سرای مشیر بهترین مکان برای خریدن سوغات

هنگامی که در بازار وکیل مشغول جابجایی هستید و به دنبال خرید سوغات برای عزیزانتانید ؛ فراموش نکنید که به سرای مشیر هم سری بزنید . سرای مشیر بخش جداگانه ای از بازار وکیل در ضلع جنوبی بازار است.

یک مکان مناسب برای استراحت ، لذت بردن از یک فالوده یا بستنی خنک در کنار استخر کوچکی در وسط سرای مشیر و بازدید از مغازه ها و خریدن سوغات های منحصر به فرد برای کسانی که دوست دارید.

درباره سرای مشیر

درباره سرای مشیر شیراز

سرای مشیر در قلب بازار وکیل قرار دارد . مواردی در این مکان وجود دارد که شما نسبت به سایر نقاط بازار احساس متفاوتی می کنید. اول از همه ، هنگامی که از در جنوبی بازار وکیل وارد میشوید درب های قدیمی با معماری حیرت انگیز و دستگیره های سنتی درب ایرانی را در ورودی سرای مشیر مشاهده خواهید کرد.

با عبور از ورودی ، یک حیاط هشت ضلعی با درختان سر به فلک کشیده را خواهید دید و بوی دلپذیر بهارنارنج مشامتان را تازه می کند.

مغازه هایی در اطراف در دو طبقه وجود دارند . و در وسط حیاط حوضچه کوچکی که گلدان های گل شمعدانی جذابیت آن را دو چندان کرده نیز به چشم می خورد. پس از بررسی قیمت بلیط هواپیما ارزان شیراز می توانید آن را خریداری کرده و خیالتان از این جنبه سفرتان راحت شود .

تاریخچه سرای مشیر

تاریخچه سرای مشیر شیراز

این بازار سنتی بیش از 250 سال قدمت دارد . این بنا به دستور میرزا ابوالحسن مشیرالملک ، استاندار شیراز ساخته شد. عملکرد اصلی آن مکانی برای خرید بوده اما در طول تاریخ به دلیل ویژگی های منحصر به  فرد ، از جمله معماری آن به عنوان موزه ، رستوران سنتی و چایخانه نیز تبدیل شده است.

پس از انقلاب اسلامی در سال 1357 ، این مکان به مدت چند سال بسته شد ، اما پس از آن بازگشایی شد و تا کنون به فعالیت خود ادامه داده است.

در سرای مشیر چه می بینید

در سرای مشیر شیراز چه می بینید

شاید تعجب کنید که محصولات مختلفی که در سرای مشیر ارایه می شود متفاوت از بازار وکیل است. مغازه های این مجموعه دارای صنایع دستی ، خاتم کاری ، معرق کاری ، حکاکی روی طلا و مس و روی مجسمه ها که شخصیتهای معروف را یاداوری می کند.

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید . احتمالا فرصتی برای ملاقات با سرپرست سرای مشیر دارید . وی بسیار دوست داشتنی و خوش اخلاق است و لباس سنتی بر تن دارد.  همچنین می توانید از او بخواهید با شما عکس یادگاری بگیرد.

موقعیت مکانی سرای مشیر

موقعیت مکانی سرای مشیر شیراز

مجتمع وکیل شامل جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله مسجد وکیل، حمام وکیل ، بازار وکیل و… می باشد که پس از ورود به بازار وکیل بعد از 15 دقیقه پیاده روی به سرای مشیر که در جنوب بازار قرار دارد خواهید رسید. با تهیه بلیط هواپیما بوشهر به شیراز و بلیط هواپیما شیراز به بوشهر حتما از این مجموعه ناب هم دیدن کنید.

رستوران های  نزدیک سرای مشیر

رستوران های نزدیک سرای مشیر شیراز

اگر بعد از بازدید  سرای مشیر گرسنه شدید می توانید  برای صرف غذاهای لذیذ ایرانی به رستوران کته ماس ، رستوران شرزه ، رستوران سنتی داش آکل و رستوران سنتی سرای مهر بروید.

هتل های نزدیک سرای مشیر

هتل های نزدیک سرای مشیر شیراز

اقامت جزو یکی از دغدغه های همیشگی هر مسافر بشمار می رود .  اگر قصد اقامت در نزدیکی سرای مشیر را دارید پیشنهاد ما به شما هتل پارمیس ، هتل پارک ، هتل حافظ و هتل سامان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *