما رفسنجان به تهران و بلیط هواپیما تهران به رفسنجان می توانید اقامتی راحت در این هتل ها تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *