فومن شهر مجسمه ها و مزارع شالیکاری

فومن شهر مجسمه ها و مزارع شالیکاری شناخته می شود

فومن شهر مزارع برنج، مجسمه ها، درختان چنار، و مناظر زیبای طبیعی است. این سرزمین تاریخی طبق نظر باستان شناسان یکی از قدیمی ترین مناطق در شمال ایران می باشد و قدمتی حدود 2500ای 3000 سال برای آن تخمین زده اند. این شهر از آب و هوای معتدل و خنک برخوردار است و شهر غذاهای خوشمزه ی محلی، صنایع دستی و سوغات محلی است.

درباره فومن

درباره فومن چه می دانید

فومن یک سرزمین کاملاً حاصلخیز در استان گیلان، در شمال ایران است؛ و نامش هم اشاره به این موضوع دارد، و به معنای جایگاه کشت است. بر این اساس، در فومن مزارع سرسبز و مزارع شالیکاری زیادی وجود دارد. علاوه بر این، این شهر تاریخی دارای سازه های باستانی و فدیمی نیز می باشد.

معروف ترین سوغات این شهر کلوچه های آن است. افراد محلی این کلوچه های خوشمزه را در فومن می فروشند، یا برای فروش به شهرهای دیگر می فرستند. کلوچه های فومن در کنار یک فنجان چای ایرانی بسیار خوشمزه هستند و طعم شگفت انگیزی دارند.

از جاذبه هایی که می توانید در طول سفر خود به فومن بازدید کنید عبارتند از: قلعه رودخان، ماسوله، پارک فومن، ییلاق  زودل، روستای فوشه و مکان های دیدنی دیگر. در ادامه با برخی از برترین جاذبه های دیدنی فومن که می توانید پس از خرید بلیط چارتر هواپیما رشت و سفر به فومن از آنها دیدن کنید، آشنا خواهید شد.

قلعه رودخان

قلعه رودخان در فومن

قلعه رودخان قلعه ای در بالای کوه رودخان با وسعت بیش از 6 هکتار، در نزدیکی فومن واقع شده است. باستان شناسان تخمین می زنند که این بنا در دوره ساسانیان ساخته شده است. پس از طی کردن جاده ای پر و پیچ و خم در خارج فومن، به منطقه ای در دامنه کوه قلعه رودخان خواهید رسید، که می توانید ماشین خود را در آنجا پارک کنید. صدای آرامش بخش آب را از رودخانه در نزدیکی آن خواهید شنید. فروشگاه های محلی زیادی را در اطراف خواهید دید که غذاهای خوشمزه ی محلی و صنایع دستی زیبایی را برای فروش عرضه می کنند. برای رسیدن به قلعه رودخان باید از حدود 1000 پله بالا بروید. حتی اگر آن 1000 پله را طی نکنید، اقات خوشی  را در این مکان تجربه خواهید کرد.

روستای فوشه

روستای فوشه و غار کهنش

روستای فوشه در نزدیکی قلعه رودخان قرار دارد. این روستا دارای مناظر فوق العاده زیبا به جنگل و کوهستان می باشد. قرار گیری این روستا در دامنه ی کوه و جنگل آن را به یک مقصد گردشگری محبوب مبدل کرده است. در فاصله ی 15 کیلومتری این روستا غاری کهن با قدمتی بیش از 3000 سال قرار گرفته است. این غار در منطقه ای جنگلی با جادبه های طبیعی بکر قرار گرفته است که باعث می شود سختی راه قابل تحمل شود.

ماسوله

ماسوله در فومن

دهکده ماسوله یک شهر تاریخی و توریستی است و یک نمونه عالی از معماری سنتی است. برای توصیف سبک معماری آن گفته می شود، که در آن “حیاط ساختمان بالایی سقف ساختمان زیرین” است. این روستا اولین شهر زنده تاریخی ایران است که در سال 1975 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. نکته جالب، اینکه بدانید ارتفاع پایین ترین قسمت به بالاترین قسمت در حدود 120 متر است. مه زیبای روستا باعث شده است که به جذابیت بیشتر روستا بیفزاید.

پارک فومن

پارک فومن پارکی محبوب در این شهر

پارک فومن یکی از زیباترین و محبوب ترین مکان های فومن است. این پارک به دلیل مجسمه هایش مشهور است، و زندگی مردم محلی این شهر را نشان می دهد.

ییلاق زودل

ییلاق زودل در فومن و نزدیک به ماسوله

یکی دیگر از جاذبه های نزدیک فومن ییلاق زودل نام دارد، که بسیار نزدیک به ماسوله است و می توانید از آنجا به این منطقه شگفت انگیز سفر کنید. طبیعت جذاب این منطقه و البته هوای تازه ی آن هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند.

چشمه آب معدنی علی زاخونی و زمزمه

چشمه آب معدنی علی زاخونی و زمزمه در فومن

این دو چشمه که در شهرستان فومن قرار گرفته اند، هر ذو خواص درمانی دارند. چشمه علی زاخونی به دلیل دارا بودن بیکربنات برای درمان بیماری ها و مشکلات گوارشی بسیار مفید است. چشمه زمزم که به دلیل نزدیکی به معدن آهن نارنجی رنگ می باشد و دارای طعم تلخ و نامطلوبی است. اما به گفته ی محلی ها نوشیدن آن برای درمان بیماری های گوارشی و ریوی بسیار مثمر ثمر می باشد.

رستوران های فومن

معرفی رستوران های فومن

رستوران حاج حسین و پسران، رستوران پارس، رستوران دلفین و توچال، رستوران مجتبی، رستوران گیلار و رستوران های زیاد دیگری در فومن برای صرف یک غذای خوشمزه ی گیلکی یا ایرانی اصیل هستند. می توانید پس از خرید بلیط هواپیما اهواز به رشت و بلیط هواپیما رشت به اهواز در طی سفر به این استان و این شهر به این رستوران ها سر بزنید و از طعم لذیذ غذای شمالی لذت ببرید.

هتل های فومن

معرفی هتل های فومن

اگر می خواهید در یک هتل 5 ستاره لوکس در فومن اقامت داشته باشید، قطعاً هتل معین را پیشنهاد می کنیم. برای داشتن هتلی ارزان در فومن می توانید هتل 3 ستاره ماسوله آرام را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *